וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עיריית ירושלים מימנה אירוע בהשתתפות אלפי תומכי ש"ס

6.4.2015 / 1:23

האירוע, שארגנה תנועת "אל המעיין" המזוהה עם המפלגה, נשא גוון פוליטי מובהק והשתתפו בו רבני ש"ס הבכירים. הדבר לא מנע מהעירייה לממן יותר מ-400 אלף שקלים מעלויותיו עיריית ירושלים: "וידאנו כי לא מדובר באירוע פוליטי"

צילום: עומר מירון, עריכה: טל רזניק

פחות מחודש אחרי הבחירות שבהן נחלה ש"ס ניצחון מוחץ אל מול מפלגת יחד של אלי ישי, אשר לא עברה את אחוז החסימה, התכנסו אתמול (ראשון) אלפי בני אדם לחגוג באירוע "עלייה לרגל והקבלת פני רבו" שארגנה תנועת "אל המעיין", המזוהה עם המפלגה, באיצטדיון ארנה שבירושלים. על אף שאירוע נשא גוון פוליטי מובהק, עיריית ירושלים מימנה יותר מ-400 אלף שקלים מעלויותיו.

במפלגה הדגישו כי לא אנשיהם יזמו את האירוע, אך נאומי הרבנים הבכירים התייחסו לניצחון הפנים-חרדי המשמעותי שזכתה לו ש"ס, ולחיזוק מעמדה של הנהגת מועצת החכמים, אל מול האיום מכיוונו של הרב מאיר מאזוז, פטרונו הרוחני של אלי ישי ורבנים נוספים. "היועץ המשפטי לעירייה אישר את התמיכה באירוע, בתנאים מסויימים, זאת לאחר שבחן את האירוע, אופיו ומטרותיו ווידא שלא מדובר באירוע פוליטי", נמסר מהעירייה. עם זאת, באירוע נכחו מנהיגה הרוחני של ש"ס, הרב שלום כהן, ובניו של הרב עובדיה יוסף המנוח - הרב דוד יוסף והרב הראשי לישראל, יצחק יוסף.

עוד בנושא:
עדויות: הוצע לנו כסף בתמורה להצבעה לש"ס
תרגיל מסריח? פחי אשפה מלאים מחוץ לישיבת רבו של אלי ישי
דרעי: "אלי ישי זיהם את ש"ס במחלוקת, ברכילות"

תפילה למען הנערים החטופים בבית הכנסת ביישוב טלמון שבבנימין. 19 ביוני 2014. ניב אהרונסון
"רבי אריה הוא בן תורה אמיתי, לא אחד שחילק תה ועלה לגדולה". הרב יוסף/ניב אהרונסון

"ראיתי מה היה לפני 15 שנה, ועכשיו חוזר. ישנה אחדות בקרב כל גדולי התורה הספרדים, כולם מאוחדים מאחורי המועצה", אמר הרב הראשי יוסף. על אף שהתערבותו בעניינים פוליטיים אסורה, הוסיף יוסף: "אוי לו למי שיעשה פילוג. הציבור הספרדי צריך להיות מאוחד תחת מועצת חכמי התורה. רבי אריה הוא בן תורה אמיתי. לא אחד שחילק תה ועלה לגדולה". המתקפה המרומזת הייתה נגד אלי ישי, ששימש בעבר כעוזרו של דרעי.

מנהיגה הרוחני של ש"ס, הרב שלום כהן, התייחס באירוע לתומכים במפלגתו של ישי. "אני מדבר עם כל אלה שחשבו לעשות פירוד. רבותיי, תדעו שהשם אוהב אתכם. אם היה שונא אתכם היה מוליך אתכם בדרך שאתם רציתם ללכת, אבל הקדוש ברוך הוא הראה לכם שאתם טועים והציל אתכם ממעשים רעים", אמר. "יש לנו יו"ר תנועה שלא מתפתה לדברים כאלה. השם יסייע בידו לקחת הרבה כוחות בממשלה הקרובה להרבות עוד ישיבות, תלמודי תורה, סמינרים. הכל לכבודו יתברך".

כחלק מהמהלך להמשך חיזוק ההנהגה הרוחנית, הבטיח יו"ר המפלגה אריה דרעי כי יקים את "ארגון בני התורה הגדול בעולם. כל בני התורה הספרדים עם ראשי הישיבות יהיו מאוגדים". עבור דרעי, זו הייתה חגיגת עצמאות, לאחר שקיווה כי מפלגתו של ישי לא תעבור את אחוז החסימה.

לפניות לכתב יקי אדמקר: yakiadamker@gmail.com

(עדכון ראשון: 20:07)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully