וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תיעוד: ניצל ברגע האחרון מקריסת תקרה בקריית אונו

דנה ירקצי ורועי שרון

12.3.2015 / 10:10

מצלמות האבטחה בלובי של בניין מגורים ברחוב הכפר בעיר תיעדו את מחלק העיתונים יוצא מדלת הכניסה, ורגע לאחר מכן את תקרת הגבס מתנפצת על הקרקע. הדיירים: "מחדל ענק, ממש סכנת נפשות". חברת הבנייה: "מתנצלים"

צילום: צילומי אבטחה, עריכה: גדי וינסטוק

דייריו של אחד מבנייני המגורים ברחוב הכפר בקריית אונו התעוררו בבוקרו של יום שלישי השבוע ונדהמו לראות את תקרת הגבס של חדר הלובי מוטלת לה על הקרקע לאחר שקרסה. מצלמות האבטחה של הבניין תיעדו את המקרה, והראו כיצד מיד לאחר שיוצא מחלק העיתונים מדלת הכניסה, פשוט קורסת על הקרקע התקרה ומתנפצת לחתיכות, ובמזל גדול נמנע אסון.

"הדיירים בקומות הראשונות שמעו בשעה 5:00 לפנות בוקר רעשים, וכשהם ירדו ללובי הם הבחינו בתקרת הגבס שקרסה. יחד איתה קרסו גם גופי התאורה ושאר התשתיות", סיפר יורם בריקמן, אחד הדיירים בבניין. דיירת נוספת סיפרה כי "בשעה 7:00 קיבלנו טלפונים מוועד הבית ויצאנו לראות מה קרה. כשיצאתי מהדירה חשכו עיני". לטענתה, "מדובר במחדל ענק. אוי ואבוי אם מישהו היה עובר שם בשעה שהתקרה קרסה כי זה היה עלול להיגמר באסון".

עוד בוואלה חדשות:
"בשם היהודים": המחווה לאלמנת השוטר הדרוזי מהפיגוע בבית הכנסת
ארה"ב: שני שוטרים נורו בתום הפגנה מחוץ למשטרת פרגוסון
החורף עוד כאן: הגשם חוזר, חשש משיטפונות באילת

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
תקרת הגבס מוטלת על הקרקע לאחר קריסתה/מערכת וואלה!, צילום מסך

דיירת אחרת האשימה את חברת "שיכון ובינוי", שהייתה אמונה על בניית הבניין ועל עוד ארבעה מבנים סמוכים לו, באחריות לקריסת התקרה. "זה מחדל חמור מאוד של חברת הבנייה. זו ממש סכנת נפשות. יש הרבה מאוד דיירים שמסתובבים עם תינוקות בלובי וזה מסוכן מאוד", אמרה. "מקנן החשש בקרב כל הדיירים שזה יכול לקרות גם בקומות אחרות, ולא רק בלובי. גם הדיירים בבניינים הסמוכים הגיעו לראות את מה שקרה וכבר פנו לחברת הבנייה מחשש שדבר כזה עלול לקרות גם אצלם".

sheen-shitof

עם הנחה בלעדית

השיער נושר? מכשיר הפלא האמריקאי ישים לזה סוף במהירות

בשיתוף HairMax
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"מחדל חמור מאוד של חברת הבנייה". התקרה לאחר הקריסה/מערכת וואלה!, צילום מסך

לפי ישראל דוד, ממלא מקום יו"ר איגוד המהנדסים, קריסתה של תקרת הגבס בבניין בקריית אונו אינה מקרה חריג. "התופעה הזאת של נפילה והתנתקויות של תקרות היא תופעה שקורית די הרבה", אמר. "צריך לבצע את התלייה של תקרת הגבס על פי עקרונות של תקן, אבל בדרך כלל נותנים לכל מיני קבלני משנה לבצע את ההתקנות האלו ולא תמיד הם משתמשים בחומרים הנכונים ובפרטים הנכונים, לפעמים מחוסר ידע לאו דווקא מחסכון. צריך לבדוק האם החברה היזמית הזמינה בדיקות תקנים כדי לאשר את העבודה".

מחברת "שיכון ובינוי" נמסר: "לפנות בוקר בשעה שהלובי היה ריק מאדם, חלק מהנמכת תקרת הגבס נפל. מומחה חיצוני החל באופן מידי בבדיקה מקיפה של המקרה והחברה מטפלת בהחזרת המצב לקדמותו. נוסף על כך, נציגי החברה בחנו ובוחנים את תקרות הגבס בחמשת הבניינים הנוספים בפרויקט, כדי להבטיח שנפילת חלקי הגבס בתקרת הלובי בבניין נובעת מכשל נקודתי, וכי אין אפשרות למקרה דומה בשאר הבניינים. אנו בהחלט מבינים ושותפים לתחושת הדיירים. אנו מתנצלים בפניהם ופועלים בכל האמצעים כדי להבטיח שמקרה דומה לא יחזור".

לפניות לכתבת דנה ירקצי: danayark@walla.com

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"ממש סכנת נפשות". חלקי התקרה שקרסה/מערכת וואלה!, צילום מסך

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully