וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חמישה דברים שאתם צריכים לדעת היום

רגע לפני שהיום מתחיל ואתם צוללים לעומס בעבודה או בלימודים, קבלו חמישה דברים שאתם ממש צריכים לדעת היום

הלילה של יורי

יורי גגארין, האדם הראשון בחלל. AP
האדם הראשון בחלל, יורי גגארין/AP

אתם צריכים לדעת שהיום מציינים ברחבי העולם את "הלילה של יורי" שמצויין כל שנה ב-12 באפריל החל משנת 1962. זהו יום הקוסמונאוטיקה, שבו לראשונה שוגר אדם לחלל בשנת 1961 - הקוסמונאוט הסובייטי יורי גגארין. מדובר בחגיגה בינלאומית שמטרתה להעלות את המודעות לנושא החלל בקרב צעירים באמצעות הרצאות, ימי עיון ותצפיות אסטרונומיות לקהל הרחב. ברוסיה נקבע יום זה כיום חג ממלכתי ומונצחים בו חלוצי חקר החלל במדינה.

חיפה – באר שבע

מאור בוזגלו הפועל באר שבע חוגג. קובי אליהו
מאור בוזגלו חוגג/קובי אליהו

לאחר שהפסידה בשבוע שעבר למובילת הטבלה מכבי תל אביב, תנסה הערב קבוצת הכדורגל של הפועל באר שבע לחזור למאבק האליפות, כשתארח באצטדיון וסרמיל את מכבי חיפה. שחקניו של אלישע לוי ישאפו לנצח, לצמצם את הפער מהמוליכה לחמש נקודות ולהפעיל שוב לחץ על פאקו אייסטרן והצהובים. חיפה, מנגד, עדיין לא ויתרה על חלום ההגעה לאירופה, וכדי להתקרב למטרה תהיה חייבת לצאת עם שלוש הנקודות מהמפגש הזה.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

התהליך המסקרן של מיחזור אריזות מתכת

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר

פרשת קו 300

אלכס ליבק בכנס איגוד העיתונאים ינואר 2012. שי אוקנין
צילם את התמונה שהוכיחה , אלכס ליבק/שי אוקנין

אתם צריכים לדעת שהיום לפני 31 שנים, בשנת 1984, החלה פרשת "קו 300" שהסעירה את ישראל ואותותיה מורגשים עד היום. בתאריך זה, השתלטו ארבעה מחבלים חמושים מרצועת עזה על קו 300 של אגד שנסע מתל אביב לאשקלון ודרשו תמורת שחרור האוטובוס את שחרורם של 500 מחבלים הכלואים בישראל. בפעולה שערכה סיירת מטכ"ל, הצליחו להרוג שניים מן המחבלים ולשבות את השניים הנותרים. לציבור נודע כי כל החוטפים נהרגו במהלך ההשתלטות אך לאחר מכן התברר כי שניים מן המחבלים הוכו למוות ובאמצעות תמונה של הצלם אלכס ליבק התברר כי אכן שני המחבלים יצאו חיים מן האוטובוס. הדבר עורר סערה, הוקמה ועדת חקירה שאישרה את הפרסומים, אך האחריות למותם של שני המחבלים לא הוטלה על איש.

עשור למותו

אהוד מנור. ידי מנור, באדיבות המשפחה
צילום: באדיבות המשפחה/באדיבות המשפחה, ידי מנור

אתם צריכים לדעת שהיום לפני 10 שנים, ב-2005, נפטר הפזמונאי והמתרגם, זוכה פרס ישראל בתחום הזמר העברי, אהוד מנור. הוא נולד בשנת 1941 בבנימינה, שהיוותה נושא לרבים משיריו ביניהם "הבית ליד המסילה" ו"ימי בנימינה". לאחר שירותו הצבאי עבד כעורך מוזיקלי בקול ישראל, והחל משנות השבעים ערך והגיש תכניות מוזיקה תרבות ואירוח ברדיו ובטלויזיה. לצד זה פרסם פזמונים שהפכו למצליחים בביצועם של מיטב אמני ישראל. במשך שנים נחשב מנור לפזמונאי הפורה ביותר במדינת ישראל, זכה בפרס אקו"ם על מפעל חייו בתחום הפזמונאות ובפרס ישראל. לפני עשר שנים נפטר אהוד מנור מדום לב ובין השאר הונצח על ידי הסבת שמו של אולפן רשת ג' בתל אביב ל"אולפן אהוד מנור".

פרנקלין דלאנו רוזוולט

נשיא ארצות הברית (1933-1945) פרנקלין ד. רוזוולט. AP, AP
צילום: AP/AP, AP

אתם צריכים לדעת שהיום לפני 70 שנים, בשנת 1945, הלך לעולמו פרנקלין דלאנו רוזוולט, מי שהיה נשיאה ה-32 של ארצות הברית. הוא היחיד מנשיאי ארצות הברית שנבחר לתפקיד זה ארבע פעמים רצופות בין השנים 1933-1945 (לאחר מכן הוגבלה אפשרות זו בתיקון ה-22 לחוקה). רוזוולט זכור בין השאר בזכות תכנית ה"ניו דיל" שנועדה להתמודד עם תוצאותיו של המשבר הכלכלי הגדול וזכתה לאהדת הקהל. רוזוולט אף היה הנשיא שפעל בזמן הצטרפותה של ארצות הברית למלחמת העולם השנייה ודאג לתמיכה במדינות הציר עוד טרם הצטרפות זו. רוזוולט לקה בדימום תוך גולגלתי ומת מכך תוך מספר שעות בשעה שהיה בחופשה. סגן הנשיא טרומן הושבע לנשיאות במקומו עוד באותו יום.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully