וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חמישה דברים שאתם צריכים לדעת היום

רגע לפני שהיום מתחיל ואתם צוללים לעומס בעבודה או בלימודים, קבלו חמישה דברים שאתם ממש צריכים לדעת היום

יום הצוענים הבינלאומי

צוענים במחנה של בני רומה ליד העיר פרסאלה, יוון. AP
צוענים ביוון/AP

אתם צריכים לדעת שהיום מצויין ברחבי העולם "יום הצוענים הבינלאומי" שבו חוגגים את התרבות הצוענית ומעלים למודעות את הבעיות איתם מתמודדת אוכלוסייה זו. יום זה הוכרז באופן רשמי בשנת 1990 בפולין בזמן הקונגרס העולמי הרביעי של איחוד הצוענים (IRU) והתאריך נקבע דווקא ב-8 באפריל כזיכרון לכינוס הראשון של כל נציגי הצוענים שהתרחש באפריל 1971. הצוענים הם עם של נוודים החיים בעיקר באירופה ומוצאם בתת היבשת ההודית. החל מהמאה ה-14 אז הגיעו הצוענים לאירופה, הם בלטו באורח חייהם הנוודי, בגוון עורם הכהה ובשפתם השונה – כל אלו שימשו כתירוץ ליחס עויין וגזעני כלפיהם שהביא לצווי גירוש רבים. גם כיום סובלים הצוענים מביטויי שנאה באוכלוסיות בקרבם הם חיים ויום זה בא להעלות את המודעות לכך.

רזי הארץ

רז מינץ. באדיבות המשפחה
רז מינץ/באדיבות המשפחה

אתם צריכים לדעת שהיום יתקיים אירוע "רזי הארץ" – יום פעילויות וכיף לכל המשפחה לזכרו של סמ"ר רז מינץ אשר נפל בפעילות מבצעית בין עפרה ובית אל כאשר פיקד על כח מחטיבת דוכיפת. האירוע יתקיים ביער אחיהוד החל מהשעה 9:00 בבוקר ובמסגרתו יוכלו המשפחות להנות מטיולים מודרכים בשבילי האזור, טיולי אופניים, ניווט ספורטיבי לכל הגילאים, מתנפחים, פינות יצירה, הרקדות ושאר הפעלות – והכל בחינם. חבריו ומשפחתו של רז בחרו בדרך ההנצחה הזו כיוון שהדבר מייצג בעיניהם את חייו ואישיותו של רז: "בזכרון של כולנו רז הוא אדם שתמיד כיף להיות איתו, ולכן אנו רוצים לזכור אותו, בסמוך ליום ההולדת שלו, ביום של כיף ושל שמחה".

sheen-shitof

עם הנחה בלעדית

השיער נושר? מכשיר הפלא האמריקאי ישים לזה סוף במהירות

בשיתוף HairMax

ליגה ספרדית

כריסטיאנו רונאלדו שחקן ריאל מדריד. GettyImages
כריסטיאנו רונאלדו/GettyImages

אתם צריכים לדעת שהערב יתקיים מחזור השלמה בליגה הספרדית בכדורגל, בהשתתפות ברצלונה וריאל מדריד. ליאונל מסי וחבריו, שמוליכים את הטבלה בפער של ארבע נקודות על ריאל, תארח את אלמריה, בשורותיה משחק הישראלי תומר חמד. לאחר ה-1:9 הענק על גרנאדה, בו כבש כריסטיאנו רונאלדו את החמישייה הראשונה בקריירה, ריאל תתארח אצל ראיו וייקאנו. שתי הקבוצות ירצו להמשיך במומנטום החיובי, כשניצחון של ברצלונה ומעידה בלתי צפויה של הבלאנקוס תקרב מאוד את תואר האליפות לקטלוניה.

מרגרט תאצ'ר

בנה של תאצ'ר: "אמי חיה חיים ארוכים ומלאים". רויטרס
בנה של תאצ'ר: "אמי חיה חיים ארוכים ומלאים"/רויטרס

אתם צריכים לדעת שהיום לפני שנתיים הלכה לעולמה בגיל 88 ראש ממשלת בריטניה לשעבר מרגרט תאצ'ר. תאצ'ר תמכה בליברליזם ובשוק חופשי ופעלה לטובת רפורמות רבות במהלך שלוש תקופות כהונתה, רפורמות אשר שינו את פניה של הכלכלה הבריטית – מדגש על איגודים מקצועיים לדומיננטיות של המגזר הפרטי. את כינויה "אשת הברזל" קיבלה תאצ'ר הודות למדיניות הכלכלית ומדיניות החוץ הקשוחה שהנהיגה, הכינוי דבק בה גם מצד מתנגדיה וגם מצדם של אוהביה.

ארקדי גאידמק

בעלי בית"ר ירושלים ארקדי גאידמק. קובי אליהו
בעלי בית"ר ירושלים ארקדי גאידמק/קובי אליהו

אתם צריכים לדעת שהיום חוגג איש העסקים, בו נקשרו לא מעט פרשיות, ארקדי גאידמק יום הולדת 64. א?רק?די אלכסנדרוביץ' ג??אי?ד??מ?ק (שמו העברי: אריה בר-לב) נולד למשפחה יהודית במוסקבה, בשנות השבעים עלה לישראל ובעת עבודתו בחברת צים הפליג לצרפת ונשאר שם. לא ברור כיצד צבר גאידמק את הונו אך בתחילת שנות התשעים כבר רכש מרוסיה את חובה של מדינת אנגולה והפך למורשה חתימה בחשבונה הלאומי. באמצעות תיווך בעסקאות נשק הגדיל משמעותית את הונו. בשנת 2005 פרץ לתודעה הישראלית בעקבות השקעותיו בתחום הספורט. גאידמק מחזיק באזרחות ישראלית וצרפתית וכן בדרכון דיפלומטי של אנגולה. ב-2007 הוערך הונו בסכומים המגיעים עד ארבעה מליארד דולרים אך בעקבות השקעות כושלות, תביעות והמשבר הכלכלי העולמי נראה שהונו קטן משמעותית.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully