וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תיעוד קשה: אחז במברג - ונורה למוות על ידי השוטרים

ג'ייסון האריסון, תושב דאלאס הלוקה בנפשו, נורה למוות בידי המשטרה בחודש יוני שעבר, לאחר שלטענתם חשו סכנה לחייהם. הסרטון פורסם במסגרת תביעה שהגישה המשפחה. "מדוע הם לא השתמשו באקדח טייזר או בגז פלפל?"

עריכה: יאיר דניאל

ג'ייסון האריסון, תושב דאלאס הלוקה בנפשו, נורה למוות במהלך ויכוח עם המשטרה לאחר שיצא מפתח ביתו בחודש יוני האחרון. היום (חמישי) פרסמה משפחתו תיעוד קשה של התקרית, שנמסר לידיה מהמשטרה במסגרת תביעה נגדה. הסרטון חושף כיצד המצב הדרדר במהירות אחרי שאמו של האריסון, שירלי, התקשרה למשטרה וביקשה לפנות אותו לבית החולים לאור העובדה שהוא חולה סכיזופרניה. היא לא תיארה לעצמה שכך תסתיים קריאת העזרה.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
ג'ייסון האריסון אוחז במברג/מערכת וואלה!, צילום מסך

האריסון אחז במברג בידו כאשר הגיעו השוטרים, וכשהם ביקשו ממנו לזרוק אותו התפתח ויכוח קולני לפני שהוא נורה למוות. המשטרה טוענת כי האריסון זינק בפתאומיות לעבר השוטרים שחששו לביטחונם. לטענתם, הם ירו בו מתוך הגנה עצמית. עם זאת, משפחתו של האריסון טוענת כי השוטרים התסיסו אותו כשצעקו עליו ואז השתמשו בכוח מוגזם. בתביעה שהגישו נטען כי האריסון לא היה אדם אלים והוא לא היווה איום. אחיו של האריסון, שון, תהה מדוע השוטרים לא השתמשו באקדח טייזר או בגז פלפל. "זה סרטון מושלם בשביל משטרת דאלאס כדי ללמוד מה לא לעשות".

התקרית אירעה חודשים לפני הריגתו של הצעיר השחור מייקל בראון בפרגוסון, פרבר של מיזורי, בידי שוטר לבן. לאחר האירוע התעורר דיון בכל רחבי ארצות הברית סביב השימוש בכוח קטלני בידי המשטרה. אירועים דומים נוספים אירעו מאז בניו יורק, לוס אנג'לס, ויסקונסין ו-ושינגטון שגרמו למתיחות בין כוחות אכיפת החוק לקהילה השחורה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully