וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אחרי שחרור תיכרית מדאעש: נחשפו קברי אחים המוניים

צוותי זיהוי פלילי בעיראק החלו להוציא את גופותיהם של יותר מ-1,700 חיילים שיעים, שהוצאו להורג בשנה שעברה לאחר שהארגון כבש את העיר. "זה היה מחזה קורע לב. לא יכולנו לעצור את עצמו מלפרוץ בבכי"

צילום: רויטרס, עריכה: גדי וינסטוק

צוותי זיהוי פלילי בעיראק החלו אתמול (שני) להוציא גופות של חיילים מ-12 קברי אחים בתיכרית, ששוחררה בשבוע שעבר מידי ארגון "המדינה האיסלאמית". ככל הנראה, קבורים באתר הסמוך לבסיס האמריקני ספיצ'ר כ-1,700 חיילים שיעים שהוצאו להורג בידי הארגון הסוני בחודש יוני אשתקד, אז כבשו את העיר ופרסמו ברשתות החברתיות את התמונות הקשות.

דגימות די-אן-איי ישמשו לזיהוי את הגופות ברגע שהן יוצאו מהאדמה, כשמשפחות רבות, הממתינות לתוצאותיהן, מעולם לא קיבלו מידע ודאי על גורל יקיריהן. "תוצאות ראשונות מעידות ללא צל ספק על כך שהם קורבנות הטבח בספיצ'ר", מסר חאלד אל-אטבי לסוכנות הידיעות רויטרס. "זה היה מחזה קורע לב. לא יכולנו לעצור את עצמו מלפרוץ בבכי. אילו ברברים פראים יכולים להרוג 1,700 איש בדם קר?", הוסיף.

קברי אחים של חיילים שנרצחו בידי דאעש ונחשפו בעיר תיכרית, עיראק, 06 באפריל 2015. רויטרס
אחת הגופות שנמצאו בקבר האחים, אתמול/רויטרס

עלי, אחד מניצולי הטבח, סיפר לרויטרס על השתלשלות האירועים: "הם אמרו לנו שאין להם בעיה אתנו והבטיחו לנו שהם ישלחו אותנו למשפחות שלנו". לדבריו, "הם אפילו נתנו לנו מים כדי שנרגיש בטוחים. ברגע שהם הכניסו אותנו לכלי הרכב, הם הביאו אותנו לכאן וקשרו אותנו. עדיין יש לי צלקות מהאזיקים כאן". הוא הוסיף כי "הם ירו לעברו כדור, אבל הוא לא פגע. התחזיתי למת ונפלתי על הקרקע. הייתי מכוסה כולי בדם של חבריי והתגלגלתי למטה לתוך הוואדי".

sheen-shitof

פתרון טבעי

גבר, הגיע הזמן לשפר את התפקוד המיני ואת הזוגיות שלך

בשיתוף גברא
המורדים הסונים מארגון דאעש (המדינה האיסלאמית בעיראק ובסוריה, ISIL) הוציאו להורג בין 160 ל-190 בני ערובה. מתוך אתר משמר זכויות האדם (HRW), צילום מסך
החיילים הוצאו להורג לאחר שתיכרית נכבשה/צילום מסך, מתוך אתר משמר זכויות האדם (HRW)

טבח החיילים היה אחד הגורמים העיקריים להתעוררות המיליציות השיעיות, שפתחו במתקפת נגד והצליחו לעצור את התקדמות לוחמי דאעש. המיליציות השתתפו במבצע הצבאי הנרחב לשחרור תיכרית, עיר הולדתו של הרודן סדאם חוסיין, ושלחו 20 אלף לוחמים, שהואשמו בביצוע מעשי נקם באזרחים הסונים. חלק מאתרי הקבורה אותרו במתחם הארמונות של סדאם, ששימש מפקדה לדאעש.

אחרי שחרור תיכרית, כוחות הביטחון של עיראק מתכוננים לקרב המשמעותי הבא במוסול, שנמצאת 225 קילומטרים מצפון לתיכרית. כיבוש מוסול, שהפכה למעוז "המדינה האיסלאמית" בעיראק, צפוי להוות אתגר גדול יותר עבור בגדאד וכוחות הקואליציה האמריקנית.

קברי אחים של חיילים שנרצחו בידי דאעש ונחשפו בעיר תיכרית, עיראק, 06 באפריל 2015. רויטרס
כוחות הביטחון של עיראק מניחים פרחים על אתרי הקבורה/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully