וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"שעון ביומטרי במקומות עבודה - רק באישור העובדים"

23.3.2015 / 16:13

היועץ המשפטי לממשלה הגיש לבית המשפט את עמדתו, שלפיה מעסיק יוכל להציב שעון נוכחות המבוסס על טביעות אצבעות של העובדים, רק אם קיבל לכך הסכמה. לטענתו, התקנת שעון ביומטרי פוגעת בזכותו של העובד לפרטיות

הפיילוט לתיעוד ביומטרי חכם והליך הנפקת התעודות הביומטריות יולי 2013. דנה ווילר,
מכשיר לדגימת טבע אצבע/דנה ווילר

מעסיק המבקש להנהיג במקום העבודה שעון נוכחות ביומטרי המתבסס על טביעת האצבע של העובדים, יידרש לקבל את הסכמת העובדים או ארגון העובדים היציג במקום - זוהי עמדתו של היועץ המשפטי לממשלה יהודה וינשטיין, בתגובת המדינה בתיק שעוסק בעניין.

וינשטיין נדרש לנושא אחרי שעיריית קלנסווה הציבה את שעון הנוכחות השנוי במחלוקת ללא הסכמת ההסתדרות המייצגת את העובדים במקום. בית הדין האזורי לעבודה בתל אביב אמנם קבע כי העירייה פעלה כשורה, אולם ההסתדרות חשבה אחרת והגישה ערעור. עמדתו זו של וינשטיין כפי שהובאה בערעור סותרת למעשה את קביעת בית המשפט.

עוד ידיעות בוואלה חדשות
חייל חשוד בהדלפת עשרות מבצעים של צה"ל לימין הקיצוני
צפו בח"כ לעתיד אורן חזן חוגג בקזינו שניהל בבולגריה
המלחמה הבאה מול חיזבאללה כבר תיראה אחרת לגמרי

לפי וינשטיין, מערכת יחסי העבודה מתאפיינת בפערי כוחות מובנים בין המעסיק לבין עובדיו, לכן המחוקק מנסה להגן על העובד. לעמדתו, התקנת שעון ביומטרי פוגעת בזכותו של העובד לפרטיות המעוגנת בחוק יסוד: כבוד האדם וחירותו. זאת, משום שמידע ביומטרי המופק מטביעת אצבע של אדם, מהווה מידע ייחודי, אשר יכול עקרונית לשמש לזיהויו של אותו אדם בכל מקום ואינו ניתן לביטול.

נוסף על כך, כפיית שימוש בשעון נוכחות ביומטרי במקום העבודה, לעמדת היועץ המשפטי לממשלה, כרוכה גם בפגיעה בזכות לאוטונומיה שאומרת כי לכל אדם חירות מפני התערבות בגופו ללא הסכמתו. בשל האמור, לגישתו, ישנה בעייתיות בהכרחת עובד למסור טביעות אצבע - גם אם הדבר מיועד כשעון נוכחות.

היועץ ציין כי אם בית הדין יקבל את עמדתו, יש לאפשר למעסיקים תקופת היערכות של חצי שנה לפחות, שתאפשר להם להתאים את מערכות הנוכחות במקומות העבודה למצב המשפטי החדש.

לפניות לכתבת גלי גינת: gali.gnt@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully