וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חמישה דברים שאתם צריכים לדעת היום

רגע לפני שהיום מתחיל ואתם צוללים לעומס בעבודה או בלימודים, קבלו חמישה דברים שאתם ממש צריכים לדעת היום

יום הבוחר

אזרחים בוחרים לכנסת ה-19, ינואר 2013. נמרוד סונדרס
אזרחים בוחרים לכנסת ה-19, ינואר 2013/נמרוד סונדרס

אתם צריכים לדעת שהיום (שלישי) זהו יום הבוחר אשר יביא לכינונה של הכנסת העשרים. הבחירות היו אמורות להתקיים רק בשנת 2017 אך הוקדמו בעקבות פיזור הכנסת לאחר שראש הממשלה בנימין נתניהו פיטר את השרים יאיר לפיד וציפי לבני. אחד הדברים שישפיעו על תוצאות הבחירות יהיה קרוב לוודאי אחוז החסימה שהוא הפעם הגבוה ביותר בתולדות הבחירות לכנסת ולכן יקשה על המפלגות הקטנות. הקלפיות יהיו פתוחות החל מהשעה 7:00 ועד השעה 22:00 ויוכל לבחור בהן כל מי שמלאו לו 18 שנים והוא רשום בפנקס הבוחרים כאזרח ישראלי.

סמליות

גוללדה מאיר ראש ממשלת ישראל. משרד החוץ
גוללדה מאיר ראש ממשלת ישראל/משרד החוץ

אתם צריכים לדעת שהיום לפני 46 שנים, בשנת 1969, החלה גולדה מאיר את כהונתה כראש הממשלה הרביעית של מדינת ישראל. מאיר מילאה את תפקיד ראש הממשלה במשך חמש שנים, וממשלתה היתה זהה לממשלתו של לוי אשכול, אותו החליפה לאחר מותו מדום לב. היא הנהיגה את מדינת ישראל בתקופת מלחמת ההתשה לאחר מלחמת ששת הימים ובזמן מלחמת יום הכיפורים. גולדה מאיר היא האישה היחידה שכיהנה כראש ממשלה בישראל והיתה האישה השלישית בעולם שכיהנה כראשת ממשלה.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

זה כל כך טעים ופשוט: מתכון לבננות מקורמלות

בשיתוף חברת גליל

אלופות

שחקן באייר לברקוזן, סון יונג מין, מול שחקן אתלטיקו מדריד, גבי. AP
שחקן באייר לברקוזן, סון יונג מין, מול שחקן אתלטיקו מדריד, גבי/AP

אתם צריכים לדעת שהערב יתקיימו משחקי הגומלין בשמינית גמר ליגת האלופות, כשהעיניים יהיו נשואות לאצטדיון ויסנטה קלדרון במדריד, שם תארח אלופת ספרד ופיינליסטית השנה שעברה אתלטיקו מדריד את באייר לברקוזן הגרמנית. לברקוזן ניצחה במשחק הראשון 0:1, כך שגם ניצחון מינימלי לא יספיק לשחקניו של דייגו סימאונה. תוצאה זהה תשלח את המשחק להארכה, וכל ניצחון אחר בהפרש של שער אחד (1:2, 2:3 וכד') יעלה את לברקוזן. אתלטיקו איבדה גובה במאבק האליפות, והיא מדורגת במקום השלישי בליגה הספרדית, במרחק גדול יחסית מברצלונה וריאל מדריד.

פטריק

יום פטריק הקדוש. AP
יום פטריק הקדוש/AP

אתם צריכים לדעת שהיום מציינים את יום פטריק הקדוש, חג נוצרי-אירי לזכר הקדוש המגן של אירלנד. החג נחוג בתהלוכות גדולות ומצוין גם במדינות רבות בעולם על ידי צאצאים של אירים, כאשר התהלוכות הגדולות הן בדבלין, ניו יורק, מנצ'סטר וסוואנה. בנוסף, נוהגים החוגגים להתלבש בבגדים ירוקים ולשתות הרבה מאוד אלכוהול. למרות שאירלנד הפכה את החג לפסטיבל לאומי בן ארבעה ימים, התהלוכה הגדולה ביותר בעולם מתקיימת בניו יורק שם צועדים מדי שנה כ-150 אלף איש. בשנות התשעים השתרש הנוהג כי ראשי ממשלת הולנד מעניקים לנשיא ארצות הברית יומיים לפני החג, תלתן במתנה.

הגומייה

גומיות לשיער. ShutterStock
גומיות לשיער/ShutterStock

אתם צריכים לדעת שהיום לפני 170 שנים, בשנת 1845, נרשם הפטנט על הגומייה – לולאה אלסטית העשוייה מגומי ולטקס. את הפטנט הוציא סטיבן פרי, ממציא ואיש עסקים מלונדון. הגומייה נועדה להצמיד חפצים זה לזה לכדי צרור אך היא גם נפוצה מאוד ככלי עיצוב תסרוקות לבעלי שיער ארוך. ילדים רבים אוהבים להשתמש בגומיה בשביל ליצור את משחק הדלגית, הגומי או כדור מגומיות ואף לשחק בשיגור הגומיות למרחקים ארוכים באמצעות מתיחתן ושחרורן.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully