וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הקצינה שנפצעה בקרב עם מבריחים: "כשראיתי את החור ביד הבנתי שנפצעתי"

12.3.2015 / 17:00

באוקטובר נפצעה סרן אור בן יהודה מירי טילי נ"ט של מבריחי סמים בגבול מצרים. כעת, היא מועמדת לקבל תואר מצטיינת רמטכ"ל על תפקודה. רגע לפני שהיא עוברת לפקד על צוערים בבה"ד 1, היא מספרת לוואלה חדשות על שאירע בתקרית שכמעט וקיפחה בה את חייה

צילום: דובר צה"ל, רויטרס, בני בן סימון; עריכה: מתן חדד

סרן אור בן יהודה למדה היטב את צירי התנועה ואת נתיבי ההברחה לאורך הגבול עם מצרים, כשנכנסה בספטמבר האחרון עם פלוגתה מגדוד קרקל לגזרת הר חריף. לכן, כשהייתה מעורבת חודש לאחר מכן בחילופי אש עם מבריחי סמים, היא הייתה יכולה לתת את המענה המדויק ביותר. כשהתקבל בקשר הדיווח מהתצפיתניות על הברחת סמים יצאה בן יהודה לאזור הגדר יחד עם צוות נוסף. הג'יפ שנסע אחריה התהפך והלוחמים שהיו בו נפצעו באורח קל, אך בן יהודה המשיכה אל נקודת החדירה ובאופן מושכל בחרה להגיע אליה ישירות ולא דרך הציר המקובל. "ניתחנו את הנקודה הזו קודם, ולכן ידעתי איך לגשת אליה", סיפרה השבוע לוואלה חדשות, בהתייחסות ראשונה לתקרית שבה כמעט נהרגה.

עוד בנושא:
קצינה וחייל מקרקל נפצעו מירי בגבול מצרים; חשד: מדובר בנ"ט
סרן אור בן יהודה נפצעה בגבול מצרים: "פעלה בקור רוח"
גורמי ביטחון: התקרית בגבול - הברחת סמים שהשתבשה

סרן אור בן יהודה. מרץ 2015. אמיר בוחבוט, מערכת וואלה! NEWS
הירי ריסק את עצם ידה של הקצינה. סרן אור בן יהודה, השבוע/מערכת וואלה! NEWS, אמיר בוחבוט

הגעתה של בן יהודה לנקודת ההברחה שיבשה אותה. המבריחים ניסו לסגת לאחור, תוך שהם יורים לעבר המ"פ וצוותה אש מקלעים. בחקירה לאחר האירוע עלה כי לעבר הכוח נורו יריות משני מוקדים נוספים.

"ראיתי את הירי פוגע לא הרחק ממני", שחזרה. "הזעקתי תגבור ובמקביל נתתי פקודה לחפ"ק שלי להתפרש. הקשר והנהג לא מצמצו ונשארו איפה שאמרתי להם להיות. הקשר שלי חטף כדור. בזמן שניסיתי להוריד ממנו את הווסט (אפוד קרמי מגן מפני קליעים – א"ב) נפצעתי גם אני. לא הבנתי את זה בהתחלה. רק אחר כך, כשהגיע המג"ד (סגן-אלוף יניב פרידמן – א"ב), ראיתי את החור ביד ושאני מדממת".

sheen-shitof

פתרון טבעי

גבר, הגיע הזמן לשפר את התפקוד המיני ואת הזוגיות שלך

בשיתוף גברא
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

בדיעבד, התברר שסרן בן יהודה נפגעה מאש של ירי טילי נ"ט שנורתה לעברה מאחד ממוקדי הירי. הירי ריסק את עצם ידה של הקצינה. היא נזקקה לפינוי לבית החולים סורוקה בבאר שבע ומצבה הוגדר קל. הקשר פונה גם הוא לבית החולים ומצבו הוגדר קשה.

אחרי האירוע סיפרו גורמי צבא כי סרן בן יהודה "פעלה בקור רוח", למרות שהקשר שלה שכב פצוע. גם הרמטכ"ל דאז, רב-אלוף (במיל') בני גנץ, ואלוף פיקוד הדרום, סמי תורג'מן, חלקו לה שבחים על תפקודה. מפקד עוצבת אדום, תת-אלוף רועי אלקבץ, אף המליץ עליה לקבלת תואר מצטיינת רמטכ"ל על חלקה בתקרית בגבול.

מפקד פיקוד הדרום, האלוף שלמה (סמי) תורג?מן, מבקר את סרן אור בן יהודה, מפקדת הפלוגה בגדוד קרקל שנפצעה בתקרית בעזוז, אוקטובר 2014. דובר צה"ל
אלוף פיקוד הדרום מבקר את סרן בן יהודה בבית החולים, באוקטובר האחרון/דובר צה"ל

בעוד שבועיים תעזוב לראשונה בן יהודה במסגרת שירותה את גדוד קרקל ותעבור להדריך צוערים בבה"ד 1. "את כל השירות שלי העברתי בקרקל, שבע שנים", היא מתגאה. "אירוע כזה מבהיר ללוחמים מה המשמעות של מה שאתה עושה בגבול כמה אתה חשוב".

לפניות לכתב אמיר בוחבוט: amirbohbot@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully