וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צעיר הסובל מאספרגר מואשם בביצוע מעשים מגונים בארבע ילדות

12.4.2015 / 21:03

מכתב אישום שהוגש נגד בן 22 עולה כי הוא ניסה לנשק את הילדות, אמר להן שהוא אוהב אותן ונגע באחת מהן מתחת לחולצתה. הפרקליטות: "מעשה מגונה לשם ביזוי". פסיכולוגית: "סממן של אספרגר הוא חוסר הבנה של התנהגויות מיניות"

אילוסטרציה. ShutterStock
לאחר לילה במעצר, שוחרר הצעיר למאסר בית/ShutterStock

כתב אישום הוגש בשבוע שעבר לבית משפט השלום ברמלה נגד בן 22 בחשד שביצע מעשים מגונים בארבע ילדות, שעברו באקראי ברחובות הסמוכים למקום מגוריו. אלא שאותו צעיר סובל מתסמונת אספרגר, מגבלה נוירולוגית התפתחותית המתבטאת בעיקר בקשיים באינטראקציה חברתית ורגשית. לפי ה-DSM (ספר המסווג את כל המונחים הפסיכולוגיים) האחרון שיצא השנה, לוקים בתסמונת אספרגר נחשבים לאוטיסטים בתפקוד גבוה.

באחד המקרים המתוארים בכתב האישום שהגיש עורך הדין רמי שיינפלד מפרקליטות מחוז מרכז, נעמד הצעיר מאחורי אחת הקטינות ושאל לשלומה. אולם, עוד בטרם השיבה לו, הוא החזיק בכתפה בשתי ידיו. לאחר מכן אחז בצווארה, נישק אותה פעמיים בלחייה וברח. "במעשים המתוארים ביצע הנאשם מעשה מגונה בקטינה לשם ביזוי, סיפוק או גירוי מיני", צוין בכתב האישום.

עוד בוואלה חדשות:
תיעוד: מבט מבפנים על חדר המבצעים של דאעש
580 עובדי מפעלים בדרום בסכנת פיטורים: "לא יודעים מה יהיה הסוף"
בשל נאום האפיפיור: טורקיה מחזירה את שגרירה מהוותיקן

תיאור דומה נכתב גם לגבי מקרה נוסף, שבו קרב את ראשו לפניה של בת 11 שעברה מולו ושאל אותה מה השעה. כתב האישום מתאר כיצד עוד בטרם הספיקה להגיב, תפס אותה בחוזקה, עד כדי כאב, ונישק אותה בלחיה. הילדה ניסתה לברוח אולם לא הצליחה. הנאשם אמר לה שהוא אוהב אותה, הרים את חצאיתה ונגע בה. הילדה התנגדה וסילקה את ידו. הוא ברח לאחר שאחת מחברותיה צעקה לעברו שהיא תקרא לאמה.

במקרה נוסף נאשם הצעיר שתקף ילדה בת תשע שפגש ברחוב. על פי כתב האישום, הוא ניגש אליה, חיבק אותה בחוזקה ושאל אותה אם היא אוהבת אותו. לאחר מכן שאל אותה מה השעה ונישק אותה בלחיה. המקרה הרביעי התחיל בצורה דומה אך היה חמור יותר. הנאשם ניגש לילדה, גם היא בת תשע, נישק אותה פעמיים על לחיה והרים אותה על ידיו, תוך כדי ששאל לשלומה. בהמשך נישק אותה שוב ושאל אותה אם היא אוהבת אותו. לאחר מכן הרים את חולצתה. הילדה ניסתה להחזיר את החולצה למקום אולם הוא חשף את פלג גופה העליון, נגע בו ואמר לה שהוא מאוד אוהב בנות ורוצה להתחתן. נוסף לכך, הנאשם שאל אותה אם היא רוצה להתחתן איתו. לאחר מכן הוא שאל את הילדה אם היא רוצה נשיקה נוספת, ומשסירבה - ברח.

sheen-shitof

בדקו התאמה לטיפול

פיתוח ישראלי: פתרון מדעי לאקנה בגוף עם מעל 90% הצלחה

בשיתוף מעבדות רבקה זיידה

"יכולים לפרש נחמדות כהזמנה"

"אנשים עם אספרגר יכולים להשתלב בחברה בדרכים שונות כמו נהיגה, עבודה, תרומה לקהילה. עם זאת, אחד הסממנים של אספרגר הוא חוסר הבנה חברתית"

בחודש שעבר נעצר הצעיר. לאחר שבילה לילה במעצר, נשלח למאסר בית. "טרם קיבלנו את חומר החקירה. על פניו התביעה כותבת שיש לו אספרגר כעובדה, ולדעתי לא נקטו בזהירות הנדרשת בכך שהגישו כתב אישום. ברור שאנחנו נשלח אותו לכל הבדיקות לראות שהוא אכן כשיר", אמר היום עו"ד ניל סיימון מהסנגוריה הציבורית, שמייצג את הצעיר.

שימרית פרידנזון-חיו, דוקטורנטית ביחידה לחקר אוטיזם באוניברסיטת בר אילן שמתמחה באספרגר, ניסתה להסביר. "זו בעיה, זה טריקי. למראית עין לא ניתן להבחין בהפרעה - אנשים עם אספרגר יכולים להשתלב בחברה בדרכים שונות כמו נהיגה, עבודה, תרומה לקהילה. עם זאת, אחד הסממנים של אספרגר הוא חוסר הבנה חברתית", אמרה. "יכול להית שהוא רוצה להתחיל איתה, להגיד לה משהו ובאמת הוא נוגע בצורה שלא נעימה. זה חלק מההפרעה, חוסר ההבנה שזה לא בסדר, שלא זו הצורה הנכונה ליצור קשר חברתי.

"בני נוער ומבוגרים צעירים המאובחנים עם תסמונת אספרגר לעיתים אינם שותפים לידיעה ולהבנה לגבי התנהגויות מיניות והיכרויות שאחרים בגילם לומדים באופן טבעי", הוסיפה. "זה משאיר אותם בעמדה תמימה, נאיבית וללא הבנה מבוססת לגבי יחסים עם בני ובנות המין השני. כך למשל, הם יכולים לפרש בקלות נחמדות מאישה ברחוב או בכיתה כהזמנה לצעד נוסף להתקרבות כאשר לא כך בהכרח הדבר".

הפרקליטות: התסמונת אינה פוטרת מאחריות פלילית

מפרקליטות מחוז מרכז נמסר: "תסמונת אספרגר היא הפרעה בספקטרום האוטיסטי, ואינה מוכרת כמחלת נפש הפוטרת מאחריות פלילית. גם כאשר לנאשם קיימת הגנת אי שפיות בהליך הפלילי, עניין זה מתברר רק לאחר הגשת כתב אישום וקבלת חוות דעת מטעם הפסיכיאטר המחוזי, והתיק מסתיים, במקרים המתאימים, בצו אשפוז.

"במקרה הנוכחי, מחומר הראיות עולה כי קיימות ראיות לכך שהנאשם ביצע את המעשים המיוחסים לו בכתב האישום, לרבות ראיות למודעותו לפסול שבהם. נושא כשירותו של הנאשם לעמוד לדין ואחריותו למעשים המיוחסים לו יתבררו במסגרת ההליך הפלילי וככל שתוגש חוות דעת כאמור".

לפניות לכתבת: gali.gnt@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully