וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חמישה דברים שאתם צריכים לדעת היום

רגע לפני שהיום מתחיל ואתם צוללים לעומס בעבודה או בלימודים, קבלו חמישה דברים שאתם ממש צריכים לדעת היום

לקראת הרכבת ממשלה

הנשיא רובי ריבלין. AP
צילום: AP/AP

אתם צריכים לדעת שהיום יחל נשיא המדינה את סבב ההתייעצויות עם כל הסיעות שנבחרו לכנסת. על פי הנוהג יפגש הנשיא עם נציגי הסיעות, ישמע את המלצתן לזהותו של ראש הממשלה הבא ולאחר שיסיים את הסבב עם הסיעות יכריז על חבר הכנסת עליו יטיל את מלאכת הרכבת הממשלה. מרגע שהנשיא הטיל את משימת הרכבת הממשלה על חבר הכנסת הנבחר, יעמדו לרשותו על פי חוק יסוד הממשלה 28 ימים להרכבה. במצב בו תידרש ארכה לתהליך, בסמכותו של נשיא המדינה להעניק עד 14 יום נוספים.

הכל שפיט?

נציב תלונות הציבור על שופטים, השופט (בדימוס) אליעזר ריבלין, הגיש היום לנשיא בית המשפט העליון ולשרת המשפטים את הדו"ח השנתי לשנת 2013. נועם מושקוביץ
נציב תלונות הציבור על שופטים, אליעזר ריבלין/נועם מושקוביץ

אתם צריכים לדעת שהיום ימסור נציב תלונות הציבור על שופטים, השופט (בדימוס) אליעזר ריבלין, לנשיאת בית המשפט העליון ולמנהל בתי המשפט את הדו"ח השנתי לשנת 2014. בדרך כלל מגיש הנציב את הדו"ח השנתי לשר המשפטים, אך כיוון שאין כרגע שר המשמש בתפקיד יוגש הדו"ח לנשיאת בית המשפט העליון ולמנהל בתי המשפט. נציב תלונות הציבור על שופטים הוסמך בחוק לברר תלונות על התנהגות שופטים במסגרת מילוי תפקידם, ובתוך כך גם בנוגע לדרך בה הם מנהלים משפט. כל אדם הרואה עצמו כנפגע כתוצאה מהתנהגותו של שופט רשאי להתלונן לנציבות כאשר הגשת התלונה צריכה להיעשות בכתב, בחתימת המתלונן ובציון שמו.

sheen-shitof

מחיר חסר תקדים

המכשיר של הישראלים שהמציאו את מסירי השיער בהנחה בלעדית

בשיתוף Epilady

יום של כדורגל

ליאונל מסי שחקן ברצלונה (ימין), כריסטיאנו רונאלדו שחקן ריאל מדריד. AP
צילום: AP/AP

אתם צריכים לדעת שהיום הוא יום גדול בכדורגל הישראלי והעולמי. עם כל כך הרבה משחקים מרתקים, אולי מוטב שנלך בצורה כרונולוגית: ב-15:30 תארח ליברפול את מנצ'סטר יונייטד לקרב ענק בפרמיירליג. ב-20:15 תארח עירוני קרית שמונה את בית"ר ירושלים למשחק מסקרן בפלייאוף העליון בליגת העל, ו-20 דקות לאחר מכן ייצא לדרך המשחק המרכזי של המחזור - מכבי תל אביב מול מכבי חיפה בבלומפילד. לא מספיק לכם? העיקר שתדאגו לגרעינים ובירה ב-22:00, כשברצלונה תארח בקאמפ נואו את ריאל מדריד לקלאסיקו של הכדורגל הספרדי - המשחק המדובר ביותר ביבשת, שהפעם מקבל חשיבות עליונה עוד יותר בשל מצב הקבוצות בפסגת הטבלה. תבלו.

ייסוד הליגה הערבית

פגישת שרי החוץ של הליגה הערבית בקהיר. 5 בספטמבר 2012. רויטרס
צילום: רויטרס/רויטרס

אתם צריכים לדעת שהיום לפני 70 שנים, בשנת 1945, נוסדה הליגה הערבית בקהיר. הליגה הערבית היא ארגון בינלאומי לשיתוף פעולה אזורי ולתיאום מהלכים חברתיים ופוליטיים משותפים הכוללת את המדינות: מצרים, עיראק, לבנון, סעודיה, תימן, סוריה וירדן ועוד, ובסך הכל 22 חברות. מתוך המדינות בארגון ישנן 18 מדינות ששפתן הרשמית היא ערבית, 3 מדינות חברות שאינן דוברות ערבית ואת "הארגון לשחרור פלסטין" שחבר באופן מלא כמדינה. מצרים הורחקה מהליגה הערבית למשך 10 שנים בעקבות החתימה על הסכם שלום עם ישראל והוחזרה רק בשנת 1989. גם לוב הורחקה מהליגה הערבית בעקבות הוראתו של קדאפי לצבאו להשתמש בכל האמצעים כדי להרוג את המורדים.

יום המים הבינלאומי

בצורת. ShutterStock
צילום: ShutterStock/ShutterStock

אתם צריכים לדעת שהיום מצויין יום המים הבינלאומי. האו"ם הוא שקבע את היום בהחלטה משנת 1993 בכנס בנושא שנערך בריו דה ז'נירו. אונסק"ו, יוזמת יום המים הבינלאומי, מזמינה בכל שנה את המדינות החברות באו"ם לציין יום זה באופן המתאים לכל מדינה ולסוגיות המים הקשורות בה. בעיקרו, עוסק יום זה בחשיבות ובהעלאת המודעות לחיסכון במים. בכל שנה נבחר נושא המאגד את פעילויות היום הזה, כאשר השנה נבחר הנושא "מים ופיתוח בר קיימא".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully