וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"מבצע הוריקן": סעודיה פינתה עשרות דיפלומטים מתימן

לנוכח התקדמות החות'ים לעבר עדן, חילצה הממלכה במבצע חשאי 86 נציגים סעודים, ערבים ומערביים מעיר הנמל. במקביל, הותקפה שיירת טנקים ומשוריינים של המורדים השיעים שהייתה בדרכה לעיר

צילום: רויטרס עריכה: שניר דבוש

הצי של ערב הסעודית פינה הבוקר (שבת) 86 דיפלומטים סעודים, ערבים ומערביים מהעיר עדן שבדרום תימן. זאת על רקע מבצע "סופה נחרצת" שהחל לפני יומיים במטרה לסייע לנשיא המודח עבד רבו מנסור האדי להתגבר על החות'ים, שכבשו חלקים נרחבים מהמדינה. חרף ההפצצות הכבדות של מטוסי הקואליציה הערבית, הצליחו אתמול המורדים השיעים להשתלט על אזורים נוספים ולהתקרב לעיר הנמל האסטרטגית.

"הצי הסעודי המלכותי ביצע את 'מבצע הוריקן' שבו פונו עשרות דיפלומטים, בהם סעודים, מעדן", נמסר בשידור בערוץ הממלכתי אל-אחבריה. עוד נמסר כי הדיפלומטים הגיעו בבטחה לעיר הנמל ג'דה השוכנת לחופי הים האדום. רשת אל-ערביה דיווחה כי משימת החילוץ כללה שתי ספינות של הצי, מטוסים וכוחות קומנדו.

מבצע סופה נחרצת - כותרות אחרונות
נסראללה: "על מדינות ערב לפעול נגד ישראל - ולא נגד תימן"
דיווח: מפקד כוח קודס האיראני בדרכו לתימן לסייע לחות'ים
מסתגרים ומחביאים את הפאות: חשש לגורל היהודים בתימן

ספינת טילים של הצי הסעודי. הצי הסעודי, אתר רשמי
ספינת טילים של הצי הסעודי/אתר רשמי, הצי הסעודי

מוקדם יותר הודיע שר ההגנה של סעודיה ויורש העצר, הנסיך מוחמד בן סלמאן, כי שלושה מטוסים נשלחו לבירת תימן צנעא כדי לפנות את אנשי האו"ם שהוצבו בעיר. משלחת האו"ם בצנעא דרשה מרחב אווירי שיאפשר למטוסים לפנות אותם בבטחה לאתיופיה. עם זאת, לוחמים חות'ים מנעו את עזיבתם של כ-140 איש מחברי המשלחת, לאחר שכיתרו את הבסיס שבו הם שהו.

במקביל, נמשכו ההפצצות האוויריות של כוחות הקואליציה. שיירה של כוחות החות'ים, שכללה משוריינים, טנקים ומשאיות צבאיות הותקפה בזמן שנעה מהעיירה שקרה שלחופי הים הערבי לכיוון עדן. לדברי התושבים, ההתקפה אירעה בשעות הבוקר ופגעה בכמה כלי רכב. טרם ברור כמה נפגעים היו בהפצצה. העיירה האסטרטגית נכבשה אתמול במטרה לפתוח חזית חדשה ממזרח, שדרכה יתקדמו המורדים השיעים לעבר עדן.

בהמשך היום תחל פסגת מנהיגי מדינות ערב בשארם א-שייח שבמצרים, שצפויה להתמקד במשבר בתימן. אל הפסגה יגיע גם הנשיא המודח האדי, שהוברח מעדן ביום חמישי תחת אבטחה סעודית.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully