וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הבחירות בניגריה: בוקו חראם הרג כ-40 אזרחים בצפון-מזרח המדינה

בניסיון לשבש את תהליך ההצבעה, ביצע הארגון שורת מעשי טבח. בכפר במדינת בורנו נהרגו לפחות 25 בני אדם לאחר שבתיהם הוצתו והם נורו כשניסו להימלט. לפחות 14 בני אדם נוספים נהרגו בפיגועים במדינת גומבה, בהם מחוקק מקומי

צילום: רויטרס עריכה: ניב פוקס

(עשרות גופות מרקיבות נמצאו בעיירה בצפון-מזרח ניגריה ששוחררה מבוקו חראם, החודש)

חמושים מארגון בוקו חראם תקפו אמש והלילה (ראשון) כמה עיירות בצפון-מזרח ניגריה, בניסיון לשבש את ההצבעה בבחירות הכלליות לפרלמנט ולנשיאות, שהחלו אתמול והוארכו ביום בשל תקלות במערכת ההצבעה. בשורת מעשי טבח נהרגו כ-40 בני אדם.

בכפר בוראטאי שבמדינת בורנו נהרגו לפחות 25 בני אדם ונפצעו יותר מ-30, לאחר שחמושו בוקו חראם הציתו בתים וירו למוות בתושבים שניסו להימלט. לאחר מכן ערפו את ראשיהם של חלק מהגופות עם מסורים. במקביל, לפחות 14 בני אדם נהרגו במתקפות נוספות בעיירות בירי ודוקו שבמדינת גומבה. בין הקורבנות גם חבר בבית המחוקקים.

"הם שחטו את הקורבנות שלהם כמו אילים וטבחו בהם", אמר פוליטיקאי מקומי שנמלט מהכפר בוראטאי לרשת CNN. "הם שרפו חלק גדול מהכפר, ואנחנו מפחדים שחלק מהתושבים נשרפו חיים מפני שרובם הלכו לישון כשהחמושים תקפו".

לקריאה נוספת:
החשש מהטרור יכריע את הבחירות בדמוקרטיה הגדולה באפריקה
ארגון הטרור הניגרי בוקו חראם נשבע אמונים לדאעש
ניגריה: עשרות גופות מרקיבות נמצאו בעיירה ששוחררה מבוקו חראם

כרזות לבחירות לנשיאות ניגריה בעיר קאנו, 27 במרץ 2015. רויטרס
כרזות מועמדים לנשיאות ניגריה בעיר קאנו, שלשום/רויטרס

כמה שעות מוקדם יותר נהרגו שישה בני אדם במתקפה של הארגון על קלפי בכפר פולאני שבצפון-מזרח המדינה. קודם לכן התפוצץ מטען חבלה בקלפי שהוצבה בבית ספר יסודי בעיר אנוגו שבמזרח. הפיצוץ אירע כמה שעות לפני שהחלה ההצבעה. איש לא נהרג, אבל ככל הנראה כמה בני אדם נפצעו.

שרשרת המתקפות הקטלניות באה לאחר שצבא ניגריה, הודיע שלשום כי הצליח להניס את כל אנשי בוקו חראם ממוקדי השליטה שלהם בצפון-מזרח המדינה. זאת, בניסיון לשמור על החוק והסדר במהלך הבחירות - אותן נשבעו בארגון לסכל.

נשיא ניגריה גודלאק ג'ונתן חותם על הסכם שלום עם יריבו בבחירות לנשיאות מוחמדו בוהארי, 27 במרץ 2015. רויטרס
הנשיא גודלאק ג'ונתן/רויטרס

כ-70 מיליון בעלי זכות בחירה מצביעים בבחירות בניגריה, בהן מתמודד הנשיא המכהן גודלאק ג'ונתן על כהונה נוספת. ג'ונתן מבקש שוב את אמון הציבור, על אף שנכשל להכריע את בוקו חראם הרצחני, שהרג מתחילת השנה מאות בני אדם ולאחרונה הגדיל לעשות ואף נשבע אמונים לארגון "המדינה האיסלאמית" (דאעש).

מול ג'ונתן מתמודדים 14 מועמדים נוספים, אולם יריבו העיקרי הוא מוחמדו בוהארי המוסלמי, ששלט במדינה באמצע שנות ה-80 לאחר הפיכה צבאית. חרף העובדה שזאת הפעם השלישית שבה מנסה בוהארי להיבחר, חלק מכלי התקשורת במדינה מעריכים כי הפעם הוא יצליח במשימתו.

מועד הבחירות המקורי היה ה-14 בפברואר, אך בשל המצב הביטחוני החליטו הרשויות לדחות אותן. לאחרונה מנסה ג'ונתן לזקוף לעצמו את ההצלחה בהדיפת לוחמי הארגון האיסלאמיסטי, שהושגה הרבה בזכות סיועם של צבאות המדינות השכנות - צ'אד, ניז'ר וקמרון - שפתחו במבצע צבאי משותף במטרה למגר את בוקו חראם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully