וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חמישה דברים שאתם צריכים לדעת היום

רגע לפני שהיום מתחיל ואתם צוללים לעומס בעבודה או בלימודים, קבלו חמישה דברים שאתם ממש צריכים לדעת היום

דו"ח הקרן לרווחת ניצולי השואה

מספר על ידה של ניצולת שואה. ARIEL SCHALIT, AP
מספר על ידה של ניצולת שואה/AP, ARIEL SCHALIT

אתם צריכים לדעת שהיום תציג הקרן לרווחת ניצולי השואה את הדו"ח השנתי על מצבם של ניצולי השואה בישראל. את הדו"ח מפרסמת הקרן מדי שנה בסמוך ליום השואה (ערב יום השואה יצויין ביום רביעי הקרוב). בדו"ח שפורסם בשנה שעברה הוצג כי 50% מניצולי השואה בישראל חיים מתחת לקו העוני, ו-43% מהנשאלים הביעו חשש כי השואה תחזור על עצמה. הקרן הוקמה בשנת 1991 על ידי ניצולי שואה ובעבור ניצולי שואה במטרה להקל על אלו שניצלו מהתופת אך זקוקים לעזרה בשיקומם.

קרית שמונה - מכבי תל אביב

שחקן עירוני קרית שמונה, אחמד עאבד, מול איתן טיבי, מכבי תל אביב. ברני ארדוב
שחקן עירוני קרית שמונה, אחמד עאבד, מול איתן טיבי, מכבי תל אביב/ברני ארדוב

אתם צריכים לדעת שהיום מכבי תל אביב מתארחת אצל עירוני קרית שמונה למשחק המרכזי של המחזור ה-29 בליגת העל בכדורגל. הצהובים ניצחו לפני שבוע 1:3 את הפועל באר שבע ופתחו ממנה פער של שמונה נקודות בפסגת הטבלה, כאשר נותרו רק עוד שמונה מחזורים לסיום העונה. הקבוצה של פאקו אייסטרן הבאסקי מתקרבת לזכייה באליפות שלישית ברציפות ותנסה לצלוח את המשוכה הגבוהה במגרש שבו כבר הפסידה העונה, מול יריבה אותה הדיחה מכבי תל אביב מגביע המדינה לאחרונה.

sheen-shitof

מאריכים את האקט

כך תשפרו את הביצועים וההנאה במיטה - עם מבצע בלעדי

בשיתוף "גברא"

יום השבץ- נא

מקלדת שבץ-נא - המקשים מוארים. Richard Nagy, אתר יצרן
מקלדת שבץ-נא - המקשים מוארים/אתר יצרן, Richard Nagy

אתם צריכים לדעת שהיום מציינים ברחבי העולם את יום משחק ה"שבץ-נא" (Scrabble). אלפרד מושר באטס, אמן חובב וארכיטקט מובטל, יצר את המשחק בשנת 1931 כששמו במקור היה "לקסיקו", בהמשך השתנה לשם הקליט "מילים שתי וערב" ומאוחר יותר קיבל את שמו הנוכחי "סקראבל" – הוא השבץ-נא הפופולרי. משתתפים במשחק 2-4 שחקנים אשר צוברים נקודות על ידי יצירת מילים מאותיות המופיעות על אריחים בודדים, אותם מניחים על לוח המשחק שמסומן ברשת של 15 על 15 משבצות. יום המשחק נקבע ל-13 באפריל כיוון שאלפרד מושר נולד בתאריך זה בשנת 1899.

יוסי בנאי

יוסי בנאי. הד ארצי,
יוסי בנאי/הד ארצי

אתם צריכים לדעת שהיום לפני 83 שנים נולד הזמר, השחקן, הבדרן, אחד מגדולי אמני ישראל וזה שכל התארים הללו קטנים מלתארו – יוסי בנאי. הוא גדל בשכונת מחנה יהודה שבירושלים למשפחה מרובת ילדים שלימים הוציאה מתוכה אומנים ואנשי תרבות רבים. ב-1951 הצטרף כבדרן לתכנית הראשונה של להקת הנח"ל, למד משחק והצטרף כשחקן לתיאטרון "הבימה". במהלך העשור השני לחייו נסע לפריז ממנה הושפע רבות, במיוחד מהשאנסונים. כשחזר כבר הפך לאחד השחקנים המובילים בארץ, שיחק בין השאר ב"מעגל הגיר הקווקזי" וב"הצוענים של יפו". בנאי אף העלה תכניות בידור רבות, שיחק בסרטי קולנוע וכתב וביים חמש תכניות ל"גשש החיוור". בין שיריו הזכורים אפשר למנות את "ערב עירוני", "בחולות", "שיכור ולא מיין" ורבים נוספים. במאי 2006 הלך יוסי בנאי לעולמו לאחר מאבק במחלת הסרטן.

דן בן אמוץ

דן בן אמוץ. לשכת העיתונות הממשלתית
דן בן אמוץ/לשכת העיתונות הממשלתית

אתם צריכים לדעת שהיום לפני 92 שנים, בשנת 1923, נולד איש הבוהמה, מיוצרי הווי הפלמ"ח, המתרגם, הסופר והשחקן דן בן אמוץ. הוא נולד בפולין תחת השם מוסיה תהילימזא?גער ועלה בשנת 1938 במסגרת עליית הנוער לכפר הנוער בן שמן שם גם אימץ את שמו - דן בן אמוץ. לאחר אפיזודה קצרה בצי הבריטי הגיע בן אמוץ לפלי"ם שם החל לגבש פעילות תרבותית עשירה אשר השאירה אחריה את "תרבות הווי הפלמ"ח" בדמותם של מערכונים ושירים אותם חיבר לערבי הווי. לאחר המלחמה למד קולנוע בפריז וכשחזר לארץ השתלב בתעשיית הקולנוע. הוא שיחק בסרט "אקסודוס" ובסרטים נוספים ואף כתב תסריטים. בשנות החמישים התבלט בכתיבת מערכונים וסיפורים קצרים והומוריסטים במדורי עיתונות ובספרים שהוציא ("ילקוט הכזבים" יחד עם חיים חפר למשל). כאשר גילה שחלה בסרטן הפיק לעצמו מופע פרידה מהעולם והלך לעולמו כמה חודשים לאחר מכן באוקטובר 1989.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully