וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חמישה דברים שאתם צריכים לדעת היום

רגע לפני שהיום מתחיל ואתם צוללים לעומס בעבודה או בלימודים, קבלו חמישה דברים שאתם ממש צריכים לדעת היום

כנסת חדשה

מליאת הכנסת, פתיחת מושב הכנסת, אוקטובר 2010. מגד גוזני
הכיסאות הריקים יתמלאו היום/מגד גוזני

אתם צריכים לדעת שהיום תושבע הכנסת ה-20 בישיבת הפתיחה החגיגית במעמד נשיא המדינה ראובן ריבלין. בכנסת ה-20 יכהנו 39 חברי כנסת חדשים. 11 מתוכם הם מהליכוד, תשעה מהמחנה הציוני וכך גם ממפלגת כולנו. מתוך 120 חברי הכנסת, יכהנו 29 נשים ובכך ישבר השיא של מספר הנשים המכהנות בכנסת, שנקבע בכנסת היוצאת שם כיהנו 27 נשים. כדאי לציין שבכנסת הזו גם יכהנו אח ואחות, ילדיו של שר החוץ לשעבר דוד לוי: ז'קי לוי מהליכוד ואורלי לוי- אבוקסיס מישראל ביתנו.

עוז הזדמנות?

מרואן פלאיני, נבחרת בלגיה. רויטרס
מרואן פלאיני, נבחרת בלגיה/רויטרס

אתם צריכים לדעת שנבחרת הכדורגל של ישראל תארח הערב באצטדיון טדי שבירושלים את בלגיה החזקה, במסגרת משחק השלמה במוקדמות היורו. המפגש היה אמור להיערך בספטמבר, אולם נדחה בשל מבצע "צוק איתן". בעוד ישראל מגיעה להתמודדות לאחר תבוסה 3:0, הבלגים באים לאחר שפירקו את קפריסין 5:0, ונמצאים בכושר טוב. ישראל תשאף להצר את צעדי הכוכבים הבלגים מרואן פלאיני ואדן הזארד, ובמצב העניינים הנוכחי, המאמן הלאומי אלי גוטמן ישמח אם הדבר אכן יתרחש. עם זאת, חשוב לציין כי כל תוצאה פרט לניצחון תסבך מאוד את הנבחרת ואת סיכוייה לא רק להעפיל ישירות ליורו, אלא אף לסיים במקום השלישי.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

הטיפול שמאריך את חייהם של חולי סרטן ריאה

בשיתוף העמותה הישראלית לסרטן ריאה

גירוש ספרד

הצו שהוציאו פרננדו ואיזבלה מלכי אראגון וקסטיליה המורה על תחילתו של גירוש ספרד. ויקיפדיה, אתר רשמי
צו הגירוש משנת 1492/אתר רשמי, ויקיפדיה

אתם צריכים לדעת שהיום לפני 523 שנים, בשנת 1492 פורסם הצו שהורה על גירוש ספרד על ידי פרננדו השני מלך אראגון ואשתו המלכה איזבלה הראשונה מקסטיליה. הפקודה (צו גרנדה) בדבר גירושם הכפוי של יהודי מלכויות קסטיליה ואראגון הוכרזה בכל הערים ב-31 במרץ על ידי כרוז מטעם בית המלוכה הספרדי. היהודים אולצו לעזוב את ספרד בתוך שלושה חודשים אלא אם יסכימו להתנצר. הסיבה לגירוש על פי הצו היתה השפעתם הרעה של היהודים על המתנצרים וחוסר ההסכמה של היהודים להכיר באל אחר מלבד שלהם. גירוש היהודים מספרד הותיר רשמים עמוקים בספרות, בשירה ובהלכה היהודית בקרב היהודים שגורשו ובקרב היהודים האנוסים.

חניכת מגדל אייפל

מגדל אייפל, פריז, פברואר 2015. רויטרס
צילום: רויטרס/רויטרס

אתם צריכים לדעת שהיום לפני 126 שנים, בשנת 1889, נחנך מגדל אייפל בפריז. מגדל הברזל המפורסם, הנישא לגובה של 324 מטרים, נבנה למרגלותיו של נהר הסן ונקרא על שם המהנדס שבנה אותו גוסטב אייפל. בתחילה תוכנן המגדל להיבנות בברצלונה אך הוחלט לבסוף להקימו לכבוד "התערוכה העולמית של פריז" של שנת 1889 לציון 100 שנים למהפכה הצרפתית. כשישה מליון מבקרים פוקדים את האתר בכל שנה והמגדל הוא סימן ההיכר המובהק של פריז ומהמבנים המפורסמים בעולם.

מזל טוב לקלפטר

יצחק קלפטר. נמרוד סונדרס
צילום: נמרוד סונדרס/נמרוד סונדרס

אתם צריכים לדעת שהיום המוזיקאי יצחק קלפטר חוגג יום הולדת 65. להקתו הראשונה, "הצ'רצ'ילים", אותה הקים יחד עם חיים רומנו ומיקי גבריאלוב, נקראה כך בעקבות הכינוי שלו, "צ'רצ'יל". הלהקה הפכה לאבן דרך חשובה בתולדות להקות הקצב בישראל. לאחר שירותו ליווה קלפטר אומנים שונים בהם אריק איינשטיין ואריק לביא, הצטרף להרכב "אחרית הימים" וב-1973 הוא הוזמן להצטרף ללהקת כוורת וכתב לה כמה מלחניה המוכרים. לאחר פירוקה של כוורת עבד קלפטר עם חשובי האמנים הישראלים וכתב לחנים מוכרים ואהובים כמו "שיר אהבה בדואי" ו"אי ירוק בים". משנות השבעים טיפח קלפטר קריירת סולו שגם אם לא תמיד הצליחה – השאירה כמה נכסי צאן ברזל במוזיקה הישראלית.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully