וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הרפובליקנים משתלחים בקלינטון: "אדריכלית הממשל הכושל של אובמה"

הבחירות יתקיימו רק עוד שנה וחצי, אך יריבה של הילרי קלינטון – הרשמיים, והפוטנציאליים וכאלה מהעבר - פצחו נגדה במתקפה תקשורתית. טד קרוז: "היא הפכה את העולם למקום פחות בטוח". ראנד פול: "היא קיבלה תרומות ממדינות שמצליפות בקורבנות אונס"

צילום: רויטרס, עריכה: גדי וינסטוק

יריבי המפלגה הדמוקרטית לא המתינו זמן רב כדי לשגר מתקפה חריפה נגד הילרי קלינטון, שהכריזה אמש על ניסיונה השני להתמודד לנשיאות ארצות-הברית. הבחירות יתקיימו ב-8 בנובמבר 2016. בהיעדר יריבים משמעותיים, דרכה של קלינטון למועמדות המפלגה הדמוקרטית נראית סלולה כמעט בביטחון.

ג'ב בוש, מושל פלורידה לשעבר ומי שנחשב למועמד מוביל למרות שטרם הכריז על התמודדותו, קרא אמש לציבור "לשאוף לעתיד טוב יותר מזה של אובמה-קלינטון". בסרטון שפרסם ביוטיוב, אמר בוש כי "מדיניות החוץ הזו פגמה ביחסים עם בעלי הברית שלנו, וחיזקה את האויבים שלנו". בוש, שאחיו ואביו היו נשיאי ארה"ב, אמר כי "עלינו לשנות את הכיוון שאליו ארצנו פונה", ו"לתקן את המדיניות של הממשל הרחב, שהעמיקה את החוב ועמדה בדרכה של הצמיחה הכלכלית והשגשוג". לדבריו, "רק רעיונות שמרניים הם אלה שמסוגלים לחדש את פניה של אמריקה". בציוץ אחר שפרסם בטוויטר, כתב בוש כי "לאמריקה מגיע טוב יותר מהילרי".

טד קרוז, שכבר הכריז כי יתמודד על מועמדות המפלגה הרפובליקנית לנשיאות ב-2016, פרסם סרטון שבו טען כי כהונתה של קלינטון כשרת החוץ "הפכה את העולם למקום פחות בטוח". הסנאטור מטקסס הדגיש גם הוא כי "ממשל של הילרי קלינטון לא יהיה שונה מממשל אובמה", ושאל: "האם אמריקה רוצה כהונה שלישית של אובמה, או שאנחנו מוכנים להנהגה שמרנית נחושה?".

מטה של עמותת ההתרמה "מוכנים לקראת הילרי" בארלינגטון, וירג'יניה – אפריל 2015. AP
מטה עמותה המתרימה כספים עבור קלינטון, השבוע בווירג'יניה/AP

הסנאטור ראנד פול, חבר תנועת "מסיבת התה" של המפלגה הרפובליקנית ובנו של המועמד לשעבר לנשיאות רון פול, האשים את קלינטון בצביעות. המחוקק מקנטאקי טען כי קלינטון אמנם נאבקת למען זכויות נשים, אך מנגד מקבלת תרומות "ממדינות שבהן קורבנות אונס מוצלפות בפומבי", ברומזו לערב הסעודית. פול אמר את הדברים בראיון לתכנית "פגוש את העיתונות", אך כשנשאל האם לדעתו ארה"ב צריכה לנתק את קשריה עם ערב הסעודית, השיב בשלילה.

גם מושל ויסקונסין, סקוט ווקר, השתלח בקלינטון, ובסדרת ציוצים שפרסם בטוויטר כתב כי "האמריקנים רוצים מנהיגים המגיעים מחוץ לוושינגטון - עם רעיונות גדולים ונועזים". לדבריו, "כשרת החוץ, קלינטון הייתה אדריכלית של מדיניות החוץ הכושלת, שאובמה מוציא לפועל כיום".

מיט רומני, מושל מסצ'וסטס לשעבר שהפסיד לברק אובמה בבחירות לנשיאות ב-2012, אמר אמש כי "קלינטון היא תוצר של וושינגטון". לדבריו, "הציבור רוצה לראות שינוי, וקלינטון היא לא האדם המתאים. היא הייתה בוושינגטון יותר מדי זמן, ורואים בסקרים שהיא אינה מתאימה". בחשבון הטוויטר שלו, רומני קרא לציבור לחתום על עצומה שכותרתה "לעצור את הילרי". רפובליקנים נוספים

רומני, שניסה להתמודד ב-2008 ושהפסיד ב-2012, הודיע כי לא ינסה להתמודד בשלישית. עד כה, רק הסנאטורים טד קרוז וראנד פול הכריזו רשמית כי בכוונתם להתמודד לנשיאות ב-2016. הסנאטור מרקו רוביו מפלורידה צפוי להכריז היום (שני) על התמודדותו. בניגוד לעמיתיו שתקפו את קלינטון, רוביו התמקד בפרסום תזכורות לגבי הכרזתו הצפויה היום - וגם הקדיש ציוצים לחזרתה למסך של הסדרה "משחקי הכס".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

הטיפול שמאריך את חייהם של חולי סרטן ריאה

בשיתוף העמותה הישראלית לסרטן ריאה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully