וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המשטרה הפלסטינית מרחיבה את השליטה הביטחונית סביב ירושלים

9.4.2015 / 9:20

בעקבות הסכם בין ישראל לרשות, 90 שוטרים פלסטינים נפרסו בכמה כפרים בגדה המערבית שהיו עד כה בשליטה ביטחונית ישראלית. על פי צה"ל והמשטרה הפלסטינית, המטרה היא לאפשר להם לפעול בעיקר בתחום הפלילי ולשמור על הסדר

שוטרים פלסטינים בא-ראם. רויטרס
שוטרים פלסטינים בא-ראם/רויטרס

ישראל אישרה למשטרה הפלסטינית להרחיב את השליטה הביטחונית שלה לאזורים בסביבת ירושלים הנמצאים באחריות הביטחונית של ישראל זה קרוב לשני עשורים – כך מסרה אתמול (רביעי) המשטרה הפלסטינית. דובר המשטרה, לואי איזריקת, מסר כי בעקבות הסכם בינם לבין ישראל נפרסו 90 שוטרים פלסטינים בכפרים אבו דיס, א-ראם ובידו.

מצה"ל נמסר לסוכנות הידיעות רויטרס כי מפקד בכיר האחראי בין היתר על הכוחות ביהודה ושומרון, החליט לפתוח את תחנות המשטרה הפלסטיניות בכפרים הללו כדי שאלה "יעסקו בעניינים פליליים וישמרו על הסדר עבור האוכלוסייה הפלסטינית". ואכן, דובר המשטרה הפלסטינית ציין כי השוטרים החמושים יתרכזו בעיקר במאבק בפשיעה.

ההסכם בין ישראל לרשות הפלסטינית בדבר הרחבת הסמכות של המשטרה הפלסטינית באזורים מסוימים התקבל בשולי שיחות המשא ומתן האחרונות שהתקיימו בתיווך אמריקני. "הסכם ישן מיושם היום", הסביר איזריקת.

עוד על היחסים עם הרשות הפלסטינית:
אבו מאזן מפויס: "מוכן לשבת עם נתניהו - בלי תנאים מוקדמים"
גורם מדיני: "הסכם שלום עם הפלסטינים? לא בדור שלנו"
הרשות הפלסטינית: "נגביר המאמצים נגד ישראל בהאג"

יו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן – רמאללה, אפריל 2014. AP
רק בחודש שעבר קראו לו להפסיק את התיאום הביטחוני עם ישראל. אבו מאזן/AP

המשטרה הפלסטינית נהגה עד כה לסייר בחלקים שונים של הגדה המערבית, כמו רמאללה ובית לחם, אולם התמקדה באזורים הנמצאים בשליטה ישירה של הרשות הפלסטינית. הכפרים הסמוכים לירושלים, וכך גם שלושת הכפרים המדוברים, היו בעיקרם בשליטה ביטחונית של ישראל מאז החתימה על הסכמי אוסלו.

רק בחודש שעבר קראה המועצה המרכזית של אש"ף להפסיק את התיאום הביטחוני בין הרשות הפלסטינית לישראל. זאת בשל הקפאת כספי המסים של הרשות ובשל המשך הבנייה בהתנחלויות. לפני כשבועיים החליט ראש הממשלה בנימין נתניהו להפסיק את ההקפאה ולהעביר לרשות את הכספים, אולם יו"ר הרשות אבו מאזן התרעם על כך שלא הועבר כל הסכום, אלא בקיזוז תשלומים עבור שירותים שניתנו לאוכלוסייה הפלסטינית, ובהם חשמל, מים ושירותי רפואה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully