וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מחאת הזונות באמסטרדם: אל תסגרו את החלונות האדומים

עובדים בתעשיית הזנות ערכו צעדה המונית במחאה על כוונתה של העירייה לנקות את הרובע ולסגור את החלונות, מעשה שיותיר 500 זונות בלי עבודה

צילום: רויטרס, עריכה: מתן חדד

אמסטרדם מתהדרת בסמלים רבים: התעלות היפות, הצ'יפס הנהדר, המריחואנה החוקית ורובע דה ואלן, המוכר יותר בשם "החלונות האדומים". אזור החלונות האדומים קיים כבר כ-700 שנה והוא בנוי מתעלות מוארות אל מול סמטאות אפילות עם חנויות למכירת אביזרי מין, חלונות שמאחוריהן זונות המציגות עצמן לראווה ו"קופי שופס" בהם ניתן לעשן מריחואנה וחשיש באופן חוקי.

רובע החלונות האדומים באמסטרדם, הולנד. Peter Dejong, AP
הזנות חוקית בהולנד, אך חלק מהזונות ברובע הובאו לשם ממזרח אירופה והן מועסקות בכפייה על ידי ארגוני פשע./AP, Peter Dejong

הרובע מהווה אטרקציה תיירותית מרכזית בעיר, ומושך אליו סקרנים רבים ו"תיירי סקס", שבאים במיוחד כדי להנות משירותי הזנות המגוונים במקום. הזנות חוקית בהולנד, אך חלק מהזונות ברובע הובאו לשם ממזרח אירופה והן מועסקות בכפייה על ידי ארגוני פשע.

ביום חמישי האחרון נשטפו רחובות העיר בעובדים וומהרובע, שערכו צעדת מחאה על כוונתה של העירייה לסגור את החלונות ולנקות את האיזור הידוע לשמצה. על פי הצעת החוק, הזנות עדיין תהיה חוקית באמסטרדם, אולם הדרך בה העובדים יציעו עצמם ללקוחות תהיה שונה.

מדובר בחלק ממהלך כולל של ממשלת הולנד שצמצמה בשליש את רובע החלונות האדומים , לאחר שהסתבר כי 70% מהנשים בזנות שנמצאות ברובע הן קרבנות סחר בנשים. הולנד העלתה גם את הגיל הכניסה החוקי לזנות מ-18 ל-21.

sheen-shitof

פתרון עוצמתי לכאב

טכנולוגיה מהפכנית לטיפול בכאבים אושרה ע"י ה-FDA לשימוש ביתי

בשיתוף Solio
הפגנת ממחאה של העובדות ברובע החלונות האדומים באמסטרדם, הולנד. Peter Dejong, AP
"אל תצילו אותנו, הצילו את החלונות שלנו": מחאת העובדים באמסטדרם/AP, Peter Dejong

המפגינים הגיעו לעירייה, שם הגישו לראש העיר עצומה בה הם דורשים ממנו לספק להם מקומות עבודה בטוחים. רות מורגן-תומס, אשר ייצגה את המפגינים, הסבירה לאתר U.S. News & World Report מדוע לדעתה העיר הולכת לכיוון לא נכון: "גברים, נשים וטרנסג'נדרים יישארו ללא מקום עבודה מוגן אם החלונות ייסגרו. העובדים בתעשיית הזנות יהפכו לפגיעים יותר".

הפגנת ממחאה של העובדות ברובע החלונות האדומים באמסטרדם, הולנד. Peter Dejong, AP
העובדים דורשים מראש העיר מקום עבודה מוגן/AP, Peter Dejong

"תעשיית המין היא חוקית בהולנד ואנו זקוקים לתמיכה. אנו רוצים להילקח ברצינות על-ידי הפוליטיקאים. אולם מתייחסים אלינו כאל מצורעים וזורקים אותנו מהשכונות שלנו מבלי ששואלים מה דעתנו". כך אמרה דוברת עובדות המין לסוכנות הידיעות ההולנדית ANP.

עד כה סגרה העירייה 100 מתוך 500 החלונות האדומים שנמצאים ברובע, אבל נציגיה הסבירו לעובדים שלא יהיו יותר סגירות והיתר ימשיכו לעבוד באותו מקום. ההסבר לא ריצה את היצאניות, שמשביתות את תעשיית הזנות עד ש-100 החלונות הסגורים ייפתחו מחדש. למקרה שתכננתם לבקר במקום.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully