וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ילד סורי המאושפז במרכז הרפואי זיו מבקש: תנו לי רק מצות

8.4.2015 / 22:29

הילד בן השבע אושפז במחלקה האורתופדית שבצפת לאחר שנפצע בגפיו התחתונות מפגיעת פגז בסוריה. לאחר שעבר 17 ניתוחים אמרו לו הרופאים בסוריה כי הוא לא ישוב ללכת. בישראל הוא קיבל טיפול שאיפשר לו לשוב ולצעוד

ילד פצוע סורי המאושפז במרכז הרפואי זיו בצפת אוכל מצות 07.04.2015. באדיבות מרכז רפואי זיו, מערכת וואלה! NEWS
הפצוע הסורי בן השבע נהנה מאכילת מצה/מערכת וואלה! NEWS, באדיבות מרכז רפואי זיו

חג הפסח ומנהגיו לא פסחו גם על הפצועים הסורים שמאושפזים במרכז הרפואי זיו שבצפת. לראשונה בחייהם, הם זכו להיכרות עם מנהג אכילת מצה בחג. אחד מהם, ילד בן שבע, התלהב עד כדי כך, שהוא ביקש מהצוות לאכול מצות בכל הזדמנות.

הילד הסורי נפצע קשה בגפיו התחתונות, שרוסקו מפגיעת פגז לפני כשבעה חודשים. הוא עבר 17 ניתוחים בסוריה בתנאים לא פשוטים עקב מלחמת האזרחים המתחוללת במדינה. בתום הניתוחים, הרופאים הסוריים אמרו לאמו של הילד כי בנה לא יוכל לצעוד שוב על רגליו.

האם התעקשה והצליחה, בסיוע קרובי משפחה, להעביר את בנה לגבול ישראל ומשם לטיפול במרכז הרפואי זיו שבצפת. הילד אושפז לפני כשבועיים במחלקה האורתופדית, בניהולו של פרופסור אלכסנדר לרנר, מומחה בינלאומי לפציעות מלחמה מורכבות.

עוד בוואלה חדשות:
"נקודת מפנה": החזון המשותף של ארדואן ורוחאני למזרח התיכון
אסון בטיול החג: בן 40 נפל בנחל אוג שבמדבר יהודה ונהרג
הישראלי המכוער באוטובוס: "אם לא היו פה נוסעים הייתי מזיינת אותך"

פרופסור לרנר וצוות המחלקה ביצעו בילד ניתוח מסובך שנמשך כמה שעות ולאחר מכן המשיכו בטיפול ושיקום. לפני שלושה ימים החל הילד לצעוד שוב על רגליו בעזרת הליכון ולדבריו של פרופסור לרנר, הוא צפוי בעתיד לשוב וללכת בצורה עצמאית.

הילד ואמו, אשר חווים לראשונה את חג הפסח, קיבלו הסבר מהצוות על משמעות חג החירות ומנהגיו. הילד הודה לצוות בית החולים על הטיפול המסור ועל כך שבזכותם ישוב וילך על רגליו ואיחל חג שמח להם ולכל עם ישראל. לדבריו, הוא מתרגש להיות בישראל, לחוות את החג וכמובן, הוא מאוד אוהב לאכול מצות.

(עדכון ראשון: 22:29)

לפניות לכתבת עדי חשמונאי: adihashmonai@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully