וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חמישה דברים שאתם צריכים לדעת היום

רגע לפני שהיום מתחיל ואתם צוללים לעומס בעבודה או בלימודים, קבלו חמישה דברים שאתם ממש צריכים לדעת היום

הפועל ירושלים חוזרת להיכל

ג'רמי פארגו שחקן מכבי תל אביב (שמאל) מול טייווין מקי שחקן הפועל ירושלים. קובי אליהו
בפעם הקודמת זה היה קל במיוחד עבורו, והפעם? ג'רמי פארגו ממכבי ת"א נגד טיווין מקי מהפועל ירושלים בגמר הגביע/קובי אליהו

אתם צריכים לדעת שהיום תארח מכבי תל אביב את הפועל ירושלים במשחק המרכזי של המחזור ה-24 בליגת העל, שיפגיש את המוליכה והשנייה בטבלה. ב-23 במרץ 2014 הגיעו האדומים מהבירה ליד אליהו והדהימו עם ניצחון מוחץ 65:93, ובדיוק שנה לאחר מכן הירושלמים ינסו לשלוח הצהרות כוונות נוספת במגרשה הביתי של אלופת אירופה. כזכור, הקבוצה של דני פרנקו גברה בפתיחת העונה על הצהובים בגמר גביע הליגה ודרסה אותם 63:93 במחזור החמישי בארנה, אבל במחזור ה-16 בהיכל זה נגמר ב-76:96 למכבי תל אביב, ששלטה לחלוטין גם בגמר הגביע, עם 76:94 חד צדדי במשחק שנערך גם הוא בארנה.

פיצוץ בניין הבולשת הבריטית

מוזאון האצ"ל בתל אביב צלם. ניר לנדאו, מערכת וואלה!
מוזיאון האצ"ל בתל אביב/ניר לנדאו, מערכת וואלה!

אתם צריכים לדעת שהיום לפני 71 שנים פוצץ ארגון האצ"ל את בניין הבולשת הבריטית במגרש הרוסים שבירושלים. מדובר היה בפעולה מורכבת כיוון שבמגרש הרוסים שכנו גם מטה המשטרה ובתי המשפט. לוחמי האצ"ל פיזרו מטעני נפץ בקומה הראשונה של הבניין. בעת הנחת המטענים יצא אחד הקצינים שהרגיש בתנועה חשודה, פעילי האצ"ל ירו בו אך הוא הספיק לפגוע באחד הלוחמים, אשר בנזימן, שמת מפצעיו מאוחר יותר. אנשי האצ"ל הצליחו להשלים את המשימה, לסגת מהמקום וכעבור מספר דקות התרחש הפיצוץ והבניין קרס תחתיו. לפעולה היו הדים רבים בתקשורת הבריטית והופנו שאילתות בנושא לפרלמנט בלונדון.

sheen-shitof

פתרון עוצמתי לכאב

טכנולוגיה מהפכנית לטיפול בכאבים אושרה ע"י ה-FDA לשימוש ביתי

בשיתוף Solio

המעלית הראשונה

אילוסטרציה. ShutterStock
צילום: ShutterStock/ShutterStock

אתם צריכים לדעת שהיום לפני 157 שנים, בשנת 1857, הותקנה לראשונה מעלית לשימוש בפועל. היא הותקנה ברחוב ברודוויי 488 בניו יורק, 12 שנים לאחר שהומצאה, ו- 4 שנים לאחר שהוצגה המעלית הבטוחה הראשונה על ידי אלישע אוטיס. מעליות קדומות אותן הפעילו בני אדם באמצעות חבלים היו קיימות כבר בעולם העתיק אך המעלית משנת 1857 פועלת באמצעות מנגנון פנימי: בוכנה ארוכה אשר נעה בתוך גלגל שבקצה ישנן משאבות המחדירות שמן לגלגל ובאמצעותו עולה הבוכנה אשר דוחפת את המעלית מעלה. שחרור השמן גורם לבוכנה לרדת ואיתה – המעלית.

מזל טוב לאסף אבידן

אסף אבידן. אביב חופי
צילום: אביב חופי/אביב חופי

אתם צריכים לדעת שהיום, לפני 35 שנים, בשנת 1980, נולד המוזיקאי אסף אבידן. אבידן גדל בירושלים ושהה בילדותו ארבע שנים בג'מייקה במסגרת שליחות של אביו. הקריירה המוזיקלית שלו החלה בשנת 2006 אז החל לכתוב שירים וחבר לחבורת מוזיקאים ירושלמית. ב-2008 יצא האלבום הראשון שלו עם להקתו "אסף אבידן והמוג'וס". חברת "סוני קולומביה" רכשה זיכיון לארבעה אלבומים של אבידן ב- 2009, אז גם זכה בפרס אקו"ם ל"תגלית השנה". מאז זכה אבידן להכרה עולמית עם מליוני צפיות ביוטיוב ומכירה של מליוני עותקים מאלבומיו.

4 שנים למותה של אליזבת טיילור

אליזבת טיילור בבגד ים על חוף הים, 1948. Hulton Archive, GettyImages
צילום: אימג’בנק, Gettyimages/GettyImages, Hulton Archive

אתם צריכים לדעת שהיום לפני 4 שנים, ב-2011, הלכה לעולמה השחקנית אליזבת טיילור בעקבות בעיות של אי ספיקת לב. טיילור החלה את דרכה כילדת פלא בשובר הקופות "לאסי חוזרת הביתה" (1943) והמשיכה לשחק בסרטים לאורך כל תקופת התיכון. בסיום התיכון נישאה טיילור וזוהי היתה חתונתה הראשונה מבין השמונה שעוד יבואו. טיילור הפכה לאחת השחקניות המובילות בהוליווד וזכתה פעמיים בפרס האוסקר על היותה השחקנית הטובה ביותר עם הסרטים "באטרפילד 8" ו – "מי מפחד מוירג'יניה וולף?". טיילור השקיעה רבות במאבק במחלת האיידס וסייעה בהקמת המרכז האמריקני למחקר המחלה לאחר שידידה, השחקן רוק הדסון, נפל קורבן למחלה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully