וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תקווה לחולי האלצהיימר: תרופה חדשה הצליחה להאט המחלה

תרופה שפיתחה ענקית התרופות "ביוג'ן" מכילה נוגדנים התוקפים את שכבת הפלאק שמצטברת במוחו של החולה, ופוגעת בפעילותו. אתמול בישרה החברה כי בניסוי שערכה, ככל שניתנה לחולים כמות גדולה יותר של התרופה, כך נרשמה ירידה גדולה יותר של הפלאק

אילוסטרציה. ShutterStock
"תוצאות מבטיחות לזריקה"/ShutterStock

פריצת דרך במאבק באלצהיימר: ניסוי שבוצע לאחרונה בתרופה שאמורה להאט את קצב התקדמות המחלה הסתיים בהצלחה. אתמול (שישי) במהלך כנס בינלאומי בנושא אלצהיימר ופרקינסון בניס שבצרפת הציג אלפרד סנדרוק, סגן נשיא בכיר בענקית התרופות "ביוג'ן", תוצאות של ניסוי שנעשה בתרופה שפיתחה החברה בשם "אדוקנומאב". התרופה החדשה כוללת נוגדנים התוקפים את שכבת הפלאק עמילואיד שמצטברת במערכת העצבים של החולה וגורמת לניוון האיטי ומהתמשך עד למוות של תאי העצב במוח.

במהלך הניסוי ניתנה זריקה של "אדוקנומאב" ל-166 חולי אלצהיימר בשלבים המוקדמים של המחלה. סריקות המוח שנעשו לאחר שניתנה הזריקה הראו ירידה של פלאק עמילואיד ממוחם של הנבדקים. ככל שניתנה לחולים כמות גדולה יותר של התרופה, כך נרשמה ירידה גדולה יותר של הפלאק. כמו כן, לא דווח על תופעות לוואי כלשהן בעקבות הזריקה.

"מדובר בתוצאות מבטיחות ביותר, שמדגימות לא רק את הבטיחות שבשימוש בזריקה, אלא גם מדגישות את היתרונות שלה בקרב חולים בשלבים הראשונים של המחלה", אמר ד"ר אריק קאראן, מנהל מחקר במכון למחקר האלצהיימר בבריטניה. "בעוד שטיפולים 'אנטי עמילואידיים" בעבר נכשלו בהשגת המטרה, הממצאים שבניסוי החדש מלמדים שאולי טיפולים כאלו צריכים להינתן לחולים בשלבים המוקדמים של המחלה".

עוד בוואלה חדשות:
המבוקשים: 15 ארגוני הפשיעה החזקים בישראל
אונס אכזרי בפיקניק: צעיר חשוד שתקף את ידידתו בבית שמש
תיעוד: מטיילת מחולצת מערוץ נחל במדבר יהודה

  • עוד באותו נושא:
  • אלצהיימר

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully