וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סוריה: 120 לוחמי ג'בהת א-נוסרה נהרגו בהפצצות אסד בקוניטרה

רשת "אל-מיאדין" הלבנונית דיווחה כי בין ההרוגים גם 3 מפקדים בכירים וכי פצועים רבים פונו לבית חולים שדה בגבול עם ירדן. ההפצצה היא חלק מהמתקפה של אסד בדרום המדינה בסיוע חיזבאללה ואיראן

צילום: רויטרס, עריכה: ניב פוקס

רשת "אל-מיאדין" הלבנונית דיווחה היום (ראשון) כי כ-120 לוחמים בארגון ג'בהת א-נוסרה נהרגו בהפצצה אווירית של צבא אסד על מפקדה של הארגון באזור העיר קוניטרה, הסמוך לגבול עם ישראל. לפי הדיווח, בין ההרוגים שלושה מפקדי שטח בכירים בארגון המזוהה עם אל-קאעדה ופצועים רבים פונו לבית חולים שהוקם בגבול סוריה-ירדן.

כמו כן, 18 בני אדם נהרגו ועוד מאה נפצעו, בהם ילדים ואזרחים, בהפצצה של חיל האוויר הסורי בעיר דומה, שנמצאת מצפון-מזרח לבירה דמשק. היום צוינו ארבע שנים לתחילת מלחמת האזרחים במדינה, שבמהלכה נהרגו יותר מ-210 אלף איש.

ההתקפה האווירית המאסיבית אירעה בשעות הלילה כחלק מהמתקפה הנרחבת של משטר אסד בסיוע של חיזבאללה ושל איראן בדרום המדינה, שם שולטים ארגוני המורדים, בהם ג'בהת א-נוסרה. עם תחילת השנה החמישית של המלחמה, המשטר מרכז את כוחותיו בדרום, בבירה דמשק ולאורך ערי החוף במערב המדינה.

עשן מיתמר מהעיירה ערבין, שממזרח לדמשק, סוריה, אחרי הפצצה של חיל האוויר של אסד, מרץ 2015. רויטרס
עשן מיתמר מהעיירה ערבין, שממזרח לדמשק, אחרי הפצצה של חיל האוויר של אסד/רויטרס

"הצבא פגע בקבוצת טרוריסטים מארגון ג'בהת א-נוסרה בא-סוויסה שבמחוז קונטרה והרג עשרות מהם, בהם שלושה ממנהיגיהם", מסרה סוכנות הידיעות הרשמית SANA, שלא פירטה את מספר ההרוגים. הארגון הסורי לזכויות אדם, היושב בלונדון ועוקב אחרי המלחמה באמצעות רשת של פעילים, דיווח כי מסוקים של חיל האוויר הסורי הטילו חביות נפץ על מרכז קונטרה. לטענת הארגון, ההפצצות פגעו בלוחמי ג'בהת א-נוסרה וארגון הגדודים האיסלאמיים, שמשתתפים במערכה באזור.

לפני המתקפה בדרום, כוחות המשטר איבדו את השליטה על חלקים נרחבים מהאזורים הסמוכים לגבול עם ירדן ועם ישראל באזור רמת הגולן. משולש הגבולות שבין מחוזות דרעא, קונטרה ופרברי דמשק הוא בין האזורים שבהם יש נוכחות לארגוני המורדים המתונים. הם איבדו את השליטה על מזרח המדינה, שעליו השתלט ארגון "המדינה האיסלאמית" (דאעש), שנאבק בכורדים בצפון סוריה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully