וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אמריקני נעצר בחשד שתכנן פיגוע בשם דאעש בבסיס צבא בקנזס

10.4.2015 / 20:28

הצעיר, אמריקני שהתאסלם, תכנן לפוצץ עצמו במכונית תופת בלב הבסיס הצבאי "פורט ריילי" כאות תמיכה בארגון הטרור המדינה האיסלאמית. ישנם דיווחים כי הוא סבל ממחלה נפשית. הוא צפוי לעמוד לדין בשורה של אישומים חמורים ולרצות מאסר ממושך

ג'ון בוקר, צעיר בן 20 שנעצר בחשד שתכנן פיגוע התאבדות בבסיס צבא ארה"ב "פורט ריילי" בקנזס, ארה"ב. טוויטר, צילום מסך
ג'ון בוקר/צילום מסך, טוויטר

צעיר בן 20 נעצר היום (שישי) בטופיקה, עיר הבירה של מדינת קנזס שבארצות הברית, בחשד שתכנן פיגוע התאבדות בבסיס צבא ארה"ב "פורט ריילי" שבמדינה – כך הודיע משרד הפנים האמריקני. החשוד, ג'ון בוקר, שנעצר על ידי ה-FBI, תכנן לפוצץ עצמו במכונית תופת בלב הבסיס הצבאי בתור מעשה תמיכה בארגון הטרור המדינה האיסלאמית (דאעש). הוא צפוי לעמוד לדין בשורה של אישומים חמורים ולרצות מאסר ממושך.

עוד בוואלה חדשות:
דיווח ראשוני: פיצוץ בקניון בקוסמוי, יש נפגעים
התחממות ביחסים: אובמה ייפגש עם מנהיג קובה ראול קסטרו
צפו: טורנדו קטלני מכה במדינת אילינוי שבארה"ב

חיילים בבסיס של הצבא האמריקאי. GettyImages
חיילים אמריקנים בבסיס של צבא ארה"ב/GettyImages

על פי דיווחים ברשתות הטלוויזיה השונות בארה"ב, בוקר, ששינה את שמו למוחמד עבדאללה, אף התגייס לצבא ארה"ב כדי להשיג גישה לבסיס. לא ברור מתי הוא התגייס ובאיזה תפקיד הוא שירת. על פי החשד, הוא החליט לבצע פיגוע כבר לפני כמה חודשים אולם רק לאחרונה תכנן את הפעולה שבגינה נעצר.

לטענת ה-FBI, בוקר אמר לאחד מחבריו כי לבצע פיגוע על ידי מכונית תופת היא שאיפתו העליונה משום שכך לא יילכד, כל הראיות יושמדו והמטרה תובטח. את הבסיס המדובר הוא בחר משום שמוצבים בו הרבה חיילים. מקורות נוספים מסרו ל-ABC כי יתכן שהוא סבל ממחלה נפשית.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully