וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חמישה דברים שאתם צריכים לדעת היום

רגע לפני שהיום מתחיל ואתם צוללים לעומס בעבודה או בלימודים, קבלו חמישה דברים שאתם ממש צריכים לדעת היום

ספירת העומר. ShutterStock
אלומות/ShutterStock

אתם צריכים לדעת שהיום הוא היום הראשון ל"ספירת העומר" – כאשר את הברכה הראשונה מתוך 49 הברכות של תקופה זו הקריאו כבר אמש. ספירת העומר היא מצווה מן התורה המבקשת לספור כל יום במשך 49 ימים החל מהקרבת קורבן העומר. כאשר מגיעים ליום החמישים בספירה חוגגים את חג השבועות ששמו שאוב משבעת השבועות אותם סופרים. אחד ההסברים למשמעותה של מצוות "ספירת העומר" הוא כי מדובר בהכנה למתן תורה – החל מיציאת מצרים המצויינת בתחילת הספירה בחג הפסח ועד לחג מתן התורה הלא הוא שבועות.

חג הפסחא

חג הפסחא בכנסיית הקבר. ניר לנדאו, מערכת וואלה!
מציינים את הפסחא בכנסיית הקבר/ניר לנדאו, מערכת וואלה!

אתם צריכים לדעת שהיום מציינת הקהילה הנוצרית ברחבי העולם את חג הפסחא המציין את תחייתו של ישו ביום השלישי לאחר שנצלב ונקבר בירושלים. חג הפסחא נחגג תמיד ביום ראשון שאחרי הירח המלא של חודש האביב ולכן יתקיים תמיד בין ה-22 במרץ ל-25 באפריל. בעבר נחגג הפסחא סמוך לחג הפסח היהודי, כמו השנה, אך מן המאה ה-4 לספירה הופרדו מועדי החגים. למרות שמדובר בחג של יום אחד, קודמת לו תקופה של הכנה כאשר ביום רביעי, שישה שבועות לפני הפסחא, מצוין "יום רביעי של האפר". מיום זה מתחילה תקופה של 40 ימים לזכר הצום של ישו במדבר, ימים המתאפיינים בתפילות רבות של חזרה בתשובה.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

התהליך המסקרן של מיחזור אריזות מתכת

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר

הפליאוף העליון בליגת העל

אלירן עטר שחקן מכבי חיפה. ברני ארדוב
אלירן עטר/ברני ארדוב

אתם צריכים לדעת שהיום קבוצות הכדורגל של מכבי חיפה ובית"ר ירושלים יתמודדו באצטדיון סמי עופר, במפגש שיפתח את משחקי הפלייאוף העליון בליגת העל. בשני משחקי הליגה הרגילים ניצחו הירושלמים, והמארחים יבקשו לא רק לנקום על ההפסדים הכואבים, אלא גם לשפר את סיכוייהם להתקרב אל המקום השלישי, בו נמצאת כרגע עירוני קרית שמונה.

עצמאות בוסניה והרצגובינה

דגל בוסניה הרצגובינה. ShutterStock
דגל בוסניה והרצגובינה/ShutterStock

אתם צריכים לדעת שהיום לפני 23 שנים, בשנת 1992, זכתה בוסניה והרצגובינה בעצמאות. המדינה באזור חבל הבלקן שבדרומה של אירופה כוללת אזרחים משלושה לאומים – סרבים, בוסניאקים וקרואטים וכולם יחד נקראים "בוסנים". המדינה היתה שייכת בעבר לשבע המדינות שהרכיבו את הרפובליקה הפדרלית הוסציאליסטית של יוגוסלביה ואת העצמאות קיבלה בוסניה והרצגובינה במהלך מלחמות יוגוסלביה שהתקיימו בשנות ה-90 של המאה ה-20. לאחר הכרזות העצמאות של קרואטיה וסלובניה מיוגוסלביה ב-1991 החליטה בוסניה והרצגובינה לערוך משאל עם על העצמאות. למרות התנגדותה של המנהיגות הסרבית 99.7 אחוזים מהמצביעים במשאל העם תמכו בעצמאות.

קורט קוביין

קורט קוביין. GettyImages
צילום: אימג’בנק, Gettyimages/GettyImages

אתם צריכים לדעת שהיום לפני 21 שנים, בשנת 1994, הלך לעולמו, לאחר שהתאבד, הסולן והגיטריסט האגדי של להקת נירוונה – קורט קוביין. בשנת 1987 הקים קוביין את להקת "נירוונה" בסיאטל ושנתיים לאחר מכן יצא אלבומם הראשון: "Bleach". בשנת 1991 חלה פריצתם הגדולה עם השיר "Smells Like Teen Spirit" שהפך למייצג מוזיקת הגראנג' ולסמל של דור שלם. קוביין נישא לזמרת ולשחקנית קורטני לאב ולשניים נולדה בת – פרנסיס בין. קוביין, לו היתה היסטוריה של דכאונות ואף נסיונות התאבדות אחדים, ירה לעצמו בראש ב-5 באפריל וגופתו התגלתה רק שלושה ימים לאחר מכן על ידי איש תחזוקה. במכתב ההתאבדות שהשאיר אחריו ציטט משירו של ניל יאנג: "עדיף להישרף מאשר להתפוגג".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully