וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כתב "אם שמאלני ייבחר, אהיה יגאל עמיר הבא" – ונעצר

17.3.2015 / 0:13

חייל ממרכז הארץ פרסם לכאורה סטטוס ובו הוא מצהיר כי יתנקש בראש ממשלה מהשמאל. לאחר זמן קצר הוא הוריד אותו ופרסם פוסט נוסף שבו הוא טוען כי פרצו לחשבונו. המשטרה: "ננקוט באפס סובלנות לאמירות כאלה"

סטטוס של חייל שבעקבותיו נעצר בחשד להסטה ואיומים. פייסבוק, צילום מסך
סטטוס של חייל שבעקבותיו נעצר בחשד להסטה ואיומים/צילום מסך, פייסבוק

הסטטוס שבגינו נעצר החייל (צילום מסך מתוך פייסבוק)

"אם שמאלני יעלה לשלטון, אני מבטיח ונשבע בנשמתי שאני יהיה יגאל אמיר הבא...שיעלה שמאלני ואני יוציא אותו להורג" (הטעויות במקור) – כך כתב לכאורה חייל מאזור המרכז בעמוד הפייסבוק שלו ביום שבת, ונעצר אתמול לפנות בוקר (שני) על ידי משטרת באר שבע בחשד להסתה לאלימות וטרור ברשת החברתית. מאוחר יותר הוארך מעצרו של החייל, שקשר את עצמו לאירוע, בשלושה ימים.

מיד לאחר פרסום הפוסט הרשת החברתית סערה וגולשים החלו להפיץ אותו ולהביא את הדבר לידיעתה של משטרת ישראל. החייל הוריד את הסטטוס מהעמוד שלו, ופרסם במקומו פוסט לפיו לא הוא זה שכתב את הסטטוס, אלא מישהו שפרץ למחשבו. "לפני כמה זמן מישהו כנראה פרץ לי לפייסבוק וכתב איזשהו פוסט מטורף לגבי שמאלני שיעלה לשלטון וכל מיני דברים כאלה", כתב. "אז אני רוצה לעדכן אתכם שלא אני רשמתי את הדבר המחריד והגועלי הזה, אני אולי ימני בדעתי ואני אוהב את המדינה שלי... אבל לרשום דבר כזה לא הייתי רושם בחיים".

אילוסטרציה. ShutterStock
"אפס סובלנות כלפי אירועים מעין אלה"/ShutterStock

לאחר שהתקבל מידע מודיעיני במשטרה לגבי החייל, הוא נעצר ונפתחה חקירה לגבי האירוע. סגן-ניצב אילן שושן, סגן מפקד תחנת באר שבע, אמר כי "המשטרה תנקוט אפס סובלנות כלפי אירועים מעין אלה ותביא למינוי הדין עם המעורבים". כמו כן, הוא הוסיף: "המשטרה רואה בחומרה רבה את האירוע, אשר מהווה הפרה בוטה של חופש הביטוי והמחאה הלגיטימיים תוך איומים והסתה בניסיון להשפיע על הבחירות. מיד עם קבלת ההודעה, נפתחה חקירה שהביאה למעצרו של החשוד".

בחירות 2015 - כל הכותרות
"מתקפה ארסית נגדנו": בנט ולפיד חוששים מבריחת קולות
חקיין יגלם את מרן: תכנית ש"ס לסכל הקלטות סודיות של ישי
אפקט הפרפר: האירועים שהפכו תוצאות בחירות על קו הסיום

(עדכון ראשון: 19:13)

לפניות לכתב יניר יגנה: Yanir9310@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully