וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חמישה דברים שאתם צריכים לדעת היום

רגע לפני שהיום מתחיל ואתם צוללים לעומס בעבודה או בלימודים, קבלו חמישה דברים שאתם ממש צריכים לדעת היום

"מלחמת עולם" לצהובים

: שחקן מכבי תל אביב סופוקליס שחורציאניטיס, מול שחקן ז'לגיריס קובנה, ג'סטין דנטמון. ברני ארדוב
צילום: ברני ארדוב/ברני ארדוב

אתם צריכים לדעת שהיום תארח מכבי תל אביב את ז'לגיריס קובנה. כחודשיים אחרי שגברה על הליטאים 66:73 בחוץ, תנסה אלופת אירופה להימנע ממעידה רגע לפני הקרב מול הפועל ירושלים בליגה. הקבוצה של גיא גודס הפסידה בשני משחקי היורוליג האחרונים שלה, בבלגרד ובברצלונה, וכשהיא יודעת שבמחזור הבא היא תגיע למדריד למפגש קשה במיוחד מול סגניתה, ריאל מדריד, ברור לה שהפסד לז'לגיריס לא יכול לבוא בחשבון. הצהובים כבר הגדירו את המשחק הערב כ"מלחמת עולם" מבחינתם, והם יצטרכו להסתדר בו ללא סילבן לנדסברג שסובל משבר מאמץ וייעדר ככל הנראה כמה שבועות.

12 שנים בראש הרשות

יו"ר הרשות הפלסטינית, אבו מאזן, במהלך פגישה עם מזכ"ל הליגה הערבית בקהיר, 16 ביולי 2014. AP
צילום: אי-פי/AP

אתם צריכים לדעת שהיום לפני 12 שנים, בשנת 2003, מונה מחמוד עבאס (אבו מאזן) לראש ממשלת הרשות הפלסטינית. עבאס מונה לראש הממשלה של הרשות על ידי נשיא הרשות יאסר ערפאת לאחר לחצים כבדים מצד ארצות הברית והאיחוד האירופי וממשלתו קיבלה את אישור המועצה המחוקקת והושבעה לתפקיד כחודש לאחר מכן. בספטמבר של אותה שנה התפטר אבו מאזן בעקבות איום שממשלתו תופל בהצבעת אי אמון אך עם מותו של ערפאת הוא ירש את תפקידו כראש ארגון אש"ף ובבחירות שהתקיימו בינואר 2005 הוא נבחר שוב, ברוב גדול, ליושב ראש הרשות הפלסטינית.

sheen-shitof

פתרון טבעי

גבר, הגיע הזמן לשפר את התפקוד המיני ואת הזוגיות שלך

בשיתוף גברא

מת לחיות

ברוס וויליס. GettyImages
צילום: אימג’בנק, Gettyimages/GettyImages

אתם צריכים לדעת שהיום השחקן ברוס וויליס חוגג יום הולדת 60. וויליס, זוכה פרס גלובוס הזהב, וזוכה פעמיים בפרס האמי, נולד בשנת 1955 בבסיס צבאי בגרמניה המערבית וגדל, לאחר שחרור אביו מהצבא בניו ג'רזי. את תחילת דרכו עשה וויליס על המסך הקטן בסדרה "בלשים בלילה" בסוף שנות השמונים, אך פריצתו הגדולה היתה בזכות סדרת סרטי הקולנוע "מת לחיות" שמיצבה אותו ככוכב בהוליווד. לאחר מספר תפקידים בסרטים כושלים חזר וויליס למעמד של כבוד בזכות סרטו של טרנטינו "ספרות זולה". ברוס וויליס, שנחשב לאחד השחקנים הרווחיים ביותר בתעשיית הקולנוע, הוא אב לשלושה ילדים מנישואיו הראשונים לשחקנית דמי מור וכיום נשוי לדוגמנית הבריטית אמה המינג.

"אגדה על מוות"

חנוך לוין. פסי גירש,
צילום: פסי גירש/פסי גירש

אתם צריכים לדעת שהיום לפני 16 שנים, בשנת 1999, התקיימה הצגת הבכורה של המחזה "אשכבה" אותה ביים המחזאי ובמאי התאטרון חנוך לוין. המחזה מבוסס על שלושה סיפורים מאת אנטון צ'כוב וכשמו הוא מעין "אגדה על מוות" למרות שהעלילה עוסקת בחיים שלפני המוות. שלושת הסיפורים של צ'כוב הם "כינורו של רוטשילד", "מועקה" ו"בבקעה" שכל אחד מהם בנפרד עוסק בהתמודדות עם המוות הנוכח בחיים. המחזה הוצג לראשונה בתיאטרון הקאמרי וצוות השחקנים כלל את יוסף כרמון, זהרירה חריפאי, דרור קרן, אלון נוימן ועוד.

פיליפ רות'

פיליפ רות'. AP
צילום: אי-פי/AP

אתם צריכים לדעת שהיום לפני 82 שנים, בשנת 1933, נולד הסופר פיליפ רות'. רות' עוסק בספריו בדמויות יהודיות העוסקות בסוגיות הקשורות לחברה היהודית-אמריקנית, כמו אנטישמיות והתבוללות. רות' גדל בניו ג'רזי להורים ממוצא גליציאני, שירת שנתיים בצבא ארצות הברית ועשה תואר שני בספרות השוואתית, ואף הרצה בתחום זה. הוא נודע במיוחד בזכות קובץ הסיפורים "היה שלום, קולומבוס", הרומן "מה מעיק על פורטנוי" ובטרילוגיה שכללה את "פסטורלה אמריקנית", "התחתנתי עם קומוניסט" ו"הכתם האנושי".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully