וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חמישה דברים שאתם צריכים לדעת היום

רגע לפני שהיום מתחיל ואתם צוללים לעומס בעבודה או בלימודים, קבלו חמישה דברים שאתם ממש צריכים לדעת היום

שנה לחטיפה בניגריה: מה עלה בגורל 230 תלמידות?

בוקו חראם הציג את החטופות: "ישוחררו תמורת אסירים". רויטרס
הנערות החטופות בסרטון שהפיץ בוקו חראם/רויטרס

אתם צריכים לדעת שהיום לפני שנה חטפו חמושים מארגון האיסלאם הקיצוני בוקו חראם 276 תלמידות ניגריות מבית הספר בו למדו בעיירה צ'יבוק שבצפון-מזרח המדינה. הארגון הצהיר כי מטרתו היא למכור אותן בשוק לשפחות, מה שגרם למחאה גדולה ברחבי העולם וסיוע בינלאומי במטרה לסייע בהשבת הנערות. הארגון פועל נגד בתי ספר במדינה כבר משנת 2010 וטוען כי ימשיך לנהוג כך, כל עוד ידבקו בחינוך מערבי וימשיכו במתן השכלה לבנות. כיום ידוע על כ-230 נערות שעדיין נמצאות בידי הארגון והן הוצגו בסרטון כשהן בלבוש מוסלמי שמרני. באוקטובר 2014 הודיע צבא ניגריה כי הגיע להסכם הפסקת אש עם הארגון במסגרתו ישוחררו הנערות, אך בפועל לא קרה דבר.

אלופת אירופה? רבע גמר היורוליג

שחקני מכבי תל אביב, בריאן רנדל, ג'רמי פארגו, דווין סמית'. Regina Hoffmann, GettyImages
צילום: אימג’בנק, Gettyimages/GettyImages, Regina Hoffmann

אתם צריכים לדעת שהיום תפתח מכבי תל אביב את דרכה ברבע גמר היורוליג. אלופת אירופה, שנחלצה מהדחה בשלב הטופ 16 ברבע האחרון בזכות הניצחון בברלין, תנסה לפתוח ברגל ימין את סדרת ההצלבה מול פנרבחצ'ה אולקר, שתארח את המשחק הערב ואת המשחק השני בסדרה באיסטנבול. ז'ליקו אוברדוביץ' האגדי יוביל את הטורקים לעימות המסקרן עם סגל גדוש בכוכבים אבל חסר ניסיון במועדון שמעולם לא העפיל לפיינל פור, כשמנגד הקבוצה של גיא גודס כבר שכחה מהתבוסה למכבי ראשון לציון בליגה כשהיא יודעת שניצחון הערב יכול להיות המפתח לניצחון בסדרה כולה.

sheen-shitof

בדקו התאמה לטיפול

פיתוח ישראלי: פתרון מדעי לאקנה בגוף עם מעל 90% הצלחה

בשיתוף מעבדות רבקה זיידה

טיטאניק

טיטניק 9, תמונה מאת אוניית הטיטניק אשר טבעה לפני 100 שנה , מאי 2011. AP
אוניית הטיטאניק/AP

אתם צריכים לדעת שהיום לפני 103 שנים, בשנת 1912 פגעה הספינה "טיטאניק", בשעה 23:40 בקרחון בעת הפלגת הבכורה שלה באוקיינוס האטלנטי ולמחרת טבעה. הטיטאניק היתה ספינת ענק שנבנתה בממלכה המאוחדת והיתה הגדולה והמפוארת ביותר בתקופתה. ההתנגשות בקרחון התרחשה ארבעה ימים לאחר יציאתה של הספינה לכיוון ניו יורק כאשר הקרחון יוצא חתך בדופן הספינה שאורכו 60 מטרים ואף תחתית הספינה נפגעה. בשל המחסור בסירות הצלה טבעו וקפאו למוות במי האוקיינוס 1517 נוסעים ואנשי צוות ו-712 בלבד ניצלו כשרובם היו אנשי המחלקה הראשונה והשנייה שקיבלו קדימות בסירות ההצלה הספורות שהיו.

הרוצח הסדרתי שריתק את אמריקה

כרזת הסרט אמריקן פסיכו. Nostalgia Factory
צילום: אתר רשמי/Nostalgia Factory

אתם צריכים לדעת שהיום לפני 15 שנים, בשנת 2000, יצא לאקרנים בפסטיבל סאנדנס, המותחן הפסיכולוגי אמריקן פסיכו בכיכובם של כריסטיאן בייל ווילם דפו ובבימויה של מארי ארון. הסרט מספר על פטריק בייטמן (בייל), עובד רציני ומסור של הקפיטליזם האמריקאי, המרוויח את לחמו בעבודתו במשרדי וול סטריט. הוא חי את החלום האמריקאי אך בלילות הוא יוצא לרחובות ומחסל אנשים, סתם ככה. הוא הופך למכונה מחסלת חסרת מעצורים אשר מסכנת גם את עצמו. הסרט, אשר מבוסס על ספר בעל אותו השם, היה שנוי במחלוקת כשיצא.

29 שנים למותה של אחת מגדולות הפמיניזם

סימון דה בובואר. AP, AP
צילום: AP/AP, AP

אתם צריכים לדעת שהיום לפני 29 שנים הלכה לעולמה הפילוסופית והסופרת הצרפתיה סימון דה בובואר. היא נחשבת לאחת הנשים הבולטות בגל השני של הפמיניזם והשפיעה רבות על ההגות הפמיניסטית. דה בובואר ההשלימה את לימודיה בגיל 16 בהצטיינות והחלה ללמוד באוניברסיטה פילוסופיה תוך שהיא נחשפת לראשונה למבנה המעמדי של החברה הצרפתית. בלימודיה בסורבון היתה דה בובואר חלק מחבורה סגורה בה היה בין השאר חבר גם ז'אן פול סארטר שהפך לבן זוגה לאחר שסיימו את הלימודים אך הם מעולם לא נישאו וניהלו פרשיות אהבה גם עם בני זוג נוספים. במהלך שנות ה-30 עסקה דה בובואר בכתיבה ובהוראת פילוסופיה ופיתחה את מחשבתה הפמניסטית והאקזיסטנציאליסטית. במהלך חייה כתבה 26 יצירות פרוזה, מחזות, הגות ואוטוביוגרפיה. דה בובואר הלכה לעולמה עקב דלקת ריאות ונקברה לצידו של ז'אן פול סארטר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully