וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אחרי מצרים: רוסיה תקים תחנת כור גרעינית גם בירדן

הממלכה הודיעה כי חתימה על הסכם לבניית תחנת כוח ראשונה במדינה בעלות של 10 מיליארד דולר. כמחצית מהסכום ימומן על ידי מוסקבה. בחודש שעבר נחתם הסכם דומה עם קהיר

חאלד טוקאן, ראש הסוכנות לאנרגיה אטומית של ירדן, וסרגיי קיריינקו, נציג מטעם רוסיה, חותמים על הסכם להקמת תחנת כוח גרעינית, 24 במרץ 2015. AP
טוקאן וקיריינקו מציגים את ההסכם במסיבת עיתונאים בעמאן, הערב/AP

ירדן הודיעה היום (שלישי) כי היא חתמה על הסכם עם רוסיה לבניית תחנת כוח גרעינית ראשונה בממלכה בעלות של 10 מיליארד דולר. ההסכם נחתם בין חאלד טוקאן, ראש הסוכנות לאנרגיה אטומית של ירדן, לסרגיי קיריינקו, שעומד בראש חברת רוסאטום לאנרגיה גרעינית הנמצאת בבעלות ממשלתית. בחודש שעבר חתמה רוסיה על הסכם דומה עם מצרים.

"ההסכם מגדיר את המסגרת החוקית ואת המדיניות לשיתוף הפעולה בפרויקט", צוטט טוקאן בסוכנות הידיעות הרשמית פטרה. ההסכם כולל גם את התנאים לאספקת הדלק לכור ואת הטיפול בפסולת שלו. המתקן, שייבנה במדבר עמרה שמצפון לבירה עמאן, יכלול שני כורים בהספק של אלף מגה-וואט.

ירדן, הסובלת ממחסור חמור באנרגיה, טוענת כי היא רוצה לפתח אנרגיה גרעינית כדי לענות על צרכיה הגדלים ולבנות מתקני התפלה על מנת להתגבר על המחסור החמור במים. הקמת תחנת הכוח הגרעינית צפויה להסתיים עד 2023 ו-49% ממנה ימומנו על ידי מוסקבה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully