וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כבר מותשים? אחרי יום עבודה אחד - הח"כים יוצאים לחודש פגרה

בסיום יום העבודה הראשון של 120 חברי הכנסת החדשה, החליטה הוועדה המסדרת לצאת לפגרה עד ל-3 במאי, אחרי יום העצמאות. ח"כ רוזנטל: "אם אין צורך בעבודת חברי הכנסת חצי שנה, אולי עבודתם בכלל מיותרת?"

צילום: ערוץ הכנסת, עריכה: טל רזניק

יום אחד לאחר שהחלה לעבוד – הכנסת ה-20 תצא מחר לפגרה שתיארך כחודש - כך החליטה היום (שלישי) הוועדה המסדרת של הכנסת. הכנסת תשוב מהפגרה לאחר יום העצמאות, ב-3 במאי. בעת הפגרה יוכלו הוועדות הזמניות לקיים דיונים רק באישורה של ועדת ההסכמות. נוסף על כך, יוכל יו"ר הכנסת יולי אדלשטיין להתיר לקיים דיון לבקשת הממשלה במקרים מיוחדים. אם ועדת ההסכמות לא תאשר דיון, יוכלו חברי הכנסת לבקש זאת גם מאדלשטיין במידה שיגויסו 40 מהם לצורך כך. היחידים שהביעו התנגדות למהלך בוועדה המסדרת, היו חברי המחנה הציוני.

ח"כ מיקי רוזנטל (המחנה הציוני) התרעם על ההחלטה, ואמר כי מדובר בזלזול כלפי הציבור. "הכנסת היא לא בית הלורדים, אלא בית מחוקקים בעל תפקיד מהותי", אמר. "הכנסת התפזרה ב-4 בדצמבר 2014 ובפועל תהיה משותקת חצי שנה. מדובר בזלזול של הכנסת בציבור הישראלי וביזוי שליחותם של חברי הכנסת. אם אין צורך בעבודת חברי הכנסת חצי שנה, אולי עבודתם בכלל מיותרת?", תהה.

מיקי רוזנטל במליאת הכנסת בדיון על חוק המשילות. יואב דודקביץ'
"זה לא בית הלורדים, אלא בית מחוקקים בעל תפקיד מהותי". רוזנטל/יואב דודקביץ'

בצהריים, אחרי כמעט ארבעה חודשי פגרה, ושבועיים בדיוק לאחר הבחירות, שבה המליאה לפעילות. ותיק חברי הכנסת, עמיר פרץ (המחנה הציוני), ניהל את הישיבה הראשונה, ובמהלכה נשבעו אמונים הח"כים, מתוכם 39 חדשים. רוב חברי הכנסת של הרשימה המשותפת נטשו את המליאה אחרי שהצהירו אמונים. בהמשך, אושר מינויו של ח"כ יולי אדלשטיין מהליכוד לתפקיד יו"ר הכנסת. 104 תמכו במינויו ושבעה נמנעו.

מוקדם יותר, במהלך נאומו במושב הפתיחה של הכנסת החדשה, הפציר נשיא המדינה, ראובן ריבלין, בסיעות השונות להשלים במהרה את המשא ומתן להרכבת הממשלה החדשה. "ביום הבוחר האחרון הוכיחה שוב הדמוקרטיה הישראלית שהיא חזקה בועטת ובלתי צפויה. בארץ כולה יצאו מיליוני אזרחים ואזרחיות להרכיב את הפסיפס הישראלי שלה לכנסת ה-20", אמר ריבלין. "אך טרם הושלמה המשימה כל עוד לא הושבעה ממשלה בפני כנסת זו. אני קורא לכל הצדדים לחתור לסיום בהקדם של המשא ומתן הקואליציוני. המערכת הציבורית סובלת משיתוק וכל יום שעובר גובה מהעם בישראל מחיר יקר".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פריצות הדרך, הטיפולים ומה צופן העתיד? כל מה שצריך לדעת על סוכרת

בשיתוף סאנופי
ראובן רבלין בטקס השבעת כנסת 20. אמיל סלמן,
"משתמו ההתכתשויות, הגיע הזמן לשוב אל השחקנים הראשיים". הנשיא ריבלין/אמיל סלמן

"במהלך מערכת הבחירות נראה היה לפעמים שהדרמה מתחוללת בין הפוליטיקאים לבין עצמם, אבל כעת משתמו ההתכתשויות הגיע הזמן לשוב אל השחקנים הראשיים – אזרחי ואזרחיות מדינת ישראל", המשיך הנשיא. "הם, שבשליחותם אנו פועלים כמשרתי ציבור, ולא כנבחרים מורמים מעם. יושבים כאן היום לא מעט ח"כים חדשים. דעו לכם – הבית הזה הוא בית זכוכית, קירותיו שקופים. לא רק בשל עיני העם הנשואות לכאן, אלא גם כדי שעיניכם יהיו נשואות אל העם".

לפניות לכתב עמרי נחמיאס: omri_n@walla.net.il

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully