וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דרכי הפעולה של החייל שריגל בשיטתיות עבור גורמי ימין קיצוני

13.4.2015 / 21:20

מכתב האישום נגד החייל אלעד יעקב סלע עולה כי הוא ערך חיפושים לפי מילות קוד ופתח יותר מ-15 אלף מסמכים סודיים. הוא נאשם כי מסר פרטים לחשודים בפשיעה לאומנית שעמדו בפני מעצר, וחשף פרטים על פעילות ביטחונית, לעתים בזמן התרחשותה

עריכה: גדי וינסטוק, שניר דבוש

בכתב האישום שהוגש היום (שני) נגד החייל אלעד יעקב סלע בגין ריגול חמור נחשפו הדרכים שאותן נקט בשיטתיות כדי להעביר לכאורה מידע לפעילי ימין. רב טוראי סלע, תושב ההתנחלות בת עין, שירת בחטיבה המרחבית עציון במסגרת פרויקט "שחר" לגיוס חרדים, נאשם כי העביר יותר מעשר פעמים ידיעות מסווגות בניגוד לסמכותו ובכך התכוון לפגוע בביטחון המדינה.

ההדלפות לפעילי הימין: "החייל נקרע בין הצבא לדעתו הפוליטית"

על פי כתב האישום, מאז חודש דצמבר האחרון ועד מעצרו ב-10 במרץ, ערך סלע חיפושים רבים אחר מידע שאותו לא היה מורשה לבצע, בהם חומרים מודיעיניים ברמת סיווג "סודי" ומעלה מזה שנאספו על ידי גורמי הביטחון, לרבות שירות הביטחון הכללי ומשטרת ישראל. על פי כתב האישום, את החיפושים ערך סלע לפי מילות קוד מסוימות ובעקבותיהן פתח יותר מ-15 אלף מסמכים במערכת ונחשף למידע המסווג המופיע בהם.

במהלך חודש דצמבר, גילה הנאשם בחיפושיו את שמו של קטין החשוד בכוונה לבצע פעולת "תג מחיר" וכי בכוונת המשטרה לעצור אותו. סלע מואשם כי הדפיס את הידיעה והעביר אותה אל הקטין בפגישה שאותה יזם. כמו כן, לאחר פגישה עם קטין ששמו עלה במערכת הוא המשיך לחפש מידע עבורו. לאחר כמה ימים, על פי כתב האישום, מסר לו סלע מידע על פרטים שנאספו לגביו במערכת. בין השאר, פירט סלע לקטין כי קיים נגדו מידע בנוגע לכמה אירועים, בהם דקירת פלסטיני, ארגון הפרות סדר אלימות, מעורבות ב"תג מחיר", בזריקות אבנים ובכריתת עצי זית של פלסטינים.

החייל שהדליף מידע מואשם בריגול חמור. צילום מסך
החייל אלעד יעקב סלע בדיון במשפטו, היום/צילום מסך

במקרה נוסף בכתב האישום, מתואר מקרה מה-24 בפברואר, שבו חשף הנאשם מידע על מעצר קרוב של שמונה חשודים מיישובו בת עין בתקיפת פלסטינים. סלע נאשם כי העביר את המידע הזה דרך הטלפון באמצעות מילות קוד העביר לאחד החשודים. כמו כן, סלע נאשם כי אמר לאחד החשודים כי עליו להימלט מביתו כדי שלא יעצרו אותו ולהסתיר רוגקטה, שבה על פי החשד השתמש בתקיפת הפלסטינים. בנוסף לכך, בכתב האישום נטען כי סלע ניסה להעביר במסרון מידע לשני חשודים מבת עין בהצצת מסגד בכפר פלסטיני סמוך. אחרי שלא קיבל תשובה, נאשם סלע כי הדפיס את המידע, יצא מהבסיס ונפגש עם החשוד, שלו מסר את המידע.

עוד עולה מכתב האישום כי הנאשם היה בקשר עם עובד של אתר החדשות הקול היהודי. לפי כתב האישום, יצר סלע קשר עם עובד האתר ותיקן פרטים על מבצע צבאי שפורסם באתר. לאחר מכן, התקשר עובד האתר יותר מ-20 פעמים אל סלע וביקש ממנו פרטים נוספים על אירועים אחר. סלע נאשם כי הוא מסר לו את המידע המבוקש, שכלל בין השאר פרטים על אירועים ביטחוניים, לעתים אף בעת התרחשותם. זאת, על אף שסלע ידע כי המידע המסווג יתפרסם באתר.

כאמור, כתב האישום בגין ריגול חמור הוגש היום בבית הדין הצבאי ביפו נגד סלע. מעצרו הוארך בשבועיים נוספים. הוא נעצר לפני כמה שבועות על ידי היחידה המרכזית (ימ"ר) של משטרת מחוז ש"י ביחידה לפשיעה לאומנית. כתב האישום מתבסס ברובו על הודאותיו של הנאשם במהלך חקירותיו ובו מודגשת חומרת העבירות שביצע והעונש המקסימלי שעלול להיגזר עליו הוא מאסר עולם.

פרקליטו של אלעד, עורך הדין עדי קידר מארגון "חוננו", מסר אחרי כתב האישום: "האשמת חייל שהעביר מידע למתיישבים בריגול חמור מצביעה על איבוד עשתונות של מערכת הביטחון וטשטוש ההבדל שבין אוהב לאויב. חייל דרוזי שהואשם לאחרונה כי העביר מידע לאויב על תנועות צה"ל בגבול סוריה הואשם בעבירות פחותות יותר. גם היחס כלפי ענת קם, שהעבירה אלפי מסמכים סודיים שסייעו לאויב היה בכפפות משי, ואילו כלפי החייל מבת עין, שאין מחלוקת שהוא לא סייע לשום אויב מאויבי ישראל, מתנהלים בצורה מפחידה ומדאיגה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully