וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"שטפו את מוחם": הרופאים מהמערב שהצטרפו לשורות דאעש

קבוצה של 11 סטודנטים לרפואה, בהם שבעה בריטים ואמריקני ממוצא סודאני, הגיעו לסוריה דרך טורקיה על מנת לעבוד בבתי החולים שמפעיל הארגון הקיצוני. חלק מהוריהם עברו לטורקיה, שם הם מבטיחים להמתין עד לשובם

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה
שמונה מהסטודנטים שחברו לדאעש/מערכת וואלה, צילום מסך

קבוצה של 11 סטודנטים לרפואה - שבעה בריטים, שני סודאנים, אמריקני וקנדי - הצטרפו לארגון "המדינה האיסלאמית" (דאעש) בסוריה כדי לעבוד בבתי החולים של הארגון הקיצוני. לדברי מחוקק טורקי, משפחותיהם של הסטודנטים ביקשו ממנו לסייע לאתר אותם בסוריה השכנה. מוצאם של הסטודנטים הוא בסודאן.

"רימו אותם ושטפו להם את המוח", אמר מחמט עלי אדיבוגלו לעיתון האובזרבר. "זה מה שאני וקרובי משפחותיהם חושבים", הוסיף. עם זאת, הוא הדגיש כי הקבוצה לא הגיעה לסוריה במטרה להצטרף ללחימה. "בואו לא נתעלם מהעובדה שהם רופאים", אמר אדיבוגלו. "הם הלכו לשם כדי לעזור, לא כדי להילחם".

לדבריו, "שמונה מתוך חברי הקבוצה הם סטודנטים שזה עתה סיימו את לימודיהם ושלושת האחרים נמצאים בשנתם האחרונה ללימודים". כל הקבוצה למדה בחרטום, בירת סודאן. שבעה מזוגות ההורים של הסטודנטים עברו להתגורר בסמוך לגבול טורקיה-סוריה ומפצירים בילדיהם לשוב.

בריאיון שהעניקה היום (שני) קבוצת ההורים לעיתון הטורקי הורייט, היא הביעה את החששות שלה מפני גורל ילדיהם ונשבעו לא לעזוב את טורקיה בלעדיהם. ד"ר מאומון עבד אל-קאדיר אמר כי הוא שולח מסר לבתו לנה, אחת מאותם סטודנטים. "אני יודע שאת רוצה לעזור לאנשים, אבל יש דרכים אחרות לעשות זאת", הוא אמר. "יש הרבה אנשים שזקוקים לעזרתך, אבל זאת לא הדרך. בבקשה, חזרי".

בחודש שעבר הזהירו גורמים אמריקניים מפני התגברות זרם הלוחמים הזרים המצטרפים לשורות דאעש. עם זאת, קשה להעריך כמה מהמגויסים הזרים הם גורמי רפואה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully