וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דג זהב עצום מאיים על שאר הדגים בנהר

דג מחמד ששוחרר ע"י בעליו לחופשי הגיע לגודל של פי 10 מגודלו הרגיל בזמן שהותו במי נהר באוסטרליה ואיים להכחיד את הדגים המקומיים. באגם אחר חיים 4,000 דגי זהב אחרי שמישהו השליך לשם ארבעה דגים

דגי הנהר באוסטרליה נמצאים בסכנת הכחדה בגלל דג זהב עצום/Freshwater Fish Group & Fish Health Unit

דג זהב ענק שמשקלו מגיע ל-8 ק"ג ואורכו מטר נתפס במי נהר במערב אוסטרליה והוא עורר בהלה בקרב מומחים, שטוענים כי ביכולתו להביא להכחדה של זנים רבים של יצורים שחיים בנהר. לטענת ד"ר דוד מורגן, מנהל מרכז חקר הדגים והדיג מאוניברסיטת מרדוק, הדג הזה הוא דג מחמד ששוחרר ע"י בעליו לחופשי. בסביבת הגידול שאינה מיועדת לו הוא הגיע לגודל של פי 10 מגודלו הרגיל והוא ניזון מיצורים שסביבת הגידול הטבעית שלהם היא בנהר.

"אנשים לא יודעים לאיזה נזק אקולוגי הם גורמים בכך שהם משחררים דגי מחמד לחופשי", סיפר מורגן לדיילי מייל, "דגים שמקורם באקווריום הופכים למפלצות בנהר. הם ניזונים ממינים מקומיים, כגון סרטנים, ויכולים להביא להכחדתם. הם גם מביאים איתם טפילים ומחלות אקזוטיות".

דג זהב ענקי. Freshwater Fish Group & Fish Health Unit, צילום מסך
דג זהב שמשקלו מגיע ל-8 ק"ג ואורכו מטר/צילום מסך, Freshwater Fish Group & Fish Health Unit

המחקר שנערך ע"י ד"ר מורגן וסטפן ביטי מצא כי לפחות 13 מינים חדשים של דגים הגיעו בשנים האחרונות לנהרות בדרום-מערב אוסטרליה. הדוקטור, שהצליח לתפוס ברשתו את דג הזהב, הדגיש עד כמה זה חשוב להסביר לציבור את ההשפעות השליליות שבשחרור חיות המחמד שלהם לטבע.

הצעה שאסור לפספס

התקדמו לדור הבא של ברי המים של תמי4: קטנים יותר, חכמים יותר

לכתבה המלאה

זה התחיל בארבעה דגים ונגמר ב-4,000

אוסטרליה היא לא היחידה שנאלצת למצוא פתרונות לבעיית דגי הזהב. אגם טלר בקולורדו, ארה"ב, הפך לבית המחייה של 4,000 דגי זהב, שעל פי מומחים הגיעו לשם אחרי שלפני כשלוש שנים מישהו השליך לשם ארבעה דגי זהב ביתיים בהם מאס. כעת מאיימים אלפי הדגים על מיני החיות, הדגים והצמחייה שחיים במקום. "השלכה של דגי מחמד לאגם יכולה לגרום לשלל מחלות לדגה הטבעית שחיה בו ולהתחרות בה על המשאבים הטבעיים", מסבירים ברשות לשמירת הטבע בקולורדו.

דגי זהב באגם בקולורדו. Colorado Parks and Wildlife, אתר רשמי
ככה זה נראה - אלפי דגי זהב שאף אחד מהם לא ממלא משאלות/אתר רשמי, Colorado Parks and Wildlife

כעת מחפשים מומחי הטבע דרכים להתגבר על הבעיה ובפניהם עומדות שתי אפשרויות - או ייבוש מוחלט של האגם המשתרע על כ-50 אלף מ"ר או שימוש בחשמל לביצוע "דיג משתק" בו הדגים מקבלים הלם חשמלי ומוצאים מהאגם כשהם במצב של שיתוק זמני.

רשת FOX מדווחת על בעיית דגי הזהב

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully