וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מחאת החיפאים: "עושים מעשה טוב - לא נוסעים במנהרות של אריסון"

קבוצת מחאה חדשה קוראת להחרים את הנסיעה במנהרות הכרמל עד שירד תעריף הנסיעה, ומשתמשת ביום המעשים הטובים להעלאת המודעות. מובילת המחאה, בראיון לאולפן וואלה חדשות: "לא הגיוני להוציא על המנהרה 800 שקל בחודש"

מערכת וואלה!

קבוצת המחאה "לא נוסעים במנהרות הכרמל", המונה כ-29 אלף חברים, קוראת להחרים את הנסיעה בכבישי מנהרות הכרמל עד שירד תעריף הנסיעה המופרז. לטובת מאבקם בחרו את יום המעשים הטובים, מיוזמתה של שרי אריסון, כדי להעלות הנושא לתודעה.

חברת שיכון ובינוי, הנמצאת בבעלותה של אריסון, מחזיקה במחצית המניות של חברת "כרמלטון" המנהלת את תפעול המנהרות.

"בחרנו לעשות מעשה טוב, ולכן לא ניסע במנהרות", מכריזה רותי בנין מובילת קבוצת המחאה, "יש לי דיווחים מהימנים, המצביעים על כך שהצלחנו להפחית ב-25 אחוזים את כמות הרכבים שנכנסו היום למנהרה. הנתונים בידי נסמכים על בקרת הרמזורים".

מחאת יוקר המחירים במנהרות הכרמל, מנהרות הכרמל. מרץ 2015. שלומי גבאי
"לא נוסעים בכביש של אריסון". מנהרות הכרמל/שלומי גבאי

מחיר נסיעה במקטע אחד במנהרות, שנפתחו ב-2010, השתנה עד כה מספר פעמים בשיעור מצטבר של 52.6% והגיע לסכום של 8.7 שקלים ליום.

חברי הקבוצה דורשים מחברת "כרמלטון" להוריד את המחירים ל-4 שקלים למקטע; להעניק 50% הנחה לבעלי מוגבלויות ואזרחים ותיקים; ולאפשר מנוי חודשי או שנתי בהנחה.

בנין, סבורה שמדובר בפרויקט מעולה שיכול להקל משמעותית על חייהם של תושבי הפריפריה הצפונית ולהוריד את זיהום האוויר הנפלט מתנועת הרכבים הסואנת ברחבי העיר חיפה וסביבותיה.

אלא שלנוחות ולאיכות הסביבה יש מחיר כבד לדבריה. "נסיעה חודשית של תושבי האזור במנהרות תעלה לכל תושב כ-800 שקלים בחודש", מספרת בנין. "התושבים עובדים למעשה בשביל מנהרות הכרמל".

מחברת "כרמלטון" נמסר בתגובה: "פרויקט מנהרות הכרמל הוקם ומופעל מכוח הסכם זיכיון שהוענק על ידי מדינת ישראל ואשר נחתם בין המדינה לקבוצת כרמלטון. הסכם הזיכיון מגדיר את כלל התנאים להפעלת הפרויקט לרבות תעריפי האגרה. הפרויקט משמש מזה למעלה מארבע שנים כציר תנועה מרכזי ומוביל בעיר חיפה, ומשרת נאמנה את העיר, תושביה ותושבי האזור, ותורם לקיצור זמן ומרחק הנסיעה, לפינוי הצירים העירוניים, לחיסכון בדלק, לצמצום פליטת המזהמים ולשיפור איכות חיי משתמשי הפרויקט ותשבי האזור. אנו מצרים על הניסיונות לפגוע בפרויקט, ואנו מתחייבים להמשיך ולהפעיל את הפרויקט לטובת משתמשיו, ולאפשר להם לחסוך זמן ודלק ולנוע בבטחה ובנוחות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully