וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חמישה דברים שאתם צריכים לדעת היום

רגע לפני שהיום מתחיל ואתם צוללים לעומס בעבודה או בלימודים, קבלו חמישה דברים שאתם ממש צריכים לדעת היום

טופ 16

דווין סמית' שחקן מכבי תל אביב (ימין) מול מאצ'יי לאמפה שחקן ברצלונה. ברני ארדוב
צילום: ברני ארדוב/ברני ארדוב

אתם צריכים לדעת שקבוצת הכדורסל של מכבי תל אביב תתמודד הערב בספרד עם ברצלונה, במסגרת משחקי הסיבוב השני בשלב הטופ 16. בעוד ההעפלה למשחקי ההצלבה כבר נראית באופק, העימות הזה חשוב מאוד עבור הצהובים בשל קרבות המיקום. לאחר שניצחה את ברצלונה 68:70 בסיבוב הקודם, אלופת אירופה יכולה להרשות לעצמה להפסיד בהפרש של נקודה כדי לשמור על יתרון יחסי בשובר השוויון בבית, אבל הפסד יפגע בה בכל מקרה, מאחר ששתי הקבוצות צמודות בטבלה עם 15 נקודות כל אחת. המנצחת תזכה למקדמה משמעותית במאבק על המקום השני בבית, המבטיח יתרון ביתיות בהצלבה, והמאמן גיא גודס יודע שהכושר הנוכחי של שחקניו, שהובסו בשבוע שעבר בבלגרד, לא יספיק מול חואן קרלוס נבארו וחבריו.

מגן הכבוד

נשיא המדינה ארח היום במשכנו את וועידת הנשיאים של כלל הארגונים היהודיים בארצות הברית בראשות רוברט שוגרמן. פברואר 2015. מארק ניימן, לשכת העיתונות הממשלתית
צילום: מארק ניימן, לע"מ/לשכת העיתונות הממשלתית, מארק ניימן

אתם צריכים לדעת שנשיא המדינה ראובן ריבלין יציג היום לראשונה את "מגן הכבוד" המשותף למנהלת הליגה בכדורגל, ההתאחדות לכדורגל, הטוטו, המועצה למניעת אלימות בספורט ובית הנשיא. המגן יוענק השנה למועדון אחד מבין 14 המועדונים של ליגת העל, בעל העשייה המשמעותית ביותר לטובת מאבק באלימות ובגזענות והמצטיין בעשייה חברתית וערכית. התחרות, בה המנצחת תקבל פרס כספי, נועדה לעודד את המועדונים להרחיב את עשייתם לטובת מיגור האלימות והגזענות וביסוס השותפות בין הקבוצות השונות בחברה הישראלית.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קק"ל מעודדת לימודי אקלים באמצעות מלגות לסטודנטים צעירים

בשיתוף קק"ל

לייזה מינלי

לייזה מינלי. Larry Busacca, GettyImages
צילום: אימג’בנק, Gettyimages/GettyImages, Larry Busacca

אתם צריכים לדעת שהיום לייזה מינלי חוגגת יום הולדת 69. מינלי, שחקנית, רקדנית וזמרת היא בתה של השחקנית המוכרת ג'ודי גרלנד ובתו של במאי הקולנוע וינסנט מינלי. בגיל 3 הופיעה כבר מינלי בסרט בו שיחקה אמה, "In the Good Old Summertime", ובגיל 16 כבר החלה בקריירה עצמאית בתאטרון. בגיל 19 זכתה מינלי בפרס הטוני והיתה השחקנית הצעירה ביותר שזכתה בפרס זה, בו זכתה פעמיים נוספות. ב-1972 זכתה לייזה מינלי בפרס האוסקר בזכות משחקה בסרט קברט והשלימה את סידרת הפרסים גם בזכות זכיות באמי ובגראמי.

נתן יונתן

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

אתם צריכים לדעת שהיום לפני 11 שנים, ב-2004, נפטר המשורר נתן יונתן בגיל 81. יונתן, נולד ב-1923 בקייב שבאוקראינה, עלה לארץ עם משפחתו בגיל שנתיים וגדל בפתח תקווה אשר גם מופיעה ברבים משיריו. נתן יונתן פרסם לאורך חייו תשעה קבצים של שירה, ארבעה ספרי שירים, ספר סיפורת וסיפורים רבים לילדים ונוער. רבים משיריו הולחנו והפכו לנכסי צאן ברזל בזמר העברי וביניהם: "הרדופים ליד החוף", "נאסף תשרי", "חופים", "האיש ההוא", "החול יזכור", "דוגית", "כמו בלדה", יש פרחים" ועוד.

אנשלוס

כניסת המשטרה הגרמנית לתוך טירול שבמערב אוסטריה במהלך האנשלוס, מרץ 1388. ShutterStock
כניסת הנאצים לעיר טירול, אוסטריה/ShutterStock

אתם צריכים לדעת שהיום לפני 77 שנים, חיילי גרמניה הנאצית נכנסים לשטח אוסטריה בצעד שנקרא "אנשלוס" (Anschluss ) שפירושו: הסיפוח. למעשה, המדינה האוסטרית בוטלה והפכה להיות מחוז ברייך הגרמני. בהסכם ורסאי מ-1919 נאסר האיחוד בין הגרמנים והאוסטרים, אך לא ננקטו צעדים נגד גרמניה כאשר ביצעה את הסיפוח כיוון שהמעצמות קיוו שבכך היטלר יסתפק. בעקבות הסיפוח גרמניה צברה כוח רב באמצעות המשאבים, והחימוש שהיו מפותחים באוסטריה. עם הנהגת שלטון הרייך בשטחי המדינה, הפכו גם יהודי אוסטריה קורבן לרדיפות ונכפתה עליהם הגירה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully