וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קרן האור: בן ה-9 שגייס מאות מתנות למען ילדים חולים

23.3.2015 / 12:23

אורי שלום, תלמיד כיתה ד' מיקנעם, החליט לאסוף מתנות למחלקת הילדים ברמב"ם בעקבות הודעה שהגיעה אליו בווטסאפ. "הוא גייס את כל הסביבה למיזם", סיפרה אמו. יניב ברנשטיין בן ה-37 נרתם למשימה בעקבות קרוב משפחה. "הילדים החולים נכנסו ללב שלי"

חדר המתנות בבית החולים רמב"ם, מרץ 2015. בית החולים רמב"ם,
"חדר המתנות" בבית החולים רמב"ם בחיפה/בית החולים רמב"ם

לפני כמה שבועות ראה הילד אורי שלום, תלמיד כיתה ד' בן תשע מיקנעם, הודעת ווטסאפ שקראה לתרום מתנות לילדים המאושפזים בבית החולים שניידר. את ההודעה הפיצה אם לילד שטבע וסובל מנזק מוחי, לאחר שנחשפה ל"חדר המתנות" בבית החולים שבו מאושפז בנה, המאפשר לילדים לקבל מתנות על בסיס קבוע ולא רק בימי הולדת. אורי החליט להיענות לפנייה לאחר ששמע שבבית החולים "רות" לילדים ברמב"ם שבחיפה נפתחה מחלקה חדשה ולדבריו גם בו "רוצים לפתוח 'חדר מתנות'".

"אורי התגייס כל כולו למשימה; הוא אסף כסף מבני משפחה ואסף מתנות מחבריו לכתה, מקרובי משפחה והחל לעבור בין חנויות בעירו, שתרמו ברוחב לב משחקים וצעצועים", סיפרה קרן, אמו של אורי. "אנשים פרטיים, ילדים ומבוגרים ובעלי עסקים תרמו ברוחב לב". לדברי אורי, גם בן דודו תרם למאמץ 300 שקלים. "הלהט שבו הוא פעל הפתיע אותי. הוא גייס את כל הסביבה למיזם שלו ולא ויתר לאף אחד. הוא הראה הרבה בגרות ועצמאות בפעילות שיזם", הוסיפה האם.

במקביל, אותו חיידק החל לקנן גם בקרבו של יניב ברנשטיין, תושב חיפה בן 37, נשוי ואב לשניים העובד בתחום ההיי-טק. לדברי ברנשטיין, לפני כחצי שנה עבר אחיינו, עידן בן השש, ניתוח להשתלת כבד שלאחריו אושפז במשך כמה חודשים בשניידר. בעקבות כך הגיע לביקורים תכופים בבית החולים. "נחשפתי שם לילדים ותינוקות גיבורים, שנמצאים שם ימים, שבועות ואפילו חודשים, חוגגים שם חגים וימי הולדת כאשר המשפחה והחברים עושים הכול על מנת להנעים את זמנם", סיפר.

עוד בוואלה חדשות:
"שלום, בא לך לעשות כיף?": נעצר חשוד באונס של כמאה ילדות
כחלון איתו, לפיד נמנע: לנתניהו יש 61 ממליצים
צפו בח"כ לעתיד אורן חזן חוגג בקזינו שניהל בבולגריה

הילד אורי שלום  עם המתנות שאסף עבור הילדים בבית החולים רמב"ם, מרץ 2015. בית החולים רמב"ם,
אורי שלום עם ארגזי המתנות ברמב"ם/בית החולים רמב"ם

"בבית החולים הוקם חדר מיוחד שמטרתו לעודד את הילדים ברגעים הקשים שאותם הם חווים. זהו חדר מלא במשחקים ובצעצועים ונקרא 'חדר מתנות'. כאשר הצוות מכניס ילד ל'חנות הממתקים' הזאת, הילד יוצא ממנה עם חיוך ששווה הכול", הוסיף ברנשטיין, שתיאר את המקום כקרן האור של הילדים החולים.

"ראיתי, התפעלתי והחלטתי לבדוק מה קורה בבית חולים לילדים ברמב"ם, אך לצערי ראיתי שם חדר מתנות עלוב, אשר בתוכו מספר קטן של מדפים עם משחקים", אמר. "מדובר היה בכמות משחקים כל כך קטנה, שצוות בית החולים יכול להעניק צעצועים לילדים המאושפזים שם רק בימי ההולדת שלהם ולא על בסיס קבוע. החלטתי שזה לא יכול להישאר ככה".

sheen-shitof

עם הנחה בלעדית

החברה הישראלית שהמציאה את מסירי השיער עושה זאת שוב

בשיתוף Epilady

"הפעולה נמצאת בתחילתה"

ברנשטיין הסביר כי "רמב"ם נמצא בעיר שלי והילדים החולים נכנסו ללב שלי. הדבר בער בעצמותיי והחלטתי שגם אצלנו צריך חדר מתנות ראוי". הוא פנה למחלקת כוח אדם ולמנכ"ל חברת MRV Communications שבה הוא עובד ואלה הפיצו פניה לעובדי החברה, בבקשה לתרום כסף או משחקים. תוך זמן קצר נקנו 300 מתנות. לאחר מכן פנה ברנשטיין גם להורי התלמידים בית הספר היסודי "נופים" שברמת בגין בחיפה. "גם התלמידים תרמו בנדיבות", אמר. "זו פעולה שנמצאת בתחילתה. אני רוצה להניע פה משהו שיתעורר ויצבור תאוצה. החלום הוא שבית החולים ייאלץ למצוא חדר מתנות גדול, במקום החדרון הקטנטן שבו הוא מצוי כעת", הסביר.

יניב ברנשטיין עם המתנות שאסף עבור הילדים בבית החולים רמב"ם, מרץ 2015. באדיבות המצולמים
יניב ברנשטיין עם המתנות שאסף/באדיבות המצולמים

גם אורי בן התשע לא מתכוון לעצור. בשבוע שעבר, אחרי שלדברי אמו, "ארגזי המתנות כבר מילאו את הבית", הוא הגיע לבית החולים עם ערימות הארגזים שאסף. לכל ארגז הוצמדה ברכת החלמה לילדים המאושפזים, ואורי ניצל את ההזדמנות והסתובב במחלקות האשפוז, כשהוא מחלק מתנות לילדים. לדברי אורי, ההתרגשות הייתה עצומה, והוא כבר מתכנן את פרויקט התרומה הבא.

"הייתה ילדה ששמענו אותה צועקת מכאב ואחרי כמה דקות, כשקיבלה מתנה, העלתה חיוך על שפתיה", נזכרת קרן. "כשיצאנו מבית החולים ראינו אותה על כיסא הגלגלים, מחזיקה בידיה את הבובה שקיבלה".

חדר המתנות בבית החולים רמב"ם, מרץ 2015. בית החולים רמב"ם,
קרן האור של הילדים החולים/בית החולים רמב"ם

ברנשטיין מתכוון להמשיך במיזם "חדר המתנות" בבית החולים לילדים ברמב"ם. "נכון, זה גוזל לא מעט זמן, אבל זה בסדר מבחינתי. הלוואי ותמיד אוכל לתת ולא אצטרך לקבל. חיוך של ילד הוא הסיפוק הכי גדול שניתן לקבל. רק אחרי שאתה חווה את זה, אתה מצליח להבין", אמר. "עד לא מזמן תרומתי הסתכמה במספר שקלים שתרמתי בסופרמרקט, אבל החיים לוקחים אותך למקומות שלא תכננת להיות בהם, ואז אתה מתעורר".

אורי מסכים עם דבריו של ברנשטיין. בדרך למכונית, אחרי החוויה המרגשת עם הילדים החולים אמר לאמו: "אני חושב שלתת יותר מהנה מאשר לקבל".

הילד אורי שלום  עם המתנות שאסף עבור הילדים בבית החולים רמב"ם, מרץ 2015. בית החולים רמב"ם,
"לת יותר מהנה מלקבל". אורי ב"חדר המתנות"/בית החולים רמב"ם

בבית החולים שמחים על יוזמתם של השניים ופונים לכל מי שמעוניין לקחת חלק בפרויקט, ולתרום מתנות לחדר המתנות בבית החולים לילדים "רות רפפורט" שברמב"ם, כי מטעמי סנטריה והיגיינה, ועל מנת לשמור על הילדים החולים, משחקים וצעצועים שיתרמו, חייבים להיות חדשים וסגורים. ניתן לתרום משחקים וצעצועים המתאימים לכל הגילאים.

בנושא העברת התרומות, ופרטים נוספים, ניתן לפנות למנהלנית ביה"ח לילדים ברמב"ם, הגב' מרים גולדווסר, באמצעות דוא"ל:m_goldi@rambam.health.gov.il

הילד אורי שלום  עם המתנות שאסף עבור הילדים בבית החולים רמב"ם, מרץ 2015. בית החולים רמב"ם,
הילד אורי שלום עם המתנות שאסף עבור הילדים בבית החולים רמב"ם, מרץ 2015/בית החולים רמב"ם

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully