וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הקונגרס שלח מכתב לאובמה ובו פירט את תנאיו להסכם עם איראן

24.3.2015 / 0:34

367 מחברי בית הנבחרים, דמוקרטים ורפובליקנים, הבהירו במכתב כי "כל הסכם גרעין עם טהראן חייב יהיה להגביל את יכולותיה הגרעיניות לכמה עשורים לפני הסרת הסנקציות". עוד נכתב כי כל "משטר פיקוח חייב לאפשר גישה בהתרעה קצרה למתקנים חשודים"

צילום: האפינגטון פוסט, עריכה: טל רזניק

"כל הסכם גרעין עם איראן חייב יהיה להגביל את יכולותיה הגרעיניות לכמה עשורים לפני הסרת הסנקציות" – כך כתבו 367 מחברי בית הנבחרים, דמוקרטים ורפובליקנים, לנשיא ארצות הברית ברק אובמה. הנציגים – המהווים 80% מבית הנבחרים – הדגישו את הסוגיות "הדחופות" שנמצאות על הפרק במסגרת המשא ומתן בין איראן לבין שש המעצמות.

"כל הסכם סופי על תכנית הגרעין חייב להגביל את תשתיותיה הגרעיניות של איראן כך שהיא לא תוכל ללכת במסלול של ייצור פצצה ועליו להיות ארוך-טווח", כתבו. "בהתחשב בהונאות של איראן במשך העשורים האחרונים, על הנציגים בשיחות להשיג את ההתחייבויות המקסימליות מצד איראן שיאפשרו שקיפות מרבית".

לקריאה נוספת בנושא
בלי טובות מאובמה: ישראל מנסה לגייס את צרפת נגד איראן
שר החוץ של בריטניה: יש "התקדמות ניכרת" בשיחות הגרעין

נשיא ארצות הברית ברק אובמה, פברואר 2015. רויטרס
המכתב נשלח על ידי 80% מבית הנבחרים. הנשיא אובמה/רויטרס

עוד נכתב כי "כל משטר פיקוח חייב לאפשר גישה בהתרעה קצרה למתקנים חשודים וההגבלות על תכנית הגרעין צריכות להימשך עשורים". כמו כן, חברי בית הנבחרים הזהירו כי הסרת הסנקציות תצטרך להתבצע דרך חקיקה חדשה. "עם בחינת ההסכם העתידי, על הקונגרס להיות משוכנע כי הוא יחסום את הדרך של איראן לפתח פצצת אטום ורק אז יוכל הקונגרס לשקול את הסרת העיצומים", נכתב.

המשא ומתן בין שש המעצמות – ארצות הברית, רוסיה, סין, בריטניה, צרפת וגרמניה – ואיראן יימשך ביום רביעי הקרוב בשוויץ, במטרה להגיע להסכם מסגרת לפני תאריך היעד שנקבע ל-31 בחודש הקרוב.

(עדכון ראשון: 19:34)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully