וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

איראן על שיחות הגרעין: יש התקדמות רבה, קרובים להסכם

2.4.2015 / 11:05

ראש צוות המשא ומתן של איראן בלוזאן, עלי אכבר סלאחי, הצהיר כי הצטמצמו הפערים בין הצדדים וכי "הזריחה קרובה". שר החוץ של צרפת פביוס: "קרובים לקו הסיום, אך המטרים האחרונים הם הכי קשים"

צילום: רויטרס, עריכה: מתן חדד

אחרי ששיחות הגרעין בין המעצמות לאיראן התארכו ביממה נוספת, אמר הבוקר (חמישי) ראש צוות המשא ומתן של איראן לשיחות הגרעין, עלי אכבר סלאחי, כי נרשמה "התקדמות גדולה" בשיחות בלוזאן וכי הבנה בין הצדדים קרובה. "הזריחה קרובה", הצהיר סלאחי. הלילה נועד שר החוץ של איראן מוחמד ג'וואד זריף עם שר החוץ האמריקני ג'ון קרי שעות ארוכות. תאריך היעד המקורי להסכם עקרונות פוליטי היה ה-31 במרץ, אולם הצדדים יסתפקו כעת גם בהצהרה משותפת, שתאפשר להם להמשיך לשאת ולתת עד ה-30 ביוני – תאריך היעד להסכם סופי.

הלילה הביע שר החוץ של צרפת לורן פביוס אופטימיות זהירה לגבי הגעה להבנות על תכנית הגרעין של טהראן. "אנחנו נמצאים כמה מטרים מקו הסיום, אך ידוע כי אלו המטרים הקשים ביותר", הסביר פביוס, ששב הלילה ללוזאן. "הנושא עוד לא גמור. אנחנו רוצים הסכם חזק ואמין, אך עדיין קיימות נקודות הדורשות מאמץ, בעיקר בצד האיראני". כמו כן, שר החוץ של גרמניה, פרנק וולטר שטיינמאייר, ביטל נסיעה מתוכננת למדינות הבלטיות כדי להישאר בלוזאן.

עוד על הסכם הגרעין
הסכם ב-1 באפריל? התאריך השנוא על ג'ון קרי מכה שנית
יעלון: "המשא ומתן בין איראן והמעצמות לא יתפוצץ"
נתניהו: "זה הזמן של העולם להתעקש על הסכם גרעין טוב יותר"

שר החוץ של צרפת לורן פביוס במהלך שיחות הגרעין עם איראן בלוזאן, שוויץ, 31 במרץ 2015. רויטרס
שר החוץ של צרפת לורן פביוס בלוזאן, אמש/רויטרס

כמו כן, דיפלומט המעורה במשא ומתן אמר הלילה כי הסכם יכול להיות מוכרז תוך שעות, אולם הוא עדיין לא הושג. לדבריו, השיחות עדיין עלולות לקרוס. שש המעצמות – ארצות הברית, רוסיה, סין, בריטניה, צרפת וגרמניה – ואיראן טוענות כי הצדדים מסרבים להצעות הצד השני שיפרצו את המבוי הסתום בשיחות שמטרתן להבטיח כי טהראן לא תפתח נשק גרעיני.

אתמול אמר זריף כי הצלחת השיחות בין הצדדים תלויה ברצונן של המעצמות. "התקדמות והצלחה בשיחות תלויות ברצון הפוליטי של הצד השני", הבהיר זריף בשיחה עם כתבים בלוזאן. "זה היה נושא שתמיד הייתה להם בעיה איתו".

כמו כן, בתדרוך של הבית הלבן אמש נמסר כי נרשמה התקדמות בשיחות בלוזאן בין איראן לשש המעצמות, אולם הדובר ג'וש ארנסט הבהיר כי ארצות הברית לא תנהל משא ומתן אם לא תחול התקרבות נוספת בין הצדדים.

(עדכון ראשון: 7:42)

sheen-shitof

עוד בוואלה!

איך הופכים אריזת פלסטיק לעציץ?

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר
שר החוץ של איראן מוחמד ג'וואד זריף, לוזאן, שוויץ, 01 באפריל 2015. רויטרס
שר החוץ של איראן זריף בלוזאן, אמש/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully