וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חמישה דברים שאתם צריכים לדעת היום

רגע לפני שהיום מתחיל ואתם צוללים לעומס בעבודה או בלימודים, קבלו חמישה דברים שאתם ממש צריכים לדעת היום

יום המודעות העולמי לאוטיזם

יום המודעות לאוטיזם. ShutterStock
יום המודעות לאוטיזם/ShutterStock

אתם צריכים לדעת שהיום מצוין היום הבינלאומי לאוטיזם על פי החלטה שהתקבלה בעצרת הכללית של האו"ם בשנת 2007, במטרה לקדם את ההסברה בנושא ולהעלות את המודעות בעולם לאוטיזם ולטיפול בו. בעולם לוקים היום כ-67 מיליון איש באוטיזם ומדובר בלקות ההתפתחותית הגדלה בקצב המהיר ביותר בעולם. יותר ילדים מאובחנים כיום באוטיזם מאשר בסוכרת, סרטן ואיידס ביחד. אוטיזם הוא הפרעה בתקשורת הבין-אישית הגורם לקשיים ביצירת קשרים חברתיים המצופים מהילד. לאוטיזם ביטויים שונים ורמות ביטוי שונות והוא עשוי לכלול קשיים בשפה ובדיבור וקשיים התנהגותיים נוספים.

יום חמישי הקדוש

כומר רוחץ את רגליו של אחד המאמינים בטקס לכבוד יום חמישי הקדוש, הכנסייה הרמנית בירושלים. AP
כומר בכנסייה הארמנית בירושלים רוחץ את רגלו של המאמין כפי שעשה ישו בטרם הסעודה האחרונה/AP

אתם צריכים לדעת שהיום מציינים המאמינים הנוצרים בכל רחבי העולם את "יום חמישי הקדוש" במסגרת השבוע הקדוש שלפני חג הפסחא. ביום חמישי הקדוש (או: הגדול) מתקיימת מיסת הסעודה האחרונה. בנוסף, מקיימים ביום זה את טקס רחיצת הרגליים בעקבות האמונה שישו רחץ ביום זה את רגלי תלמידיו. כוהן הדת הבכיר שנמצא, צריך בטקס זה לרחוץ באופן סמלי את רגליהם של מספר מאמינים. מחר יגיע, גם הוא במסגרת השבוע הקדוש, "יום שישי הטוב" – יום צליבתו של ישו ובירושלים נהוג לציין יום זה בהליכה ב"ויה דולורוזה", דרך הייסורים שעבר ישו.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

איך הופכים אריזת פלסטיק לעציץ?

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר

טופ 16

שחקן מכבי תל אביב, ג'רמי פארגו. ברני ארדוב
שחקן מכבי תל אביב, ג'רמי פארגו/ברני ארדוב

אתם צריכים לדעת שקבוצת הכדורסל של מכבי תל אביב תתמודד הערב עם גלאטסראיי הטורקית, במסגרת המחזור הלפני-אחרון בשלב הטופ 16 ביורוליג. על הנייר, זהו משחק שהצהובים חייבים לנצח, על מנת שלא להסתבך בתמונת ההעפלה למשחקי ההצלבה. אלופת אירופה עשויה להבטיח את ההעפלה לשלב שמונה האחרונות כבר הערב, אם אלבה ברלין תפסיד באתונה לפנאתינייקוס, אבל בכל מקרה איבדה סיכוי להשתלב באחד משני המקומות הראשונים ולזכות ביתרון הביתיות. בשלב זה, כל שגיא גודס ירצה הוא ניצחון שירגיע את הרוחות בעקבות חוסר היציבות של הצהובים.

אמיל זולא

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

אתם צריכים לדעת שהיום לפני 175 שנים, בשנת 1840, נולד הסופר והפובליציסט הצרפתי הידוע, אמיל זולא. זולא נחשב לדמות בולטת בליברליזציה הפוליטית של צרפת ונחשב לאחד מאבות הזרם הנטוריאליסטי בספרות – אשר מתאר את חיי הדמויות בסיפור כפי שהם ללא ייפויי המציאות. בין הספרים החשובים והמוכרים שלו נמצאים "ננה", "ז'רמינל", "גן עדן לאישה" ועוד. בשנת 1898 לחם זולא לטובת טיהור שמו של הקצין היהודי-צרפי אלפרד דרייפוס שהואשם שלא בצדק בבגידה במולדתו. הוא פרסם שורה של מאמרים המוכיחים את חפותו של דרייפוס כשהמפורסם שבהם הוא תחת הכותרת "אני מאשים...!", שבו פנה אל נשיא צרפת והאשים את ראשי הצבא בעיוות דין.

הנס כריסטיאן אנדרסן

סופר ספרי הילדים האנס כריסטיאן אנדרסן. AP
סופר ספרי הילדים האנס כריסטיאן אנדרסן/AP

אתם צריכים לדעת שהיום לפני 210 שנים, בשנת 1805 נולד הסופר והמשורר הידוע, בעיקר בשל סיפורי הילדים שכתב – הנס כריסטיאן אנדרסן. פריצת הדרך של אנדרסן כסופר קרתה בשנת 1835 עם פרסום "המאלתר" – ספר אוטוביוגרפי המתבסס על חייו כילד עני שמנסה להיכנס, בהצלחה, לחברה. ספר זה היה המפורסם ביותר של אנדרסן בחייו. לאחר פרישה קצרה לתאטרון חזר אנדרסן לכתוב ועד שנת 1872 הוציא לאור סיפורי אגדות לילדים, אותם פרסם בכל שנה בחג המולד. בין סיפוריו המוכרים: "בגדי המלך החדשים", "בת הים הקטנה", "הברווזון המכוער" ו"הנסיכה על העדשה". סיפורים אלו מיצבו את מעמדו של הנס כריסטיאן אנדרסן כאבי האגדות המודרניות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully