וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שבוע לאחר שחרור תיכרית: התחדשו העימותים עם דאעש

משרד הפנים של עיראק אישר כי "כיסי התנגדות" של לוחמי "המדינה האיסלאמית" נותרו באזור העיר, ששחרורה נחשב להישג משמעותי במאבק באיסלאמיסטים. כוחות הממשל שומרים על אחיזה באזור, ומתכוננים למאבק הבא: שחרור מוסול

צילום: רויטרס, עריכה: גדי וינסטוק

(תיעוד: קברי אחים עם מאות גופות נתגלו באזור תיכרית)

שבוע לאחר שממשלת עיראק הכריזה על "שחרור" העיר תיכרית, שבצפון המדינה, משרד הפנים מסר היום (שלישי) כי חודשו העימותים באזור בין אנשי כוחות הביטחון העיראקיים ללוחמי ארגון "המדינה האיסלאמית" (דאעש) – כך דווח בסוכנות הידיעות הצרפתית. הבוקר, כוחות של צבא עיראק פתחו במתקפה בעקבות קבלת מידע על כך שבין שמונה ל-15 לוחמי דאעש הסתתרו ברובע קדיסיה שבצפון העיר.

"כוחותינו הצליחו לחסל חלק מהחמושים, בעוד האחרים פוצצו את עצמם לאחר שכיתרנו אותם", נמסר בהודעה רשמית. בשבוע שעבר, ראש הממשלה חיידר עבאדי הודיע כי הכוחות העיראקיים השתלטו על העיר מידי דאעש. עם זאת, למחרת הודעתו של עבאדי, שר הפנים מוחמד אל-ג'באן הבהיר כי נותרו בעיר "כיסי התנגדות".

עוד בוואלה חדשות:
אחרי שחרור תיכרית מדאעש: נחשפו קברי אחים המוניים
ראש ממשלת עיראק: שחרננו את תיכרית מידי דאעש
עיראק: מיליציות שיעיות הכריזו כי יפסיקו ללחום בדאעש

לוחמים שיעיים חוגגים את שחרור תיכרית, עיראק, אפריל 2015. רויטרס
לוחמים שיעיים חוגגים את שחרור תיכרית עם דגלי דאעש שנטשו הלוחמים האיסלאמיסטים, השבוע/רויטרס

ההשתלטות על תיכרית נחשבת לאחת מההישגים המשמעותיים ביותר של הכוחות העיראקיים ושל המיליציות השיעיות הנאבקים בהתקדמות דאעש במדינה. לפי שעה, לא דווח על השתלטות מחודשת של דאעש על העיר, אולם התקבלו דיווחים על עימותים נוספים באזור תיכרית. לוחמי דאעש תקפו שלושה מוצבים בסמוך לסכר עזים, אחד מהגדולים בעיראק, הממוקם כ-70 קילומטרים ממזרח לתיכרית. גורם צבאי מסר כי שבעה חיילים נהרגו ו-21 נפצעו.

בתוך כך, ראש הממשלה עבאדי נפגש אתמול עם מסעוד ברזאני, נשיא המחוז הכורדי האוטונומי בצפון-מזרח עיראק, והבטיח כי כוחות הממשל ישתפו פעולה עם הרשויות הכורדיות, במטרה לכבוש מחדש את מחוז נינוה, שנפל לאחרונה לשליטת "המדינה האיסלאמית". מדובר בביקורו הראשון של עבדאי למחוז הכורדי מאז בחירתו לראשות הממשלה בשנה שעברה.

ראש ממשלת עיראק חיידר עבדאי ונשיא המחוז הכורדי מסעוד ברזאני, ארביל, עיראק, אפריל 2015. רויטרס
ברזאני/רויטרס

לדברי עבאדי, העיראקים והכורדים מתמודדים מול אויב משותף, וחיזוק הקשרים יסייע בהבסת האיום. "ביקורינו בארביל היום נועד לקדם תיאום ושיתוף פעולה בנוגע לתכנית פעולה לשחרור אנשי נינוה", אמר עבאדי. עם זאת, הוא סירב למסור פרטים נוספים על התכנית, ועל לוח הזמנים המתוכנן לשחרור המחוז, שבירתו מוסול, העיר השנייה בגודלה בעיראק, "כדי לא להרוס את גורם ההפתעה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully