וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חמישה דברים שאתם צריכים לדעת היום

רגע לפני שהיום מתחיל ואתם צוללים לעומס בעבודה או בלימודים, קבלו חמישה דברים שאתם ממש צריכים לדעת היום

החקלאים יוצאים להפגין

אילוסטרציה. ShutterStock
צילום: ShutterStock/ShutterStock

אתם צריכים לדעת שהיום תתקיים הפגנת החקלאים הגדולה מול קריית הממשלה במחאה על מצב החקלאות בישראל. במהלך הבוקר יצאו שיירות של כלי רכב מכל אחבי הארץ ויגיעו אל מוזיאון תל אביב ומשם תצא ההפגנה שתגיע אל קריית הממשלה. חקלאי ישראל יוצאים למאבק על עתידה של החקלאות הישראלית שחווה משבר קשה מזה מספר שנים כאשר אזורים שלמים, אשר כל פרנסתם מושתתת על חקלאות, נמצאים בסכנה לעתידם הכלכלי. החקלאים מוחים על חוסר הרווחיות, בשל המיסים הרבים המושתים עליהם ועל שחיקת מעמדו של החקלאי.

הנבחרת מתכוננת

מאמן נבחרת ישראל אלי גוטמן. יוסי ציפקיס
אלי גוטמן/יוסי ציפקיס

אתם צריכים לדעת שמאמן נבחרת ישראל אלי גוטמן יכנס היום ומחר את שחקניו לאימונים המסכמים לקראת המשחק החשוב מול ויילס, בשבת באצטדיון סמי עופר בחיפה. הנבחרת נמצאת בעמדת זינוק מצוינת להעפלה למשחקי יורו 2016, וגוטמן יבקש להוכיח שסערת תחילת השבוע, עם פרשת זימונו וניפויו של אלירן עטר, מאחוריו. ניצחון של הנבחרת יקנה לה מקדמה חשובה לקראת ההתמודדות עם בלגיה ביום שלישי, אבל לפני הכול צריכים גוטמן ושחקניו לחשוב כיצד לעצור את כוכב ריאל מדריד גארת' בייל, שמגיע לביקור ראשון בישראל.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

תרפיית מציאות מדומה: טיפול להתמודדות עם חרדה

בשיתוף zap doctors

יהיה טוב

חתימת הסכם השלום עם מצרים, 26/03/1979. יעקב סער, לשכת העיתונות הממשלתית
חתימת ההסכם על מדשאות הבית הלבן/לשכת העיתונות הממשלתית, יעקב סער

אתם צריכים לדעת שהיום לפני 36 שנים בדיוק, בשנת 1979 נחתם הסכם השלום עם מצרים על ידי ראש ממשלת ישראל מנחם בגין, נשיא מצרים אנואר סאדאת ונשיא ארצות הברית ג'ימי קרטר. ההסכם נחתם על מדשאות הבית הלבן וסיים את התהליך שהחל בהסכם הפרדת הכוחות ב-1974 בעקבות מלחמת יום כיפור. ישראל ומצרים נלחמו זו בזו במלחמת העצמאות, מבצע קדש, מלחמת ששת הימים, מלחמת ההתשה ובמלחמת יום כיפור. בנובמבר 1977 היה סאדאת המנהיג הערבי הראשון שהגיע לביקור רשמי בישראל וזכה לקבלת פנים רשמית למרות שפורמלית שתי המדינות עוד היו במלחמה. במסגרת ההסכם הוכרז על סיום מצב המלחמה בין ישראל למצרים, נקבע הגבול בין שתי המדינות, פירוז הגבול וכינון יחסי שכנות נורמליים.

נשק אסור

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה
אין תמונה/מערכת וואלה, צילום מסך

אתם צריכים לדעת שהיום לפני 40 שנים, בשנת 1975 נכנסה לתוקפה אמנת הנשק הביולוגי. "האמנה על איסור הפיתוח, יצור ואגירה של כלי נשק בקטריולוגיים ורעלנים ועל השמדתם" היא ההסכם הבינלאומי הראשון לפירוק נשק האוסר על יצור קטגוריה שלמה של כלי נשק. נכון לשנת 2011, חתמו על האמנה 159 מדינות ומדינת ישראל היא מהמדינות הבודדות שאינה חתומות על האמנה, ומטילה ספק ביעילותה בהיעדר מנגנון פיקוח רשמי המנטר את הפעילות במדינות החברות.

גאון מוזיקלי בלי חוש שמיעה

לודוויג ואן בטהובן, 1817. GettyImages
צילום: אימג’בנק, Gettyimages/GettyImages

אתם צריכים לדעת שהיום לפני 188 שנים, בשנת 1827, הלך לעולמו אחד מגדולי המלחינים, לודוויג ואן בטהובן. בטהובן נולד בעיר בון למשפחה של מוזיקאים. הוא החל ללמוד מוזיקה בגיל חמש וגילה כישרון יוצא דופן כבר אז. בין יצירותיו המפורסמות ניתן למנות את הסימפוניה השלישית ("ההרואית"), החמישית ("הגורל"), השישית ("הפסטורלית") והתשיעית ("המקהלתית"). בסוף שנות העשרים לחייו איבד בטהובן את שמיעתו אולם המשיך להלחין יצירות מופת ביניהן גם הסימפוניה התשיעית. בטהובן מעולם לא נישא אך התאהב באישה שהיתה נשואה לאציל לה כתב מכתב מפורסם שם היא מזוהה כ"אהובה נצחית".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully