וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גלאון הודיעה על התפטרותה; זנדברג קראה לה לחזור בה

יו"ר מרצ הודיעה כי תפנה את מקומה לתמר זנדברג, לאחר שהסתבר כי הצטמצמו מקומות המפלגה בכנסת. גלאון: "אם הציבור בחר להקטין את מרצ, זו אני בלבד שצריכה להסיק מסקנות". זנדברג: "הכישלון הוא לא של זהבה, אלא של כולנו"

דוד קורן, עריכה: שניר דבוש

יו"ר מרצ זהבה גלאון כתבה הבוקר (רביעי) בעמוד הפייסבוק שלה, כי מוקדם יותר הודיעה על התפטרותה בעקבות מספר המנדטים הנמוך שקיבלה המפלגה לפי שעה - ארבעה בלבד. לדבריה, בכוונתה להישאר יו"ר המפלגה עד להעברת התפקיד למחליף הנבחר. עם זאת, גלאון הבהירה כי במידה שהמפלגה תטפס לחמישה מנדטים, היא תשקול מחדש את התפטרותה. אם תפרוש, תושבע לכנסת תמר זנדברג, הממוקמת במקום החמישי ברשימת מרצ.

"מרצ עברה את אחוז החסימה, אבל קיבלה רק ארבעה מנדטים, נכון לתוצאות האמת כרגע", כתבה גלאון. "את התמונה הכללית כולנו רואים היטב. אני אמרתי במהלך הקמפיין שאם מרצ תצליח זו ההצלחה של כולם, אבל אם מרצ לא תעמוד בציפיות אני היא הכתובת ואני אקח אחריות אישית. לכן הודעתי הבוקר שאני מתפטרת ומפנה את מקומי בכנסת כדי שחברתי לסיעה תמר זנדברג תוכל להכנס במקומי. אני לא אתמודד על ראשות מרצ שוב, ואשאר יו"ר מרצ עד העברת התפקיד בצורה מסודרת בזמן הקרוב".

גלאון הוסיפה כי מדובר ברגע קשה עבורה, משום ששאפה להחליף את שלטון נתניהו. "זה רגע מאוד קשה עבורי. אני קיוויתי שמרצ תשמור על כוחה, ועוד יותר מזה, קיוויתי שנוכל להקים ממשלה חלופית ולסיים את עידן נתניהו", אמרה. "לצערי זה ממש לא מה שקרה. אני לא מציעה לאף אחד במחנה להעז לומר שהבוחרים אכזבו אותנו. ההפך: אנחנו אכזבנו אותם. אזרחי ישראל לא חייבים לי כלום, ואני חייבת להם הכל. אם הציבור בישראל בחר להקטין את כוחה של מרצ, אם הוא בחר לתת עוד קדנציה לנתניהו, זו אני בלבד שצריכה להסיק מסקנות. במקביל, זו אחריותה של מרצ כמפלגה לעשות חשבון נפש ולמצוא מחדש את המצפן והכיוון".

יו"ר מרצ זהבה גלאון עם בעלה, פסח, במטה מרצ, מרץ 2015. מגד גוזני
זהבה גלאון ובעלה, פסח, אתמול בתל אביב/מגד גוזני

ח"כ תמר זנדברג קראה לגלאון לחזור בה מכוונת ההתפטרות, על אף שהצעד יאפשר את כניסתה לכנסת. "בוקר קשה לשמאל", מסרה זנדברג. "ההודעה של זהבה גלאון היא דוגמה ומופת של מנהיגות, יושרה ואומץ שמאפיינים אותה תמיד ושכל כך חסרים פה. הכישלון הוא לא של זהבה, אלא של כולנו. אני לא יכולה לדמיין כנסת וחיים ציבוריים בלי זהבה גלאון וקוראת לה לחזור בה מכוונת ההתפטרות. בכל מקרה, זה עוד לא גמור ונקווה שמחר בבוקר לא יהיה בהודעתה צורך כי נשיג גם את המנדט החמישי ונתחיל יחד את המסע הארוך לתיקון ולשינוי שכל כך נדרש פה".

יוסי שריד התייחס לנושא במשדר וואלה חדשות ואמר כי הוא "לא יודע אם זהבה עושה נכון או לא נכון בקשר להתפטרותה". לדבריו, "מרצ היא כנראה יותר מדי טובה בשבילכם, בשביל המדינה. תקום ממשלת ימין, היא תלך בכוחה זה, ונראה מה היא יודעת לעשות. כנראה שהיא תמיט עלינו מספר אסונות בדרך, ולא בזמן רחוק, ואז נהיה במצב יותר הגיוני כדי לחשוב על הדברים".

sheen-shitof

מאריכים את האקט

כך תשפרו את הביצועים וההנאה במיטה - עם מבצע בלעדי

בשיתוף "גברא"
תמר זנדברג בפריימריז של מרצ, גני התערוכה. ניב אהרונסון
זנדברג, אתמול/ניב אהרונסון

אמש הודתה גלאון בשיחה עם וואלה חדשות כי קמפיין הבחירות היה קשה. "זו הפעם השלישית שאני עושה את זה, וזו הייתה אחת המערכות המתישות" אמרה. "קשה לי לומר שנהניתי. זה מעייף מאוד. אלה היו שלושה חודשים של מרתון אינסופי, אבל עשינו את זה, ואני מקווה שנהיה חלק מממשלת שמאל-מרכז, ואם לא - אז נהיה באופוזיציה". גלאון אמרה כי "נמשיך לעבוד לטובת הציבור במדינת ישראל".

עם פרסום המדגמים הראשונים, נרשמה אמש הקלה גדולה באולם צוותא בתל אביב, כשהחשש הגדול בקרב אנשי המפלגה היה שמרצ לא תעבור את אחוז החסימה. עם זאת, מהר מאוד הבינו במרצ שחלוקת המנדטים תקשה על יו"ר המחנה הציוני, יצחק הרצוג, להרכיב ממשלה. בנאום שנשאה אחרי פרסום המדגמים, קראה גלאון להרצוג לנסות להרכיב ממשלה - ואם לא יצליח, לשבת באופוזיציה עם מרצ.

מטה מרצ, צוותא תל אביב, מרץ 2015. מגד גוזני
כינוס תומכי מרצ, אמש באולם צוותא בתל אביב/מגד גוזני

לקראת השעה 22:00, זרמו פעילים המפלגה לאולם צוותא הקטן לאחר שבילו יום ארוך בטלפונים ובקלפיות, כשחשש גדול מלווה אותם. אנשי המפלגה שמרו על שקט ואיפוק יחסיים עד לפרסום המדגמים, שנשאו את הבשורה המיוחלת: מרצ עברה את אחוז החסימה.

על אף הבשורה, החשש מהצעד הבא עדיין לא נתן מנוח לפעילים, כשחישובי הקואליציות יצאו לדרך. "זה משמח מאוד ששוב הוכחנו שאנחנו כאן, וכאן להישאר", אמרה אחת מפעילות המפלגה. "היינו בשטח כל היום, ושמענו את האנשים. הם רוצים שינוי". ניכר שהפעילים נתנו כל שביכולתם כדי להוביל למהפך. זמן קצר אחרי פרסום המדגמים ובתום נאומה של גלאון, הם שעטו מהאולם למסיבה שארגנה המפלגה.

"נלחמנו על כל קול וקול"

"נלחמנו על כל קול וקול, והצלחנו" אמר אמש דרור מורג, מזכ"ל המפלגה. "5,000 מתנדבים יצאו לדרך. מדובר באנשים אידיאולוגיים, אקטיביסטים שלא ויתרו לטובת השמאל, ועשינו את זה". לדבריו, "גם כשהיה קשה והיה צמוד, זהבה לא התייאשה. בלעדיה, אני לא יודע איך הייתה נראית מרצ בשנים האחרונות".

ח"כ אילן גילאון, מקום 2 ברשימת המפלגה, אומר כי "הכריזו על מותנו בטרם עת". לדבריו, "במערכת הבחירות הזו היינו יותר הרצוג מהרצוג, כשהבהרנו שלא נשב בממשלת ימין. אנו מרגישים שאין אבן שלא הפכנו, ולא התנצלנו על כך שדעותינו היו עקביות, או על זה שבכלל היו לנו דעות. יש ציבור רחב שמעריך את הערכים האלה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully