וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טורקיה: בית משפט זיכה 236 קציני צבא שהורשעו בתכנון הפיכה

הקצינים נשפטו באשמת קשירת קשר שכונתה "הפיכת הפטיש", שתוכננה ב-2003 – שנה אחרי שארדואן עלה לשלטון. בית המשפט לחוקה קבע כי ראיות מרכזיות במשפט היו בלתי-קבילות

אבו מאזן בביקור בארמון הנשיאותי באנקרה, טורקיה. רויטרס
הנשיא רג'פ טייפ ארדואן/רויטרס

בית משפט בטורקיה זיכה היום (שלישי) במשפט חוזר 236 קציני צבא שהורשעו ב-2012 בתכנון הפיכה ב-2003 נגד ראש הממשלה דאז והנשיא היום, רג'פ טייפ ארדואן. לטענת בית המשפט לחוקה, ראיות מרכזיות במשפט היו בלתי-קבילות. במסגרת קשירת הקשר, הורשעו הקצינים בכך שתכננו לפוצץ מסגדים ולגרום למלחמה עם יוון באמצעות הפלת מטוס קרב טורקי – ובתירוץ זה לבצע הפיכה צבאית.

לפני כשלוש שנים נשפטו הקצינים כחלק מקשירת קשר שכונתה "הפיכת הפטיש", שתוכננה ב-2003 – שנה אחרי שארדואן עלה לשלטון. עם זאת, בית המשפט קבע כי השימוש הלקוי בראיות מרכזיות בתיק – קבצי מחשב המכילים מסמכים מפלילים לכאורה – הפר את זכויות הנאשמים. המשפט החוזר החל בנובמבר האחרון. "בסוף המשפט, השופטים ביטלו את החלטת בית המשפט הקודמת וזיכה את כל הנאשמים", מסר צ'לאל אולגן, אחד הפרקליטים של הקצינים.

גורמים במדינה טוענים כי התיק נתפר על ידי תומכיו של המטיף האיסלאמי פטהוללה גילן, שהשתמש בהשפעתו במשטרה ובמערכת המשפט כדי לסייע לארדואן לרסק את שליטת הצבא בפוליטיקה הטורקית. עם זאת, גילן, שגולה בארצות הברית והפך לאחד מיריביו הגדולים של ארדואן, הכחיש קשר לפרשה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully