וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"אלביס" הכלב נגנב והוצע למכירה בפייסבוק - המשטרה סגרה את התיק

5.4.2015 / 23:10

שחף תור גילה לפני חודש שכלבו האהוב נגנב מחצר ביתו בכפר סבא. הוא נדהם לראות פוסט בפייסבוק של מי שלכאורה גנב אותו, סוחר בבעלי חיים מערערה, ומסר למשטרה את כל הפרטים אודותיו. האיש שנעצר סיפר: "הכלב מת". בכך הופסקו החיפושים. תור: "זה סיפור מצוץ"

שחף טור, מאמן כדורסל צעיר וכלבו "אלביס" מסוג רועה בלגי שנגנב מביתו והוצע למכירה בפייסבוק.אפריל 2015. באדיבות המצולמים
אלביס נגנב לפני חודש מביתו בכפר סבא/באדיבות המצולמים

אלביס, כלב גזעי מסוג רועה בלגי נגנב לאחרונה מבית בעליו, שחף תור, בכפר סבא. יומיים בלבד לאחר מכן, להפתעתו הרבה, הצליח תור לאתר את כלבו האהוב בפייסבוק – כשזה מוצע למכירה. אף שהגיש תלונה במשטרת כפר סבא ומסר את הפרטים על האדם החשוד לכאורה במעשה, המשטרה סגרה את התיק אחרי ש"השתכנעה" שאלביס לא נמצא בבית האדם שהעלה את התמונה לרשת.

הסיפור החל לפני כחודש. "עזבתי את הבית לחצי שעה", סיפר לוואלה תור, מאמן כדורסל צעיר. כששב אלביס כבר לא היה שם. "הכלב לא יכול היה לברוח כי הוא היה קשור בחצר הסגורה. היה ברור שזו גניבה, כי הרצועה שלו נותרה על השביל".

עוד ידיעות בוואלה חדשות
נס החג של רן: זכה בלב חדש ובריאות בגיל 26
שטייניץ לוואלה: "לישראל אין מנופי לחץ רבים להשפיע על הסכם הגרעין"
הנהלת כיל: אם השביתה תימשך, נפטר עוד 57 עובדים

אחרי שחיפש בסביבה, פנה טור לאינטרנט, וביקש לראות אם מישהו מנסה למכור את כלבו האהוב. "יומיים אחרי הגניבה, ראיתי את התמונה של אלביס בפייסבוק", העיד. לדבריו, מי שגנב לכאורה את הכלב הלביש לבעל החיים מסכה על פניו כדי להקשות על זיהויו. "התמונה עלתה לאוויר שעתיים בלבד לאחר הגניבה. לא היה מקום לטעות - זיהיתי אותו לפי העיניים, לפי הפס השחור במצח והפס השחור ברגל". בכיתוב התמונה הוסיף החשוד בעברית כי הכלב "להחלפה, גזעי ושווה מאוד".

שחף טור, מאמן כדורסל צעיר וכלבו "אלביס" מסוג רועה בלגי שנגנב מביתו והוצע למכירה בפייסבוק.אפריל 2015. באדיבות המצולמים
הפוסט שהעלה לכאורה הגנב/באדיבות המצולמים

אחרי שעיין בפרופיל, הסיק שמי שהעלה את התמונה סוחר כבר שנים רבות בכלבים ופועל ביומיום להרבעת כלבים. "עשיתי מחקר אמיתי. יש להם נקבות והם חיפשו זכרים", אמר תור. בעקבות הגילוי, ואחרי שהבין שהכלב מוחזק כנראה במקום מגוריו של הגנב – ערערה, פנה תור למשטרת כפר סבא עם תמונותיו של החשוד ונגבתה ממנו עדות.

המשטרה יצרה קשר עם האיש שהעלה את התמונה לפייסבוק, תחילה בטלפון, ודרשה ממנו להחזיר את הכלב לבעליו החוקיים. אחרי שהכחיש בשיחה שאלביס ברשותו, בוצע למחרת היום חיפוש בביתו והוא עוכב לחקירה. "מדובר בכלב של אחי, והכלב מת", אמר לחוקרים.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

הטיפול שמאריך את חייהם של חולי סרטן ריאה

בשיתוף העמותה הישראלית לסרטן ריאה

"רצחנו את הכלב שלך, אלביס מת"

כאן, לדאבונו של תור, הסתיימו המאמצים המשטרתיים במציאת כלבו. "אמרתי לשוטרת, זה סיפור מצוץ מהאצבע", המשיך תור. "למה הוא כתב להחלפה אם הכלב מת? הוא הספיק להעלים אותו בזמן שבין שיחת הטלפון לבין החיפוש". אם זה לא מספיק, לפני כשבועיים, בעודו ממשיך בניסיונות למצוא את אלביס, קיבל תור טלפון מאיים: "רצחנו את הכלב שלך, אלביס מת, הוא מת", אמר האיש מצדו השני של הקו והוסיף: "אם לא תשחרר, גם אתה (תמות, י"א)".

בצעד נואש, כתב תור פוסט בעמוד הרשמי של המשטרה. "אני לא רוצה להיות בוטה ולדבר באוויר, אבל יותר ממה שקיבלתם בשביל להחזיר לי את הכלב, אף אחד לא מקבל. שמות, מקום, מגורים, טלפון, תמונות של הכלב, תמונות של האנשים. תיק סגור! ואני לא חוקר או איש משטרה, לי אין יכולת להיכנס לכפר. כל כך קשה להרים את ההרתעה מול ילד מכפר ערבי? אני לא רוצה לחשוב בכלל אם זה היה קורה לבן של קצין משטרה או חוקר, כנראה הטיפול היה שונה!".

תור בטוח כי כעת, חודש אחרי המקרה, אלביס כבר הועבר מהמקום שבו הוא היה בתחילה, וכי הסיכוי שיקבל אותו חזרה הוא קלוש. "בגלל ההד שעשיתי והפייסבוק, בטח הכלב עבר הרבה ידיים, אבל אני לא מוותר".

ממשטרת מחוז מרכז נמסר בתגובה: "בעקבות תלונה שהוגשה למשטרת כפר סבא על גניבת כלב גזעי, איתרו החוקרים תושב ערערה המציע כלב מאותו סוג למכירה בפייסבוק. לפיכך תיק החקירה הועבר להמשך טיפול תחנת עירון במחוז חוף. לאחר חקירה מקיפה וחיפושים שבוצעו על ידי תחנת עירון בבית החשוד, לא אותר הכלב, ועל כן הוחזר תיק החקירה לתחנת כפר סבא".

לפניות לכתב יוסי אלי: yossieli1982@gmail.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully