וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ראש המוסד לשעבר: נתניהו פוגע בביטחון ישראל

11.3.2015 / 14:00

שבתי שביט דיבר בכנס של בכירי מערכת הביטחון בעבר ותקף את ראש הממשלה: "אתה ראש הפירמידה ולא יכול לזרוק את האשמה על אחרים". הליכוד בתגובה: "אלה ניסיונות להלך אימים על הציבור הישראלי נגד נתניהו"

צילום: יותם רונן, עריכה: יאיר דניאל

כמה ימים לאחר שראש המוסד לשעבר מאיר דגן תקף במילים חריפות את ראש הממשלה, בנימין נתניהו, עשה כן גם אחד מקודמיו בתפקיד, שבתי שביט. "עד היום, בכל פעם שפתחתי את הפה מצאתי את עצמי מתנצל. היום, שבוע לפני הבחירות, ואחרי שמיתגו אותי כבר כשמאלן משיחי וכבוגד, לא אתנצל יותר", אמר שביט בכנס בבית סוקולוב שבתל אביב, שכינסו כמה מבכירי מערכת הביטחון בעבר, החברים בפורום "מפקדים למען ביטחון ישראל". "אני רוצה לפנות לראש הממשלה: מר נתניהו, אתה ראש הפירמידה. אתה לא יכול לזרוק את האשמה על אחרים. לא אחרים אשמים בכישלון שמול חמאס. לא אחרים אשמים בנושא הגרעין האיראני. אתה ורק אתה הפכת את ארצות הברית מבעלת ברית לאויב.

"אתה אוהב להשוות את עצמך לצ'רצ'יל", הוסיף שביט, "ובכן, צ'רצ'יל היה זה שאמר שמנהיג הוא זה שמוכן קודם כל לשאת בעול האחריות האישית, לצד הסמכות. ואנו שואלים אותך - איפה האחריות שלך? הגיע הזמן שתענה לשאלות הקשות או שלא תעמיד את עצמך לבחירות יותר".

שביט המשיך ותקף את ראש הממשלה. "תושבי ישראל מחכים לשמוע. שישה ימים לפני הבחירות, ענה להם מר נתניהו. ענה מדוע שחררת 1,200 מחבלים לאחר ששנים הטפת נגד זה. ענה לתושבי עוטף עזה שמפחדים לחזור הביתה איפה הביטחון האישי שהבטחת להם. ענה להם מדוע אפשרת למנהרות החמאס להגיע כמעט עד לגני הילדים שלהם. והכי חשוב ראש הממשלה - מדוע אחרי שירות של עשרות שנים במוסד, שבהם הייתי מוכן להקריב את חיי למען המדינה אתה הופך אותי לבוגד רק כי אני מנסה לקדם רעיון של פתרון אזורי לסכסוך שיעלה את ישראל על דרך חדשה?".

עוד בוואלה חדשות:
פרסום ראשון: 6 ימים לבחירות - אישום נגד ברוך מרזל בגין תקיפה
תיעוד: בן 27 תוקף קשישה באגרוף לפניה בחנות בפתח תקווה
יום לפני השביתה: עובדי כיל הפגינו מול משרד ראש הממשלה

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"אם הבטחת אז למה לא קיימת?". שבתי שביט, היום בכנס בתל אביב/מערכת וואלה!, צילום מסך

נואם נוסף בכנס היה תת-אלוף (במיל') גיורא ענבר, ששימש בעבר, בין השאר, כמפקד חטיבת גבעתי וכמפקד יחידת הקישור ללבנון (היק"ל). "מר נתניהו, נאומים ללא מעשים לא מביאים ביטחון. הצהרות ללא כיסוי לא מביאות ביטחון. אם הבטחת אז למה לא קיימת? אם אתה לא רוצה להוביל מהלך שיביא ביטחון, אתה בבעיה, כי לא נאפשר לך להמשיך שלא לעשות דבר ולא לתת לציבור ביטחון", אמר ענבר.

"אם באמת אתה לא מסוגל וכשלת במשימה הבסיסית הזאת של לספק ביטחון אמיתי מול חמאס, חיזבאללה ואיראן, אז שלפחות יהיה לך את האומץ ואת היושר להודות בכך. הציבור לא מסתפק עוד בדיבורים על ביטחון. הציבור רוצה ודורש ביטחון. העם מרגיש, חושב ויודע שאין לו מספיק ביטחון וכשהוא צריך לבחור האם להאמין לך או ל-200 מפקדים עם ניסיון בביטחון, הוא מוציא לך, מר נתניהו, כרטיס אדום. ואני אחזור על דברי: הציבור לא מאמין שנתניהו יביא ביטחון, ואני לא מתכוון לצד פוליטי מסוים. אני מדבר על רוב מהותי בציבור הישראלי".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

איך הופכים אריזת פלסטיק לעציץ?

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר
ראש המוסד לשעבר מאיר דגן בעצרת "ישראל רוצה שינוי" בכיכר רבין, מרץ 2015. ראובן קסטרו
מאיר דגן, בעצרת בשבת האחרונה/ראובן קסטרו

בשבת האחרונה, במהלך עצרת השמאל בכיכר רבין שבתל אביב, תחת הכותרת "ישראל רוצה שינוי", נקט ראש המוסד לשעבר מאיר דגן בקו דומה. "ישראל היא מדינה מוקפת אויבים, אבל האויבים אינם מפחידים אותי", אמר. "אני מפחד מההנהגה שלנו. אני מפחד מהיעדר החזון ומאובדן הדרך. אני מפחד מההססנות והקיפאון. ואני מפחד מעל הכול ממשבר המנהיגות. משבר מנהיגות שהוא החמור ביותר שהיה כאן עד היום.

"שש שנים ברציפות מכהן בנימין נתניהו כראש ממשלה", המשיך דגן. "שש שנים שבהן ישראל תקועה יותר מאי פעם. שש שנים שבהן הוא לא הוביל מהלך אמיתי אחד לשינוי פני האזור או ליצירתו של עתיד טוב יותר".

לדברי דגן, "האזרח הישראלי רואה את החידלון הזה. הוא רואה הנהגה שלא רואה אותו ולא סופרת אותו ואין לו אלא לשאול 'לאן אתה הולך, אדוני ראש הממשלה? בשביל מה לך להיות אחראי לגורלנו אם אתה כל כך מפחד לקחת אחריות? בשביל מה מבקש אדם את ההנהגה אם הוא לא רוצה להנהיג? איך קרה שהמדינה הזו, החזקה פי כמה מכלל מדינות האזור, לא מסוגלת לבצע מהלך אסטרטגי אמיתי שישפר את מצבה? התשובה לכך ברורה: יש לנו מנהיג שנלחם רק במערכה אחת: המערכת להישרדות הפוליטית של עצמו. בשם המלחמה הזו הוא מדרדר אותנו למדינה דו לאומית ולסופו של החלום הציוני".

ח"כ מירי רגב התייחסה בשם הליכוד לטענות שהושמעו היום בכנס, ואמרה: "הרצוג מסכן את ביטחון ישראל ולא הניסיונות של קצינים כאלה ואחרים להלך אימים על הציבור הישראלי נגד נתניהו. רק נתניהו ישמור על ביטחון המדינה ואת זה הציבור בתוך ליבו יודע היטב".

לפניות לכתב אמיר תיבון: amir.tibon@walla.co.il

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully