וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

איראן: 15 שנות מאסר לבנו של הנשיא לשעבר רפסנג'אני

15.3.2015 / 20:18

מהאדי רפסנג'אני הורשע בעבירות ביטחוניות וכלכליות בזמן ההפגנות אחרי הבחירות לנשיאות ב-2009, שבמהלכן גבר אחמדינג'אד על מועמד האופוזיציה. תינתן לו האפשרות לערער על העונש תוך 20 יום

המנהיג העליון של איראן עלי חמינאי, בישיבת מועצת המומחים עם הנשיא חסן רוחאני והנשיא לשעבר רפסנג'אני – טהראן, 10 במרץ 2015. לשכת המנהיג העליון, אתר רשמי
נשיא איראן לשעבר רפסנג'אני/אתר רשמי, לשכת המנהיג העליון

מהאדי רפסנג'אני, בנו של נשיא איראן לשעבר אכבר האשמי רפסנג'אני, נשלח ל-15 שנות מאסר בגין עבירות ביטחוניות וכלכליות – כך דיווחה היום (ראשון) התקשורת במדינה. מהאדי הורשע במעורבות בהפגנות שהחלו בעקבות הבחירות השנויות במחלוקת לנשיאות המדינה בשנת 2009, שבמהלכן זכה מחמוד אחמדינג'אד בכהונה נוספת.

דובר מטעם הרשות השופטת של איראן, גולאם חוסיין מוחסני אג'חי, מסר כי למהאדי יש 20 ימים כדי להגיש ערעור על העונש. הוא הוסיף כי מהאדי יורחק מהשירות הציבורי בעקבות הרשעתו. מהאדי רפסנג'אני בן ה-35 הוא בנו השני של הנשיא לשעבר. הוא נעצר בספטמבר 2012 ושוחרר אחרי שלושה חודשים, אולם נעצר לאחר מכן שוב. אם אכן יאושר העונש, יהיה זה אחד העונשים הקשים ביותר שהושתו על בן משפחה של בכיר בשלטון.

מהאדי רפסנג'אני תמך במועמד האופוזיציה מיר-חוסיין מוסאווי וב"תנועה הירוקה", שאיגדה את מתנגדי השלטון ודוכאה בצורה קשה על ידי המשטר. פרט אליו, גם אחותו פאיזה נסארה בגין תמיכתה באופוזיציה. בספטמבר 2012 היא הורשעה בהפצת תעמולה נגד המשטר ונשלחה לשישה חודשי מאסר.

עוד מהעולם
ארה"ב משנה כיוון: נהיה חייבים לפתוח במשא ומתן עם אסד
דיווח ברוסיה: פוטין לקה בשפעת ומתאושש באחוזה בצפון המדינה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully