וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חמישה דברים שאתם צריכים לדעת היום

רגע לפני שהיום מתחיל ואתם צוללים לעומס בעבודה או בלימודים, קבלו חמישה דברים שאתם ממש צריכים לדעת היום

אחד באפריל

אילוסטרציה. ShutterStock
אילוסטרציה/ShutterStock

אתם צריכים לדעת שהיום מצויין ה"1 באפריל" הידוע ברחבי העולם כ"יום הכזבים הבינלאומי" ובו נוהגים האנשים לבצע מתיחות כדי להתל בחבריהם. מקובל לחשוב שמנהג זה החל בצרפת במאה ה-16 ומשם הוא עבר גם למדינות אירופה האחרות כמו גרמניה וסקוטלנד ומשם לארצות הברית. בישראל התרחשו כמה מתיחות מפורסמות ביום זה: בשנת 1977 עיתון הארץ דיווח על תכנית העברה של הכותל המערבי למקום אחר בשל שקיעת אבניו שתעשה על ידי חברת פ.מ.ל.ד (פתי מאמין לכל דבר). בשנת 1986 העביר חיל המודיעין ידיעה ל"קול ישראל" על ניסיון התנקשות בחייו של המנהיג השיעי נביה ברי שככל הנראה הצליח. המתיחה הצליחה עד כדי כך שרבין שהיה אז שר הביטחון נדרש להגיב על כך בועדת חוץ וביטחון.

מזל טוב לאוטו פון ביסמרק

אוטו פון ביסמרק. ShutterStock
אוטו פון ביסמרק/ShutterStock

אתם צריכים לדעת שהיום לפני 200 שנים בדיוק, בשנת 1815, נולד אוטו פון ביסמרק שהיה קאנצלר האימפריה הגרמנית. ביסמרק שהיה הקאנצלר של פרוסיה הוביל במחצית השניה של המאה ה-19 כמה מערכות לחימה שבאמצעותן איחד את המדינות הגרמניות, למעט אוסטריה לאמפריה הגרמנית תחת הנהגתה של פרוסיה בראשותו. כישוריו הדיפלומטיים והקשיחות שאפיינה את שלטונו הדביקו לו את הכינוי "קאנצלר הברזל" והביא לעלייה במעמדה של האמפרייה שיצר. ביסמרק נחשב לאחד המדינאים הגדולים בהיסטוריה, בעיקר בזכות מדיניות החוץ שהנהיג, אשר הביאה לשלום יציב ביבשת.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

איך הופכים אריזת פלסטיק לעציץ?

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר

מזל טוב לשי דורון

שי דורון שחקנית מכבי אשדוד. יוסי ציפקיס
שי דורון שחקנית מכבי אשדוד/יוסי ציפקיס

אתם צריכים לדעת שהיום לפני 30 שנה נולדה שי דורון, מגדולות הכדורסלניות הישראליות בכל הזמנים והיחידה עד היום ששיחקה ב-WNBA, ליגת הכדורסל המקצוענית לנשים בארצות הברית. דורון, המשחקת היום במ.ס. אשדוד מליגת העל, למדה באוניברסיטת מרילנד וב-2007 נבחרה בדראפט על ידי ניו יורק ליברטי. ב-2011 הובילה דורון את קבוצתה דאז אליצור רמלה לזכייה באליפות, בגביע המדינה וחשוב מכל, לתואר היסטורי ביורוקאפ.

חנוכת האוניברסיטה העברית

הלורד בלפור נואם בטקס החניכה של האוניברסיטה העברית בשנת 1925. זולטן קלוגר, לשכת העיתונות הממשלתית
הלורד בלפור נואם בטקס חנוכת האוניברסיטה בשנת 1925/לשכת העיתונות הממשלתית, זולטן קלוגר

אתם צריכים לדעת שהיום לפני 90 שנים, בשנת 1925, נחנכה האוניברסיטה העברית בטקס שהתקיים בהר הצופים במעמד בכירי היישוב באותה התקופה. כבר בשנת 1884, בוועידת קטוביץ, עלה הרעיון להקים אוניברסיטה עברית כחלק מהחזון הציוני ובקונגרס הציוני הראשון בבזל, בשנת 1897 כבר דנו ברעיון באופן ממשי. ביולי 1918 החלו לבנות את האוניברסיטה וציינו זאת בטקס הנחת אבן הפינה שם נאמו הגנרל אלנבי, המופתי של ירושלים וחיים ויצמן. בטקס החניכה של האוניברסיטה נאמו הלורד בלפור, חיים ויצמן, הרב קוק, הנציב הבריטי הרברט סמואל וחיים נחמן ביאליק. בשנים הראשונות האוניברסיטה עסקה במחקר בלבד והוראה פורמלית החלה רק בשנת 1928 אז התקיימו לימודים לתואר שני ושלישי בלבד.

מזל טוב לציפי שביט

ציפי שביט. אביב חופי
ציפי שביט/אביב חופי

אתם צריכים לדעת שהיום חוגגת ציפי שביט יום הולדת 68. שביט, אחת מהבדרניות וכוכבות הילדים הבולטות בישראל נולדה בשנת 1947 בקיבוץ נווה ים וגדלה ברמת גן. שביט שירתה בצוות הווי פיקוד דרום ומיד לאחר שחרורה כבר שיחקה בסרט "השכונה שלנו" ובהצגה "דבר מצחיק קרה לי בדרך לסואץ". מתחילת שנות ה-70 התבסס מעמדה של ציפי שביט ככוכבת ילדים גדולה ובמיוחד זכור השיר הידוע "כולם הלכו לג'אמבו" ממופע הבידור "ג'אמבו". לאורך השנים היא השתתפה במופעים רבים לילדים ביניהם גם בפסטיבלי שירי הילדים ובפסטיגל. שביט גם שיחקה בתכניות טלוויזיה רבות לילדים במסגרת הטלוויזיה החינוכית. היום שביט מופיעה גם במופעי בידור למבוגרים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully