וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חוקרים מצאו זהב בכמות מסחרית - בתוך הצואה שלנו

במשך שמונה שנים בדקו חוקרים את שרידי הפסלות האנושית בביוב ומצאו שם כמות מסחרית של זהב וכסף. מסתבר שבעיר של מיליון תושבים מורדים באסלה מדי שנה מתכות יקרות בשווי של 13 מיליון דולרים

אישה יושבת בשירותים. ShutterStock
האם זו יכולה להחשב להפקדה בבנק?/ShutterStock

האם אנחנו מורידים לאסלה מדי יום את הדרך הבטוחה שלנו לעושר? חוקרים מצאו שרידים של זהב, כסף ועוד מתכות יקרות בפסולת אנושית וכעת הם בודקים כיצד ניתן להפיק אותם בצורה מסחרית – צעד שיפחית את הפיזור של המתכות בסביבה וגם יוריד את התלות האנושית בכרייתן.

על פי הדיווח ב"טיים", צוות חוקרים בראשות ד"ר קת'רין סמית השתמשו בשורה של מיקרוסקופים אלקטורנים ובילו שמונה שנים בניתוח של מתכות זעירות שנמצאו בתוך פסולת אנושית – כלומר צואה. "מצאנו שם זהב ברמה גבוהה" אמרה החוקרת שהסבירה שלו היה נמצאת רמת זהב כזו בסלע – הוא היה נחשב לכזה שמחייב כרייה מסחרית.

בנוסף לזהב, מצאו החוקרים גם שרידים של כסף ופלטינה, כמו גם מתכות שמשמשות לצרכים טכנולוגים – כמו ונדיום ונחושת. ד"ר סמית אמרה שהמתכות הללו נמצאות בכל מקום בתוך צינורות הביוב העירוניים וכעת "אנו מעוניינים למצוא דרך לאסוף אותן בכדי שניתן יהיה למכור אותן".

מחקר קודם שנעשה ע"י אוניברסיטת אריזונה, העריך כי בעיר של מיליון תושבים מורדים באסלה מדי שנה מתכות יקרות בשווי של 13 מיליון דולרים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully