וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ארה"ב: בן 74 הלוקה בנפשו הוצא להורג בגין רצח

19.3.2015 / 0:14

ססיל קלייטון הומת באמצעות זריקת רעל בגין רצח שוטר לפני כ-20 שנה. זאת, חרף עתירה של פרקליטיו לבית המשפט העליון בטענה שאינו כשיר בשל פגיעה במוחו. "היה לו, פשוטו כמשמעו, חור בראש"

האסיר ססיל קלייטון לפני שהוצא להורג במדינת מיזורי, מרץ 2015. AP
ססיל קלייטון/AP

מדינת מיזורי הוציאה שלשום (שלישי) להורג את ססיל קלייטון בן ה-74, בגין רצח שוטר בשנת 1996. ססיל, שהיה לוקה בנפשו, הוא האסיר המבוגר ביותר שהוצא להורג במדינה. הוצאתו להורג נדחתה בכמה שעות בזמן שבית המשפט העליון של ארצות הברית בחן ערעורם שהגישו פרקליטיו. סנגוריו עתרו נגד ההחלטה והגישו הצהרה לעליון וטענו כי זה יהיה מנוגד לחוקה להוציא את קלייטון להורג לנוכח סדרת פסיקות בשנית האחרונות שמנעו ביצוע גזר דין מוות לאנשים המוגבלים בשכלם. בית המשפט העליון דחה את העתירה וטען כי אין הוכחות לכך שקלייטון לא היה מסוגל להבין את משמעות העונש. קלייטון הוצא להורג באמצעות זריקת רעל קטלנית, אחרי שהמושל ג'יי ניקסון סירב לבקשת החנינה.

בשנת 1972 נפגעו 8% ממוחו בתאונה במנסרה כשחלק מהאונה הקדמית שלו נפגעה. מנת המשכל שלו הייתה 71 ויכולת הקריאה שלו הייתה ברמה של ילד בכיתה ד'. לטענת עורכי דינו, בדיקות פסיכיאטריות קבעו כי הוא אינו הבין את משמעות העונש או את הסיבות לכך, ולפיכך יש לבטל את גזר דין המוות בהתאם לחוק במיזורי ולחוק הפדרלי.

"היה לו, פשוטו כמשמעו, חור בראש", מסרה אליזבת קרלייל, אחת מפרקליטיו. "הוצאתו להורג מבלי לקבוע שהוא כשיר לכך מהווה הפרה של החוקה, של חוק המדינה ושל הכבוד האנושי הבסיסי. העולם לא יהיה מקום בטוח יותר אחרי מותו".

עוד ידיעות מהעולם
שנה אחרי קרים: פוטין בדרך לספח מחוז בגיאורגיה
תוניסיה: 20 תיירים נהרגו במתקפה על מתחם הפרלמנט
אחרי 20 שנה: סרביה עצרה חשודים בטבח של 1,000 מוסלמים

קלייטון הורשע לאחר שרצח ביריות את כריסטופר קאסטטר, סגן השריף של מחוז ברי במיזורי. קאסטטר היה בן 29 ואב לשלושה ילדים כשנסע ב-1996 לבית בסמוך לקאסוויל כדי לבדוק דיווח על רכב חשוד. הרשויות טענו שקלייטון ירה בסגן השריף במצח בעת שזה היה בתוך רכבו.

הוצאתו להורג הייתה השנייה במיזורי מאז תחילת השנה, אחרי שבשנה שעברה הוצאו להורג עשרה בני אדם - שיא כל הזמנים. זאת הייתה גם הפעם הראשונה מזה עשורים שמיזורי ביצעה את גזר דין המוות בשעות הערב ולא במהלך הלילה.

(עדכון ראשון: 22:10)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully