וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צפו: המורדים השתלטו על מעוז אסד - וניפצו את פסל אביו

ארגון האיסלאם הקיצוני ג'בהת א-נוסרה הודיע כי הצליח לכבוש את העיר אידליב בשלמותה, לאחר ארבע שנים שבהן הייתה נתונה תחת המשטר הסורי. גורמים בכירים בארגון: נפעל להקים במקום חליפות איסלאמית

יוטיוב , טל רזניק

לוחמי ארגון ג'בהת א-נוסרה המסונף לאל-קאעדה, הודיעו היום (שבת) כי הצליחו להשתלט על העיר אידליב שבצפון-מערב סוריה – כך דיווחה סוכנות הידיעות הצרפתית. זאת, לאחר שמאז פרוץ מלחמת האזרחים במדינה היתה נתונה העיר בידי המשטר הסורי. בסרטון שפורסם ברשת ניתן לראות את לוחמי הארגון נכנסים לעיר, דורסים את דגל סוריה ומנתצים את פסלו של חאפז אסד, אביו של הנשיא הסורי בשאר אסד.

ארגון זכויות האדם הסורי, שמושבו בלונדון, אישר את הדברים והודיע כי ג'בהת א-נוסרה, בסיוע ארגונים איסלאמיסטיים נוספים, השתלטו על העיר תוך קרבות ענפים ברחובותיה שנמשכו חמישה ימים. לפי הדיווח, בקרבות נעשה שימוש נרחב בתקיפות אוויריות של צבא המשטר, שהובילו לעשרות הרוגים ופצועים. כמו כן, במהלך היום טענו גורמי אופוזיציה סוריים כי צבא אסד משגר סקאדים לעבר העיר.

עוד בוואלה חדשות:
אבו מאזן: "ישראל הפנתה עורף לתהליך השלום ופנתה לקיצוניות"
טייס המשנה סבל מבעיות ראייה, "שאולי היו פסיכוסומטיות"

לוחמי ג'בהת א-נוסרה משתלטים על העיר אידליב שבצפון-מערב סוריה, מרץ 2015. רויטרס
לוחמי ג'בהת א-נוסרה משתלטים על העיר אידליב/רויטרס

ארגון זכויות האדם הוסיף כי הקרבות גבו הרוגים ושבויים מכוחות צבא אסד וכי מאז תחילתם, ביום שלישי האחרון, הגיע מספר ההרוגים בשני הצדדים ל-130. מדובר בבירת המחוז השנייה שנכבשת מידי השלטון הסורי, לאחר שהעיר רקה, המשמשת כמעוז ארגון "המדינה האיסלאמית" (דאעש), נכבשה מידי המשטר לפני יותר משנתיים. כעת, שולט ארגון ג'בהת א-נוסרה על רוב מחוז אידליב ולטענת גורמים בכירים מג'בהת א-נוסרה, הארגון פועל להקמת יישות נפרדת הדומה לחליפות שעליה הכריזו לוחמי דאעש בצפון מזרח סוריה ובצפון מערב עיראק.

בתוך כך, אתמול התייחס אסד למצב בארצו ואמר כי הוא פתוח לקיום דיאלוג עם ארצות הברית, אך לא יסכים ל"לחץ על ריבונותה" של סוריה. בריאיון לתכנית "60 דקות" ברשת CBS נשאל אסד על דברים שאמר לאחרונה שר החוץ האמריקני, ג'ון קרי, כי וושינגטון תצטרך לנהל משא ומתן עם המנהיג הסורי בכדי להביא לסיום הסכסוך במדינתו. על כך השיב אסד כי "כל דיאלוג הוא חיובי ואנחנו פתוחים לכל דיאלוג עם כל אחד, לרבות ארצות הברית, בנוגע לכל דבר בתנאי שבבסיס השיח ישנו כבוד הדדי".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully