וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בשל סרטון התובע שנרצח: פייסבוק וטוויטר נחסמו בטורקיה

הרשויות באנקרה הורו למנוע את הכניסה לרשתות החברתיות ולאתרים נוספים, שאפשרו להעלות את הסרון והתמונות שבהן נראה פעיל ארגון שמאל קיצוני מצמיד אקדח לרקתו של התובע. טוויטר הסכימה להסיר את התמונות, תמורת הסרת החסימה

צילום: רויטרס, עריכה: גדי וינסטוק

הרשויות בטורקיה הורו היום (שני) לחסום את הגישה לטוויטר, ליוטיוב ולפייסבוק בשל פרסום הסרטון ותמונותיו של התובע שנחטף בשבוע שעבר בידי ארגון שמאל קיצוני באיסטנבול והוצא בידיו להורג. שלוש הרשתות החברתיות אפשרו למשתמשיהן להעלות את התמונות שהפיץ ארגון "החזית המהפכנית לשחרור העם" ובהן נראה אחד מפעילי הארגון מצמיד אקדח לרקתו של מחמט סלים קיראז. חלק מספקיות האינטרנט כבר יישמו את הוראת הרשויות ואחראי על שירותי האינטרנט בולנט קנט מסר כי "בקרוב" יתר החברות ימנעו את הכניסה לאתרים הפופולריים.

העיתון היומי הורייט מסר כי בהחלטה של בית משפט שהגיעה לידיו ישנה הוראה לרשויות לחסום 166 אתרים שפרסמו את התמונות מעוררות המחלוקת. פרט לאתרי הרשתות החברתיות הגדולות בעולם שנמצאות לרשימה, ישנם גם קישורים ספציפיים לידיעות שפורסמו בידי אתרים טורקיים.

לקריאה נוספת בנושא
גל טרור באיסטנבול: מחבלת נורתה למוות מחוץ למטה המשטרה
טורקיה: בית משפט זיכה 236 קציני צבא שהורשעו בתכנון הפיכה

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אחת התמונות שעוררה סערה/מערכת וואלה!, צילום מסך

גורם ממשל טורקי מסר כי טוויטר הסכימה לבקשת אנקרה להסיר את התמונות, בתמורה להסרת החסימה. "משתמשים ברחבי טורקיה יוכלו לשוב להשתמש בטוויטר", מסר. גוגל, המפעילה את אתר הסרטונים יוטיוב, מסרה כי החברה פועלת להשבת הגישה לאתר, אולם לא הבהירה אם תסכים להסיר את התיעוד שעורר את זעמו של הממשל הטורקי.

ממשרד הנשיאות באנקרה נמסר כי חסימת האתרים מגיעה על רקע פרסום התמונות של קיראז. "מה שקרה אחרי מותו הוא עגום כמו התקרית עצמה", מסר הדובר איברהים קלין. בשנה שעברה הקשיחה טורקיה את החוקים המאפשרים צנזורה על אתרים. טוויטר ויוטיוב נחסמו באופן זמני כבר במרץ 2014, בזמן הבחירות המקומיות במדינה, לאחר שהקלטות שמע חשפו לכאורה מעשי שחיתות במעגל הפנימי של רג'פ טייפ ארדואן, שכיהן אז כראש הממשלה ומאז התמנה לנשיא טורקיה. ההחלטה גרמה לזעם בקרב הציבור ולביקורת בינלאומית נוקבת.

התובע קיראז חקר את מותו של הנער ברקין אלוון בן ה-15, שנפצע בראשו מירי של המשטרה במהלך הפגנות נגד המשטר ב-2013 ומת כמה חודשים לאחר מכן לאחר שהיה בתרדמת. ארגון השמאל הרדיקלי טען כי מדובר בנקמה על מותו של הנער. לפני שהוצא להורג הם דרשו שהשוטר שאחראי לירי יימסר לידיהם כדי שיישפט ב"בבית משפט שדה".

(עדכון ראשון: 14:48)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully